سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

اصرار بر ایرانی بودن موشک های « فجر 5 » چرا؟!

باید به تبعات حقوقی و سیاسی این گونه تیتر زنی ها هم توجه داشت.هم اکنون دهها پرونده علیه کشورمان در محاکم آمریکا و اروپا وجود دارد که برخی از آنها حتی به مرحله صدور حکم رسیده و کشورمان محکوم به پرداخت میلیون ها دلار غرامت به یک یا چند بازمانده رویدادهایی مانند انفجار در فلسطین و لبنان شده است.

عصر ایران - به تیترهای زیر توجه کنید:

" پاسخ حماس به رژیم صهیونیستی با موشک های ایرانی فجر"
" تل آویو در شوک موشک های ایرانی حماس"
" موشک های ایرانی بالاخره به قلب تل آویو رسیدند"
"پیام اصابت موشک های ایرانی به تل آویو چیست ؟"
"سردرگمی مردم تل آویو از قدرت موشک های ایران"


این تیترها به همراه دهها تیتر گزارش خبری ، تحلیلی ، یادداشت ، مقاله و... در روزهای گذشته در برخی رسانه های کشورمان بازتاب داشته است و این در حالی است که دولت جمهوری اسلامی نه تنها تا کنون به طور رسمی نپذیرفته است که موشک های فجر 5 متعلق به ایران بوده و ایران آن را در اختیار گروه حماس قرار داده است ، بلکه آن را تکذیب هم کرده است.

حتی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در اظهار نظری صریح اعلام کرده است که موشک های فجر 5 که حماس در روزهای گذشته به سمت شهرها و شهرک های اسراییل شلیک کرده ساخت و تولید ایران نبوده است.

در باب اینکه قطعا بسیاری از مردم که اصحاب رسانه نیز مستثنی از آن نیستند طرفدار مظلوم و منزجر از ظالم هستند (که در فقره اخیر مردم غزه و گروه حماس در زمره مظلوم و رژیم صهیونیستی مصداق بارز دولتی اشغالگر و ظالم است) شکی نیست و در این باب هر چند زدن تیترهای دهان پرکن و انقلابی ممکن است تسکینی هر چند موقت برای آرامش دل ها از جنایاتی باشد که ارتش اسراییل در نوازه غره مرتکب شده و می شود و ایرانی دانستن و خواندن موشک های فجر 5 ممکن است غرور آفرین و افتخار زا باشد اما باید توجه داشت که این کار دو آفت عمده دارد:

1- نخست اینکه ما با این کار خود عملا تلاش ها و رشادت های رزمندگان مقاومت در فلسطین را کوچک می کنیم و افتخار مقابله با اسراییل را یک جا به جیب خودمان واریز می کنیم!

2- باید به تبعات حقوقی و سیاسی این گونه تیتر زنی ها هم توجه داشت . هم اکنون دهها پرونده علیه کشورمان در محاکم آمریکا ، اروپا و دیگر کشورهای غربی وجود دارد که برخی از آنها حتی به مرحله صدور حکم رسیده و کشورمان محکوم به پرداخت دهها و گاه صدها میلیون دلار غرامت به یک یا چند بازمانده رویدادهایی مانند انفجار در فلسطین و لبنان شده است.

بهانه این احکام در بسیاری از موارد هم پیمانی و حمایت جمهوری اسلامی ایران از گروه هایی چون حزب الله لبنان و حماس فلسطین و دادن سلاح به آنها بوده است.
از این رو ، حتی اگر موشک های فجر 5 ، واقعاً هم از سوی ایران به حماس داده شده است ، در شرایط حاضر که خود نظام هم آن را تأیید نمی کند ، نیازی به بوق و کرنای رسانه ای ندارد ، زیرا اگر چه امروز این حماسه سرایی ها می تواند برایمان خوشایند باشد ولی تبعات حقوقی بعدی در نظام نابرابر جهان نیز می تواند مستند به همین اخبار برایمان شکل بگیرد. 
 
اعراب کشتی سلاح به سوریه می‌فرستند اما جرأت ارسال یک فشنگ به غزه را ندارند

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی با رد اظهارات یکی از وزیران کشورهای حاشیه خلیج فارس که اعراب را «گوسفند» توصیف کرده بود، گفت: برخی اعراب کشتی مملو از سلاح به سوریه می‌فرستند اما جرأت ارسال یک فشنگ به غزه را ندارند.

خبرگزاری فارس: اعراب کشتی سلاح به سوریه می‌فرستند اما جرأت ارسال یک فشنگ به غزه را ندارند 

به گزارش فارس،‌ «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی به مناسبت پنجمین شب از شب های محرم به پایداری مقاومت فلسطین اشاره کرد و گفت: پایداری مقاومت در غزه و پایبندی آن به شرط‌هایی که گذاشته بود، سبب شد تا اسرائیل به دنبال آتش بس باشد تا اوضاع را به حالت قبل از ترور «احمد الجعبری» از فرماندهان گردان‌های قسام برساند اما مقاومت این راه‌حل را رد کرد.

موشک‌های غزه همچنان شلیک می‌شود و عمق اسرائیل را هدف می‌گیرد

وی در ادامه سخنان خود گفت: بانک اهداف اسرائیل [در حمله به غزه] به پایان رسیده یا در حال پایان یافتن است و اسرائیل در حال بمباران دوباره و سه باره اهداف گذشته است اما موشک‌ها همچنان از غزه شلیک می‌شود و عمق رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد.

دبیر کل حزب‌الله در ادامه سخنانش گفت اسرائیل روز گذشته بار دیگر به خوی وحشیانه خود بازگشت و تعداد زیادی از غیرنظامیان، کودکان و زنان را به خاک و خون کشاند.

وی گفت این اقدامات اسرائیل نشان از شکست عملیات نظامی در محقق نمودن اهدافش دارد و با این اقدام در تلاش برای تحت فشار قرار دادن مقاومت برای عقب نشینی از شروطش است.

سید حسن نصرالله افزود تجربه سال 2008 در غزه و تجربه لبنان، نشان داد که مقاومت، ملت و رهبرانش، از مرحله‌ای که امکان فشار بر آنها از طریق کشتار زنان و کودکان و همچنین فشار از طریق کشورهای دیگر دارد، عبور کرده‌ است.

انتقاد از موضع منفعلانه کشورهای عربی در قبال حمله به غزه

دبیر کل حزب‌الله لبنان از موضع کشورهای عربی در قبال حملات اسرائیل علیه غزه و همچنین بیانیه نشست وزارت امور خارجه کشورهای عربی که فقط به محکومیت اکتفا کرده بودند، انتقاد کرد.

وی گفت بیانیه سال 2012 اتحادیه عرب با بیانیه سال 2009 فقط در چند مورد اختلاف داشت که یکی از آن موارد، دعوت از تمامی کشورها در متوقف نمودن عادی سازی روابط با اسرائیل است.همچنین بیانیه وزیران امور خارجه اتحادیه عرب از کمیته طرح صلح عربی خواسته تا موضع کشورهای عربی درباره روند صلح را بازبینی کند.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی خود به سخنان یکی از وزیران امور خارجه کشورهای عربی در نشست اخیر اتحادیه عرب در قاهره اشاره کرد و گفت: این وزیر [اشاره سید حسن نصرالله به «حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر است] گفت ما نمی‌توانیم به فلسطینی‌ها امید بیش از آن چیزی که می‌توانیم انجام دهیم، بدهیم.

وی گفت: این وزیر عربی اذعان کرد که برخی از اعراب در محاصره علیه غزه مشارکت داشته‌اند اما سوالی که هم اکنون مطرح است، این است که چگونه این تسلیحات که شامل انواع موشک‌های گراد، فجر 5 و موشک‌های ضد تانک بوده، به غزه رسیده است.

نقش ایران و سوریه در حمایت از غزه کاملا مشهود است

دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: نقش ایران و سوریه در این موضوع کاملا قابل مشاهده است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد امروز رساندن تسلیحات به غزه و بازگشایی مرزها، از اوجب واجبات است.

یک وزیر عربی اعلام کرد اکثر اعراب «گوسفند» هستند

وی گفت: آن وزیر [ نخست وزیر قطر] اعلام کرده که اکثر عرب‌ها «گوسفند» هستند اما وی باید از جانب خودش حرف بزند. اکثر مردم در لبنان و فلسطین شیر و قهرمان هستند.

سید حسن نصرالله گفت: هر فردی باید از جانب خود حرف بزند و حق ندارد درباره اکثریت حرف بزند.

آینده منطقه آینده قهرمانان است نه آینده گوسفندان

وی گفت: بیش از 60 سال است که از درگیری اعراب با اسرائیل با وجود توطئه‌گری‌های برخی دولت‌های عربی می‌گذرد اما با این حال شاهد پایداری مقاومت بوده و فلسطین و قدس همچنان در قلب این مردم جای دارد و باقی خواهد ماند اما «گوسفندان» همانجا خواهند رفت که باید بروند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: آینده منطقه، آینده قهرمانان است نه آینده گوسفندان.

اعراب به غزه سلاح ارسال کنند

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش بر ضرورت پشتیبانی کشورهای عربی از غزه تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود کشورهای عربی به غزه سلاح ارسال کنند نه آنکه به عنوان میانجی بین اسرائیل و غزه عمل کنند.

کشورهای عربی نقش هلال احمر را برای غزه ایفا می‌کنند

سید حسن نصرالله گفت نقش کنونی کشورهای عربی در قبال حوادث غزه همانند هلال احمر بوده و این کشورها هیچ اراده و وجود سیاسی در این موضوع ندارند و همان نقشی که هلال احمر می‌تواند در کمک‌های دارویی، غذایی و مالی به غزه داشته باشد را دارند.

فایده کشورهای عربی برای غزه همانند تشییع‌کنندگان جنازه است

وی فایده کشورهای عربی برای غزه را به تشییع‌کنندگان جنازه تشبیه کرد.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد اسلام واقعی آن است که کشورهای عربی به غزه سلاح ارسال کند و مرزهای خود را گشوده و اجازه رسیدن موشک‌های بیشتر به مقاومت کند.

اعراب جرات ارسال حتی یک فشنگ به غزه را ندارند

سید حسن نصرالله به اقدام کشورهای عربی در ارسال گسترده تسلیحات به کشورهای عربی اشاره کرد و گفت: اعراب کشتی پر از سلاح برای مخالفان سوریه ارسال می‌کنند اما جرأت ارسال حتی یک فشنگ به غزه را ندارند.

ایران، سوریه و حزب‌الله هرگز حمایت از غزه را متوقف نمی‌کنند

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان سخنان خود تاکید کرد: «ایران»، «سوریه» و «حزب‌الله» هرگز حمایت از غزه و مردم را متوقف نخواهند کرد همانطور که طی سال‌های گذشته با آنها بوده‌ایم با آنها و در کنارشان باقی خواهیم ماند و این وظیفه دینی، ایمانی، ملی و انسانی ما است.  

 

 

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین می‌گوید همه سلاح‌های موجود در باریکه غزه، از فشنگ تا موشک ساخت ایران و متعلق به ایران است.
به گزارش مشرق به نقل از شبکه العالم، "زیاد نخاله" در گفتگو با شبکه المنار لبنان با بیان این موضوع‌ تاکید می‌کند؛ حتی سلاح‌هایی که جنبش حماس علیه دشمن اسرائیلی از آن استفاده می‌کند نیز ساخت ایران می‌باشد.
 
 وی در یک ارزیابی واقعی از تحولات اخیر در جنگ غزه می‌گوید: اسرائیلی‌ها خواستار آتش‌بس شدند چون نمی‌خواهند وارد نبرد زمینی در غزه شوند و هزینه بیشتری در این جنگ بدهند، ما به شکل کامل از توان نظامی اسرائیل برای حمله به غزه آگاهیم، پس حمله کنند و تجربه کنند، ما هم در این سمت نمی‌ترسیم، جوانان مقاومت دارای آمادگی بسیاری بیش از گذشته هستند.
 
 نخاله در ادامه حمله زمینی را تهدید اسرائیلی‌ها دانست و با بیان اینکه با وجود حملات اخیر به غزه دشمن نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند، گفت: مقاومت موفق شده که صید گرانبهایی به دست آورد و به قلب اسرائیل برسد و نخست‌وزیر و فرماندهان نظامی را به پناه‌گاه بفرستند. 
معاون رمضان شلح در مورد دیدگاه جهاد اسلامی در مورد آتش‌بس هم گفت: «مصر و جنبش حماس از ما برای آتش‌بس درخواست داشت و ما هم پاسخ دادیم که اسرائیل و مصر و حماس خواستار آرامش هستند، ما نیز به نوبه خود خواستار آتش‌بس هستیم اما آتش‌بسی که کرامت فلسطینی‌ها در آن باشد، تابع اصول و نه شرط ها بوده و به خصوص در راس آن آن برداشتن محاصره غزه، بازگشایی گذرگاه رفح، رفتار آدمی‌زاد با فلسطینی‌ها در فرودگاه‌ها نه اینکه در فرودگاه قاهره آنها بدون هیچ دلیلی بازداشت کنند و.... 
 وی در پایان در پاسخ به اتهامات رسانه‌ای و سیاسی که حملات مقاومت را اجرای سناریوی ایرانی می‌خواند – اشاره به رسانه‌های عربی – گفت: آیا ایران به اسرائیل گفت که احمد الجعبری را بکشید؟ چه کسی باعث بالاگرفتن تنش‌ها و شروع جنگ شد.... اسلحه‌ای که مقاومت با آن در حال جنگ است، حتی سلاحی که حماس در اختیار دارد از فشنگ تا موشک ساخت ایران است، حتی کارگاه محلی ساخت آنها نیز ایرانی است.  
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد