سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

برخی از مهمترین اخبار امروز تاکنون به این شرح است:

در جلسه‌ احمدی‌نژاد با نمایندگان‌ چه‌ گذشت؟


فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد جلسه امروز نمایندگان مجلس با رئیس جمهور از تعامل دولت و مجلس خبر داد و گفت: خبرهای خوش اقتصادی در راه است.

حسینعلی حاجی با اشاره به جلسه یکشنبه شب تعدادی از نمایندگان مجلس با رئیس جمهور اظهار داشت: بیش از 130 نفر از نمایندگان طیف‌های مختلفی از جمله اصولگرایان در این نشست حضور داشتند. وی افزود: 33 نفر از نمایندگان برای سخنرانی ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد با قرعه‌کشی آیت‌الله آشتیانی نماینده قم، آیت‌الله ناصری نماینده بابل، کریمی قدوسی نماینده مشهد و سید مهدی هاشمی نماینده تهران سخنرانی کردند.
 
 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: با توجه به صحبت‌ها و تبادل نظرها، عملاً سؤال از رئیس جمهور کاری بیهوده جلوه کرده است. حاجی گفت: خبرهای خوشی به یاری خدا در آینده در حوزه‌های ارزی و مسائل اقتصادی را شاهد خواهیم بود. 
وی اضافه کرد: اگر ده‌ها سوال از رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس پرسیده‌شود، قطعا به کیفیت این نوع جلسات تفاهمی نخواهد رسید.
 
 
احمدی‌نژاد گفت که با حضور من در مجلس وحدت خدشه‌دار نمی‌شود
 
همچنین حسین طلا عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در گفت‌وگو با فارس درباره این دیدار گفت: نشستی که امروز با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی از اعضای هیئت دولت تشکیل شد، دو هدف اصلی و مهم داشت. وی افزود: هدف اول مطرح کردن سؤالات و ابهاماتی بود که دوستان نماینده مانند سایر نمایندگان داشتند. این ابهامات در خصوص موضوعات مختلف همچون گرانی‌ها، نرخ ارز و موضوعاتی از این دست همانند وضعیت اقتصاد، وضعیت اشتغال، وضعیت کارخانجات موضوعاتی بود که در جلسه مطرح شد. 
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: هدف دوم از برگزاری این جلسه به این نکته برمی‌گشت که وحدت به عنوان یک دستاورد بزرگ همواره برای نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح بوده است.
 
 طلا گفت: همدلی بین مسئولان یک نعمت بزرگ است و هدف از این جلسه این بود که فضای مجلس و دولت به سمت همدلی و هم‌افزایی بیشتر سوق داده شود. 
  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در این جلسه گفت: رییس جمهور نیز پس از پایان سخنان نمایندگان برای پاسخ دادن به ابهامات و سؤالات، در سخنان خود تنگناها و مشکلات موجود برای دولت را مطرح کرد. 
طلا گفت: رئیس جمهور با اشاره به فشارهای موجود بر کشور به این نکته اشاره کرد که دشمن به دنبال این است که از ما فضا را بگیرد و دولت به همین دلیل تمام سعی و تلاش خود را بر این مسئله گذاشته است که این فضا را متعادل کند. وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان رئیس جمهور، افزود: در این جلسه رئیس جمهور مسائل و مشکلاتی را مطرح کرد و قرار شد تا در جلسه‌ای که در مجلس شورای اسلامی خواهند داشت، این مسائل و مشکلات را با جزییات بیشتری تشریح کنند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوستان ما در این جلسه نگرانی‌هایی را درباره این که حضور رئیس جمهور سبب وارد شدن ضرباتی به بحث وحدت شود، را مطرح کردند که رییس جمهور  هم بر این مسئله تأکید کرد که چنین فضایی به هیچ عنوان ایجاد نمی‌شود. 
  ابر این گزارش نشست مشترک نمایندگان مجلس با رییس جمهور با حضور نزدیک به صدتن از نمایندگان مجلس و حضور وزرای اقتصاد، نفت، صنعت و نجارت، رییس کل بانک مرکزی و معاون پارلمانی رییس جمهور در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.


اصابت‌ موشک فجر ۵ به‌ خانه مقام‌صهیونیست 


العالم: در حالی که بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی ۸۱ نفر، از جمله شمار زیادی کودک و زنان فلسطینی، به شهادت رسیدند، ترکش‌های موشک فجر-۵ به منزل رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برخورد کرد.  یک منبع پزشکی فلسطینی اعلام کرد: در حمله هوایی سحرگاه امروز (دوشنبه) رژیم صهیونیستی به محله الزیتون در شهر غزه ۴ نفر، از جمله یک کودک، شهید و ۲۵ نفر نیز زخمی شدند. که به این ترتیب، آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوارغزه از چهارشنبه گذشته تاکنون به ۸۱ نفر رسید.  اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت دولت مردم فلسطین در غزه اعلام کرد: در این حمله، کودک ۵ ساله فلسطینی به نام محمد ابو زور به شهادت رسید. علاوه بر حمله به محله الزیتون، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شب گذشته ساختمان پلیس شهر غزه را به طور کامل ویران کردند. همچنین ناوچه‌های رژیم صهیونیستی نیز شب گذشته اهدافی را در غزه هدف قرار دادند. در همین حال، خبرگزاری آلمان اعلام کرد که یک مسئول اسرائیلی پیش‌نویس طرح آتش بس با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را ارائه کرده است که شامل گشودن گذرگاه ها، لغو محاصره نوار غزه، متوقف کردن ترورهای مسئولان فلسطینی در برابر توقف شلیک موشک‌های مقاومت فلسطین است. از سوی دیگر، کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی از اصابت ترکش‌های موشک فجر-۵ به منزل رئیس ستاد ارتش اسرائیل در منطقه «گوش‌دان» خبر داد.

مخفی‌شدن‌اسرائیلی‌ها در لوله‌فاضلاب/عکس

العالم: برخی شهرک‌نشینان و نظامیان اسرائیلی برای در امان ماندن از موشک‌های مقاومت در لوله‌های فاضلاب مخفی می‌شوند. رسوایی شکست سامانه های ضد موشک صهیونیست ها در رهگیری موشکهای مقاومت موجب شده است که اشغالگران برای مخفی کردن سربازان و شهرک نشینان از موشکهای مقاومت، در برخی نقاط اراضی اشغالی از لوله‌های فاضلاب استفاده کنند. تصاویر منتشر شده از نقاط مختلف در اراضی اشغالی حاکی است که نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست پس از به صدا در آمدن آژیر خطر، هراسان به سوی لوله های فاضلاب فرار می کنند.
 
این نخستین بار است که از چنین پناهگاهی برای مخفی کردن صهیونیست ها استفاده می شود. اشغالگران همواره پس از برگزاری مانوارهای پدافند غیرعامل، مدعی شده اند که بهترین و پیشرفته ترین پناهگاه ها را برای شهرک نشینان و نظامیان خود تدارک دیده اند. حملات رژیم صهیونیستی به غزه از چهارشنبه گذشته همچنان به صورت مستمر ادامه دارد بر اساس آخرین آمار بیش از 70 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 700 نفر نیز مجروح شده‌اند.

کشف جسدحلق آویز قهرمان بوکس/عکس

فارس: جسد امیر علی حاتمی، قهرمان بوکس رده جوانان کشور دو شب پیش در باغی به صورت حلق آویز شده کشف شد. خسرو پور رئیس هیئت بوکس شهرستان نظر آباد گفت: امیر علی 16 ساله از قهرمانان کشور بوده و طی 2 سال گذشته در مسابقات رسمی باختی نداشته است.

 
وی ادامه داد: امیر علی صبح روز قبل از حادثه در تمرین حاضر شد و شرایط روحی و جسمانی مساعدی هم داشت. وی گفت: قرار بود عصر همان روز نیز در جلسه تمرین حضور یابد اما غیبت غیر منتظره او ما را نگران کرد و بعد از ساعاتی متوجه شدیم خود را در باغی کنار منزلشان در روستای ابراهیم بیگی حلق آویز کرده است. تحقیقات هنوز ادامه دارد و مشخص نیست امیر علی خودکشی کرده یا به قتل رسیده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد