سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتظامی استان

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان تشریح کرد: کشفیات سرقت، قاچاق، احتکار و جرایم اینترنتی در یک ماه گذشته
اجتماعی  14:21:37 1391/08/24

918-22514-5 کد خبر
RSS :: پرینت
 

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان گفت: در یک ماه گذشته 107 درصد افزایش کشف در کل جرایم رخ داد که میزان کشفیات بیش از جرایم بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ سرهنگ عبدالله نظرپور در نشست خبری که امروز (چهارشنبه 24 آبان) برگزار شد، اظهار کرد: میزان وقوع سرقت‌های مسلحانه در استان خوزستان در یک ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال 90 کمتر بوده و تقریبا 80 درصد این سرقت‌ها کشف شد.

وی افزود: در این مدت یک فقره سرقت از طلافروشی نیز در رامهرمز اتفاق افتاد که 2 ساعت پس از وقوع جرم کشف و اموال بازگردانده شد. در سرقت‌های مغازه، منزل، اتومبیل و کیف‌قاپی نیز ضمن این‌که در برخی موارد افزایش و در برخی موارد کاهش وجود داشت، بیش از 85 درصد سرقت‌ها کشف شد و در مجموع 107 درصد افزایش کشف در کل جرایم وجود داشت که میزان کشفیات بیش از جرایم بوده است.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان ادامه داد: همچنین بیش از 400 کیلوگرم مواد مخدر در این ماه کشف شد که این میزان کشفیات 77 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. همچنین 126 قبضه سلاح و 202 هزار و 670 لیتر قاچاق سوخت کشف شد که 195 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. در زمینه محصولات ضدفرهنگی و جمع‌آوری تجهیزات ماهواره نیز اقدامات خوبی انجام شد.

نظرپور با بیان اینکه تصادفات در استان در یکی دو ماه گذشته رشد داشته است و حوادث ناگواری به وقوع پیوست، گفت: در حادثه اتوبوس راهیان نور دانش‌آموزان و حادثه محور ماهشهر ـ آبادان خطای انسانی در کنار وضعیت نامناسب جاده‌ها عامل تصادف بود.

وی خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصادفات جاده‌ای در خوزستان چهار درصد و تعداد فوتی‌ها شش درصد افزایش یافت.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان ادامه داد: در این مدت تعدادی از باندهای سرقت در اهواز و سایر شهرستان‌های استان متلاشی شد که برخی از این باندها، سارقان خودرو در اهواز بودند. در این زمینه پنج تا شش نفر از سارقان دستگیر و به 11 فقره سرقت اعتراف کردند. همچنین چند باند بزرگ مواد مخدر متلاشی شد که این باندها به ترتیب شش کیلوگرم، 27 کیلوگرم ، 116 کیلوگرم ، 42 کیلوگرم و 118 کیلوگرم مواد قاچاق کرده بودند. یک باند توزیع قرص‌های نیرو زا نیز کشف شد که 32 هزار و 90 عدد قرص در اختیار داشت.

وی اضافه کرد: در کشف یک باند سرقت سیم‌های برق، چهار تن سیستم برق در یک عملیات کشف و عوامل سرقت دستگیر شدند. در این باندها عموما پیمانکاران با داشتن امکانات و در اختیار قرار دادن آنها به کارگران موجب سو‌استفاده کارگران و سرقت سیم‌ها می‌شدند. این باند سرقت سیم‌های برق به 20 فقره سرقت اعتراف کردند.

نظرپور درباره اقدامات پلیس فتا در اهواز گفت: در این مدت 10 فقره برداشت غیرمجاز از حساب‌‌های بانکی کشف شد و چهار مورد تبلیغ و فروش اجناس غیرمجاز پیگیری و نیمی از این موارد کشف شد. همچنین چهار مورد انتشار اکاذیب از طریق اینترنت کشف شد. در مجموع 18 مورد جرایم اینترنتی در این ماه کشف و تعدادی از وبلاگ‌ها و سایت‌ها مسدود شد.

وی با تاکید بر لزوم سامان‌دهی تاکسی‌هایی که خلاف مقررات اقدام به مسافرکشی می‌کنند و مرتکب جرایم خاص می‌شوند، افزود: نبود تاکسی به اندازه کافی در شهر موجب بروز چنین حوادثی می‌شود که باید صلاحیت رانندگان تاکسی لحاظ شده و مورد تایید سازمان تاکسی‌رانی شهرداری قرار گیرند.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: در ایام ماه محرم و صفر ضمن این‌که عوامل انتظامی فعالیت‌ می‌کنند از عوامل مراسم و هیات‌ها نیز به عنوان پلیس محله و پلیس‌یار استفاده می‌شود. قمه‌زنی نیز در استان خوزستان وجود ندارد یا به ندرت مشاهده می‌شود، اگر هم مواردی باشد در خفا و پنهانی است. با توجه به این‌که این اقدام چندین سال است که منع شده، پلیس و عوامل انتظامی ناظر هستند و اگر گزارشی در این خصوص داده شود، پیگیری و برخورد خواهد شد.

نظرپور گفت: در بحث گران‌فروشی و احتکار با توجه به این‌که برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و عوامل انتظامی در همه جا بررسی می‌کنند، افرادی در باغملک، اندیمشک و اهواز به جرم احتکار دستگیری و تحویل مراجع قضایی شدند.

 

/گزارش تصویری/
نشست خبری کشفیات نیروی انتظامی
عکس  14:44:1 1391/08/24

918-6382-5 کد خبر
RSS :: پرینت



























نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد