سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول

دانشکده علوم پزشکی دزفول خبر مرگ یک نوجوان 15 ساله براثر کمبود دارو را تکذیب کرد

دزفول -رییس دانشکده علوم پزشکی دزفول با تکذیب خبر مرگ یک نوجوان پازنده ساله در این شهرستان بر اثر کمبود دارو گفت: مرگ این نوجوان براثر کمبود دارو نبوده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی دزفول ˈعبدالرحیم صائمیˈ روز پنجشنبه با اظهار تاسف از جوسازی برخی رسانه ها درخصوص مرگ نوجوان 15 ساله دزفولی بر اثر کمبود دارو افزود: مرگ این نوجوان به علت سقوط از ارتفاع و عوارض ناشی از آن و نیز مراجعه نکردن به نزدیکترین مرکز درمانی برای معالجه و درمان بوده است.

وی همچنین با انتقاد از اظهارات مدیرعامل کانون هموفیلی ایران مبنی بر کمبود داروی بیماران هموفیلی تصریح کرد: با وجود تحریم و کمبود احتمالی در برخی اقلام دارویی کشور، با برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر ویژه و تمهیدات قبلی مسولان وزارت بهداشت، داروهای مورد نیاز 67 بیمار هموفیلی این شهرستان تامین شده و موجود داست.

وی گفت:به منظور جلوگیری از بروز خطر برای بیماران هموفیلی همواره مقداری دارو در حد دو تا سه روز برای تزریق در هنگام خونریزی در اختیار بیماران هموفیلی قرار داشته و به بیماران نیز آموزش لازم در این زمینه داده شده تا به محض اولین تزریق به مراکز درمانی جهت معالجه و پی گیری های بعدی مراجعه کنند.

رییس دانشکده علوم پزشکی دزفول گفت: هیچ گونه کمبودی از نظر داروی انعقادی این نوجوان 15 ساله با نام FIBA وجود ندارد.

دکتر صائمی افزود:خانواده این نوجوان که از عشایر بوده و در منطقه صعب العبور کوهستانی زندگی می کنند امکان نگهداری این فاکتور خونی در محل زندگی خود را نداشته و در زمان بروز مشکل نیز تا دو روز پس از سقوط فرزندشان از ارتفاع به هیچ مرکز درمانی مراجعه نکردند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این و در زمان تشخیص بیماری هموفیلی این نوجوان، از طرف همکاران دانشگاه به بیمار و خانواده اش آموزش های لازم جهت دریافت دارو و همچنین نگهداری فاکتور خونی داده شده بود اما سهل انگاری در مراجعه و دریافت دارو و نیز ارجاع ندادن بیمار به یکی از مراکز درمانی متاسفانه موجب مرگ این نوجوان شد.

صائمی ضمن اظهار تاسف از فوت این نوجوان 15 ساله اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی، اهتمام مسوولان وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی بر ارتقای سطح بهداشت و درمان آحاد جامعه و نیز ایجاد بستر مناسب برای سهولت در دسترسی به داروست.

وی با انتقاد از برخی رسانه ها که با انتشار اخبار کذب افکار عمومی را مشوش می کنند افزود: این رسانه ها و اصحاب قلم به جای انتشار اخبار دروغ و یا غیر موثق بهتر است نظام سلامت کشور را یاری کنند.7279/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد