سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار کشاورزی خوزستان

بر اثر باران شدید تگرگ هفته‌گذشته در شوشتر؛
پنج میلیارد تومان از محصولات کشاورزی خسارت دید
اقتصادی  13:28:41 1391/08/29

918-21674-5 کد خبر

 

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر گفت: بارش تگرگ آبان‌ماه به حدود یک هزار و 214 هکتار از محصولات ذرت، برنج، هندوانه و خربزه آسیب رساند که میزان پیش‌بینی شده آن حدود پنج میلیارد تومان است.

نادر پوررکنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارکرد: کشت پاییزه امسال در شوشتر شامل 40 هزار هکتار گندم آبی، 16 هزار هکتار گندم دیم، 2 هزار و 500 هکتار جو آبی و یک‌هزار هکتار جو دیم است. کشت کلزای آبی نیز در 2000 هکتار و کشت سیب‌زمینی در بیش از یک هزار هکتار انجام می‌شود.

وی افزود: محصول پیاز هم در حدود 100 هکتار، باقلا در 600 هکتار و دیگر صیفی‌جات در حدود 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان کشت می‌شود و به طور کلی پیش‌بینی کشت‌های پاییزه امسال حدود 69 هزار و 230 هکتار است. این مقدار نسبت به سال گذشته متغیر است و امکان کشت کلزای آبی تا 4 برابر نیز وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر با بیان این‌که استقبال کشاورزان از شبکه‌های آبیاری تحت‌فشار خوب و رضایت‌بخش بوده است، عنوان‌کرد: تاکنون برای اجرای حدود 2 هزار هکتار شبکه‌های آبیاری تحت‌فشار پرونده تشکیل شده که 700 هکتار آن به بهره‌برداری رسیده است.

پوررکنی همچنین به آغاز برداشت ذرت دانه‌ای در سطح سه هزار و 860 هکتار اشاره‌کرد و گفت: کشاورزان شهرستان در حال حاضر با مشکل پایین بودن قیمت ذرت دانه‌ای روبه‌رو هستند، به طوری که هر کیلو ذرت 570 تومان به فروش می‌رسد.

وی یادآورشد: محصولات تابستانه از قبیل ذرت، لوبیا، ماش، برنج، کنجد، سویا و ذرت علوفه‌ای نیز در حال برداشت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد