سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از خروج حجم قابل توجهی طلا از کشور خبر داد.ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، براساس گزارش اخیر مسئولان اجرایی حجم قابل توجهی طلا از کشور قاچاق شده است.وی تاکید کرد: به جای کاهش عیار طلا بهتر است مبادی غیررسمی خروج طلا از کشور مسدود شود تا ذخایر طلای کشور حفظ شود.

* آمار رشد جمعیتی مسلمانان در قاره اروپا نشان می‌دهد تعداد مسلمانان در این قاره روز به روز درحال افزایش است. رسانه‌های اروپائی نوشتند کشور بلژیک تا 20 سال دیگر شاهد افزایش 10 درصدی جمعیت مسلمان خواهد بود. براساس آمار موجود، درحال حاضر 22 درصد از ساکنان شهر "بروکسل" پایتخت بلژیک مسلمان هستند و این تعداد تا 20 سال دیگر به 30 درصد افزایش خواهد یافت. تا دو سال قبل تعداد مسلمانان بلژیک 627 هزار نفر بوده اما با رشدی که درحال حاضر شاهد آن هستیم، تا 20 سال دیگر به یک میلیون و 170 هزار نفر خواهد رسید.


* دانشگاه مداحی، کم داشتیم که قرار است از راه برسد! مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه کربلای مازندران گفت: درحال پیگیری هستیم تا بزودی دانشگاه کوچکی برای آموزش علم مداحی در استان تأسیس کنیم. وی در گفت و گو با ایرنا افزود: "هدف از تأسیس این دانشگاه تعلیم جوانان علاقه‌مند به مداحی براساس موازین علمی است." مداحی، از قدیم یک هنر مذهبی ناب بود که افراد واجد شرایط از روی علاقه‌مندی به اهل بیت عصمت و طهارت در حاشیه زندگی خود به آن روی می‌آوردند و بدون آنکه آن را یک شغل محسوب کنند برخلاف بعضی مداحان فعلی بهترین خدمات مذهبی و معنوی را به جامعه ارائه می‌دادند. استمرار همان وضعیت در جامعه اسلامی امروز ما زمینه بیشتری دارد و نیازی به دانشگاه و شغل و رشته محسوب کردن مداحی نیست.


* نیروهای امنیتی مصر جسد یکی از محافظان زن قذافی رئیس سابق لیبی را که به این کشور پناهنده شده بود در منزل خود در شهرک نصر بی‌جان پیدا کردند. زهرا الغیشی پس از سرنگونی رژیم سابق لیبی، به مصر فرار کرده بود. به گزارش روزنامه اماراتی "البیان" پلیس شهرک نصر در قاهره پس از تماس خواهر مقتول، به منزل وی مراجعه کرد و با جسد بی‌جان او رو به رو شد. در گزارش اولیه پلیس مصر آمده است که زهرا به علت ضربات متعدد چاقو بر بدن وی، جان خود را از دست داده است. نگهبان ساختمانی که منزل قربانی در آن قرار دارد گفته است که برادر زهرا را در حال خروج از منزل دیده بود. این گزارش می‌افزاید برادر زهرا پس از ارتکاب این قتل مصر را به مقصد لیبی ترک کرده است و مقامات مصری از پلیس بین‌المللی خواسته‌اند برای دستگیری وی همکاری کند.  

 

علی اکبریان که حدود ۳ سال پیش به جرم حمل مواد مخدر دستگیر شده بود و در دادگاه اولیه حکم اعدام برایش در نظر گرفته شد، حدود ۲ ماه است دیگر کابوس اعدام را در سر نمی پروراند. در دادگاه آخر، قاضی پرونده با بررسی دقیق روند ماجرا حکم اعدام وی را لغو کرد.احتمالا حبس ابد در انتظار این بازیکن سابق فوتبال است.گفتنی است اکبریان در زمانی که وی را گرفتند در این زمینه اینگونه توضیح داد: «نوشتند ۴۰ گرم کراک داشتم و موتورم دزدی بوده. البته ۴۰ گرم بوده، ولی فقط ۲۰ گرم کراک بوده و ۲۰ گرم هم داروی ترک اعتیاد که برای دوستانم گرفته بودم. دوستم زنگ زد پرسید آماده است؟ گفتم آره. وقتی رسید گرفتنش. آگاهی شک کرد بهش و دید موتورسیکلتش دزدی بوده. من هم که آمدم گرفتندم. اما می‌نویسند فلانی لابراتوآر کراک داشته. من در خانه پدری‌ام زندگی می‌کردم و ۵۰ نفر آدم بودیم. آنجا مگر می‌شود لابراتوآر راه انداخت؟» 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد