سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک افتخار فرهنگی برای خوزستان

کتابخانه عمومی شهید باهنر اهواز کتابخانه نمونه کشور شد
فرهنگی و هنری  9:40:37 1391/08/24

918-19880-5 کد خبر

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از انتخاب کتابخانه عمومی شهید باهنر شهرستان اهواز به عنوان کتابخانه عمومی نمونه در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنای خوزستان لفته منصوری خاطرنشان کرد: هر ساله در هفته کتاب نمونه‌ها و برترین‌ها در حوزه کتابخانه‌ها، کتابداران و ... توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از بین استان‌ها مشخص و در جشن بزرگ کتاب در کشور از آن‌ها تقدیر می‌شود.

وی افزود: طبق اعلام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتابخانه عمومی شهید باهنر شهرستان اهواز به عنوان کتابخانه نمونه در کشور انتخاب شده است. کتابخانه شهید باهنر به عنوان اولین کتابخانه عمومی در شهر  اهواز  در سال 1346 تاسیس شد. بازسازی و مرمت ساختمان این کتابخانه پس از 15 سال فعالیت مستمر سرانجام در پاییز  سال 87  شروع و در تابستان سال 1389 به پایان رسید.

منصوری گفت: این کتابخانه دارای بیش از 20 هزار عنوان  و 29 هزار نسخه کتاب که شامل موضوعات مختلفی از قبیل کلیات، فلسفه و روان‌شناسی، دین، علوم اجتماعی، زبان، علوم خالص، علوم عملی، هنر، ادبیات، تاریخ و جغرافیا می‌باشد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان ادامه داد: از جمله فعالیت‌های کتابخانه که موجب نمونه شدن آن در سطح کشور شد برگزاری مسابقه نقاشی، قصه‌گویی و قصه‌خوانی ویژه کوکان و نوجوانان، بازدید مدارس و مهد کودک‌ها از کتابخانه و بخش کودک، فعال بودن بخش کودک کتابخانه، فعال بودن وبلاگ کتابخانه و به روز بودن آن، برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی، برگزاری جلسات قصه‌خوانی و روخوانی با حضور خانواده‌ها برای کودکان، پذیرش کتاب از اهداکنندگان، نصب صندوق صدقات خرید کتاب، برگزاری نمایشگاه معرفی تازه‌های کتاب، برگزاری جشن کتاب (تقدیر و تجلیل از کتابداران کتابخانه، عضو برتر، کم سن‌ترین و مسن‌ترین عضو، نویسندگان، شاعران عضو کتابخانه و...)، برگزاری مسابقات فرهنگی آنلاین و مکتوب برای گروه‌های سنی مختلف، عضویت رایگان در کتابخانه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی توسط کانون ادبی کتابخانه، اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص شبکه کتابخوانان حرفه‌ای، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای اعضا در محل کتابخانه، معرفی کتاب برتر در کتابخانه و در وبلاگ، معرفی زندگی بزرگان در وبلاگ، شرکت کتابداران در مسابقات مختلف ماهانه نهاد کشور، ارایه خدمات خوب و مناسب نمایه نشریات به اعضا و... است.

منصوری افزود: این برتری و افتخار را هم به مسؤولان کتابخانه و مسؤولان استان و عموم مردم سرافراز استان خوزستان تبریک می گوییم و امیدواریم در روزهای آینده شاهد دیگر نمونه‌های کشوری باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد