سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بهداشت و سلامتی

تأثیر مصرف تخم مرغ بر روی عملکرد مغز و سیستم عصبی


 
تخم مرغ یک منبع غذایی طبیعی و کامل است بر روی عملکرد مغز و سیستم عصبی تأثیر مثبت می‌گذارد.
دکتر زهرا عبداللهی، سرپرست دفتر بهبود تغذیه حامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ماده‌ای به نام کولین که در تخم مرغ موجود است علاوه بر تاثیر قابل توجهی که بر روی عملکرد مغز و سیستم عصبی می‌گذارد، برای رشد و نمو جنین، کودک و سلامت قلب و عروق نیز تاثیر گذار است.
دکتر زهرا عبداللهی افزود: زرده تخم مرغ با حداکثر تاثیرگذاری در مقایسه با سایر غذاهای حاوی این مواد یا مکملها، از تحلیل رفتن لایه شبکیه و نابینایی ناشی از آن در سالخوردگی جلوگیری می‌کند که متاسفانه جایگاه تخم مرغ در سبد غذایی خانوادها به دلیل ناآگاهی در خصوص کلسترول آن کاهش یافته، است.
وی تصریح کرد: تخم مرغ نه تنها بالاترین منبع پروتئین مطلوب را دارا است بلکه تقریبا تمامی ویتامینها به جز ویتامین c و مواد معدنی ضروری مورد نیاز انسان را دارا می‌باشد، بنابراین تخم مرغ بهترین پروتئینی است که با نان یک غذای کامل و مغذی به حساب می‌آید و تمام احتیاجات تغذیه‌ای را در یک وعده غذایی تامین می‌کند.
این متخصص تغذیه با اشاره به این که تخم مرغ فقط 3/1 درصد انرژی متوسط مورد نیاز روزانه را تامین می‌کند، گفت: تخم مرغ یک ماده غذایی غنی محسوب می‌شود که مقدار مواد مغذی بیشتری را نسبت به انرژی برای مصرف کننده تامین می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص سرانه مصرف تخم مرغ در کشور، ابراز داشت: در حال حاضر سرانه مصرف تخم مرغ در کشور ما حدود 160 عدد است در حالی که این رقم در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته به میزانی بالغ بر 300 عدد هم می‌رسد.

http://www.jomhourieslami.com/1391/13910824/13910824_06_jomhori_islami_goonagoon_0005.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد