سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

صدور کارت ملی هوشمند از ماه آینده در اهواز

 

مدیرکل ثبت‌احوال خوزستان گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، تا ماه آینده صدور کارت ملی هوشمند به صورت محدود در اهواز آغاز می‌شود.بهنام مریدی  اظهار کرد: استان قم اولین استانی است که برای اجرای طرح کارت ملی هوشمند به عنوان پایلوت تعیین شد، ولی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده استان‌هایی که آمادگی داشته باشند صدور کارت ملی هوشمند را در مرکز استان راه‌اندازی کنند، حمایت می‌شوند.

 
وی با بیان این‌که کارت ملی هوشمند دو هفته پیش در تهران رونمایی شد، خاطرنشان کرد: خوزستان نیز از استان‌هایی است که آرشیو الکترونیک آن کامل شده و بنابراین آمادگی دارد که این صدور کارت ملی هوشمند را آغاز کند. مدیرکل ثبت احوال خوزستان افزود: در صورت تخصیص 200 تا 300 میلیون تومان اعتبار به ثبت احوال خوزستان، می‌توان صدور کارت ملی هوشمند را در مرکز استان راه‌اندازی کرد. 
وی با اشاره به این‌که زیرساخت‌های لازم برای صدور این کارت در اهواز آماده است، ادامه داد: برای اجرای صدور کارت ملی هوشمند در سراسر استان خوزستان اعتباری به میزان دو تا سه میلیارد تومان نیاز است.مریدی درباره مزیت‌ها و کاربردهای کارت ملی هوشمند گفت: کارت ملی هوشمند از برجسته‌ترین اقدامات الکترونیکی دولتی در کشور است و از این پس جایگزین کارت سوخت، کارت‌های بانکی، دفترچه بیمه و سایر مدارک هویتی خواهد شد. 
مرجع / ایسنا 
 
 
 
پنج شنبه روز کاری است
بالاخره پس از گذشت بیش از یک هفته از انتشار خبر تعطیلی پنج شنبه ها در سایت ها و نشریات استان خوزستان، استانداری خوزستان در یک خبر یک خطی! این مطلب را تکذیب کرد / حال در روزهای آینده باید منتظر بود و دید که جعفر حجازی، استاندار خوزستان برای عدم تمکین به این خواسته خوزستانی ها چه دلیل قانع کننده ای ارائه خواهد کرد / سکوت «نمایندگان» مردم خوزستان در پیگیری این خواسته خوزستانی ها، قابل توجه است
خوزنیوز: بالاخره پس از گذشت بیش از یک هفته از انتشار خبر تعطیلی پنج شنبه ها در سایت ها و نشریات استان خوزستان، استانداری خوزستان در یک خبر یک خطی! این مطلب را تکذیب کرد.

به گزارش خوزنیوز، در خبرها آمده بود که از اول آذر ماه سال جاری همه دستگاه‌های اجرایی استان به جز بانک‌ها، مراکز درمانی و آتش‌نشانی‌ها روزهای پنج شنبه تعطیل و ساعت شروع کار ادارات استان از روز شنبه تا چهارشنبه 6:45 دقیقه و ساعت پایان کار اداری نیز 15:15 دقیقه خواهد بود.

این خبر در حالی از سوی استانداری خوزستان تکذیب می شود که یکی از مدیران کل خوزستان در گفت و گو با  یکی از سایت های خبری این موضوع را تایید و اظهار داشته بود: «از یکم آذر ماه ۱۳۹۱، کلیه ادارات استان به استثنای مراکز بهداشتی و درمانی ، بانک ها و آتش نشانی ها ، پنج شنبه ها تعطیل و ۴۴ ساعت کار کارمندان در یک هفته بین روزهای شنبه تا چهارشنبه تقسیم می گردد.»

لازم به ذکر است از چند هفته پیش که استاندار اصفهان و «فریدون حسنوند، استاندار خوزستانی» بوشهر، پنج شنبه ها را در استانهای اصفهان و بوشهر تعطیل اعلام کرده بودند، تعطیلی پنج شنبه ها برای مردم خوزستان - که در این مسئله خود را به دلایل متعدد از دیگران محق تر می دانستند – به یک خواسته عمومی تبدیل شده بود. نظرسنجی خوزنیوز در همین زمینه نشان می دهد  که حدود 92 درصد بازدید کنندگان خواستار تعطیلی خوزستان در روزهای پنج شنبه هستند.

تاخیر یک هفته ای استانداری خوزستان در تکذیب این خبر  و تامل تا رسیدن اول آذر، حدس و گمان هایی را در این زمینه پیش آورده است که خوزنیوز در روزهای آینده به آن خواهد پرداخت.

حال در روزهای آینده باید منتظر بود و دید که جعفر حجازی، استاندار خوزستان برای عدم تمکین به این خواسته خوزستانی ها چه «دلیل قانع کننده» ای ارائه خواهد کرد.

سکوت «نمایندگان» مردم خوزستان در پیگیری این خواسته خوزستانی ها، قابل توجه است.

 
 
 
 دکتر علی اکبر ولایتی هفته آینده در اهواز سخنرانی می کند.به گزارش سدیدنیوز،  مشاور بین الملل مقام معظم رهبری قرار است به دعوت بسیج کارکنان دانشگاه شهید چمران اهواز سفری به خوزستان داشته باشد و چند برنامه از جمله سخنرانی در دانشگاه و در جمع برخی نخبگان نیز برای وی تدارک دیده شده.گفتنی است دکتر ولایتی دبیر کنفرانس بیداری اسلامی و از چهره های فعال و موثر در این زمینه است.در ماه های اخیر گمانه زنی هایی مبنی بر حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته و احتمال آن می رود این حضور در آن راستا باشد.  
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد