سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 
نقشه آمریکایی،انگلیسی و صهیونیستی برای تجزیه خاورمیانه 

خبرگزاری فارس: یک پایگاه تحلیلی کانادایی، با ارائه تحلیلی از نقشه آمریکایی-بریتانیایی-صهیونیستی تحت عنوان «خاورمیانه جدید» و در راستای «تجزیه کشورهای خاورمیانه» خبر داد.

خبرگزاری فارس: نقشه آمریکایی،انگلیسی و صهیونیستی برای تجزیه خاورمیانه 

به گزارش فارس، پایگاه تحلیلی «گلوبال ریسرچ» در مقاله‌ای تحت عنوان «برنامه‌هایی برای نقشه ریزی دوباره خاورمیانه: پروژه‌ای برای یک خاورمیانه جدید» به قلم «مهدی داریوش نظام الرعایا» نویسنده مستقل در اوتاوای کانادا، کارشناس در حوزه خاورمیانه و آسیای مرکزی و پژوهشگر مرکز تحقیقات پیرامون جهانی سازی (CRG) به تشریح تاریخچه و اهداف آنگلو-آمریکائی و صهیونیستی قدرت های غربی در «تجزیه کشورهای خاورمیانه» و ایجاد «بی نظمی و آشوب» در منطقه برای رسیدن به اهداف خود پرداخته است و نشان می دهد که قدرتهای غربی و رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست های استعماری گذشته خود در صدد تعیین مجدد مرزهای خاورمیانه هستند.

 

*اصطلاح «خاورمیانه جدید» برای اولین توسط کاندولیزا رایس در ماه جون سال 2005 مطرح شد.

*تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در زمان نخست وزیری اولمرت و به کار بردن اصطلاح «خاورمیانه جدید» از سوی وی، نشان از آغاز پروژه مشترک آمریکائی-صهیونیستی داشت.

*پروژه «خاورمیانه جدید» ایجاد دامنه ای از بی ثباتی، هرج و مرج و خشونتی امتداد یافته از لبنان، فلسطین و سوریه تا عراق، خلیج فارس، ایران و مرزهای تحت تصرف پادگانی افغانستان توسط ناتو را در بر می گرفت.

* ایالات متحده، بریتانیا و رژیم صهیونیستی با استفاده از نیروهای ایجاد کننده «هرج و مرج» می توانستند نقشه خاورمیانه را منطبق با ضرورت ها و اهداف ژئواستراتژیک خود مجددا طراحی نمایند.

«سلطه طلبی قدمتی به اندازه عمر بشر دارد... » زبیگنیو برژینسکی، مشاور پیشین امنیت ملی ایالات متحده آمریکا

اصطلاح «خاورمیانه جدید» در ماه جون سال 2005 توسط کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه وقت ایالات متحده در تل آویو به جهانیان معرفی شد و پس از آن استفاده از این اصطلاح در رسانه های غربی رایج شد و رایس به همین دلیل اعتباری در نزد آن رسانه ها کسب نمود. بنابراین از آن پس اصطلاح «خاورمیانه جدید» جایگزین اصطلاح قدیمی‌تر و همین طور با هیبت‌تر «خاورمیانه بزرگتر» شد.

تغییر جهت در استفاده از نوع واژگان در سیاست خارجی آمریکا با افتتاح خط لوله نفتی باکو-تبیلیسی-جیحان (جیحون) (BTC) در شرق مدیترانه همزمان بود. بعدها، اصطلاح و مفهوم «خاورمیانه جدید»، از سوی وزیر امور خارجه آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بحبوحه حمایت آنگلو-آمریکائی از محاصره لبنان توسط آن رژیم بکار برده شد. اولمرت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا، رسانه های بین المللی را از این موضوع آگاه ساختند که پروژه «خاورمیانه جدید» از لبنان آغاز شده است.

چنین اعلام موضعی از سوی آنان، موید ادعای وجود «نقشه راه نظامی» مشترک آمریکائی-صهیونیستی در خاورمیانه بود. این پروژه که به مدت چندین سال در مراحل برنامه ریزی به سر می برد، ایجاد دامنه ای از بی ثباتی، هرج و مرج و خشونتی امتداد یافته از لبنان، فلسطین و سوریه تا عراق، خلیج فارس، ایران و مرزهای تحت تصرف پادگانی افغانستان توسط ناتو را در بر می گرفت.

پروژه «خاورمیانه جدید» با این هدف توسط واشنگتن و تل آویو بصورت مشترک به افکار عمومی معرفی شد تا با رساندن لبنان به نقطه اوج فشار، آن کشور مجبور شود تا کل خاورمیانه را متحد سازد و از طریق آن نیروهای ایجاد کننده «بی نظمی و هرج و مرج» از بند رها شده و عملیات شان را انجام دهند. ایالات متحده، بریتانیا و رژیم صهیونیستی با استفاده از این نیروهای ایجاد کننده «هرج و مرج» می توانستند نقشه خاورمیانه را منطبق با ضرورت ها و اهداف ژئواستراتژیک خود باز-طراحی نمایند.

 

نقشه خاورمیانه جدید

*کاندولیزا رایس پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان، با بی رحمی آسیب های وارد شده بر مردم لبنان را به «درد زایمان» تشبیه نمود و آن را امری «اجتناب ناپذیر» دانست.

کاندولیزا رایس در فاصله یک نشست مطبوعاتی اظهار داشته بود که :«آن چه ما در این جا (در مورد تخریب لبنان و تجاوز رژیم صهیونیستی به آن کشور) می بینیم و درک می کنیم وجود درد زایش است، زایش یک «خاورمیانه جدید» و در این راه ما (یعنی ایالات متحده) می بایستی حرکت رو به جلوی خاورمیانه جدید را هدایت کنیم و نبایستی به مسیر قبلی باز گردیم». پس از این اظهارات، رایس بلافاصله با موجی از انتقادات داخلی در لبنان و نقد های بین المللی روبرو شد از آن رو که نسبت به رنج متحمل شده توسط یک ملت (لبنان) که با بمباران های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی دچار آسیب های جدی شده بودند، اظهار بی تفاوتی نموده بود.

 

نقشه راه نظامی آنگلو-آمریکائی در خاورمیانه و آسیای مرکزی

*تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان با تایید ایالات متحده و بریتانیا صورت پذیرفته بود و نشان از اهداف مشترک ژئواستراتژیک آن سه دولت داشت.

*آمریکا سعی دارد تا با «ویرانی سازی» سایر کشورها پروژه «خاورمیانه جدید» را به پیش برد.

*اشغال آنگلو-آمریکایی کشور عراق و بطور خاص کردستان عراق، بنظر می رسد که مقدمه ای برای بالکانیزه نمودن (تجزیه و تقسیم) و فنلاندیزه کردن (پس از تجزیه برقراری پیمان صلح) خاورمیانه باشد.

کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه وقت آمریکا با سخنرانی خود در مورد «خاورمیانه جدید» صحنه نمایش را ترتیب داد. تجاوز رژیم صهیونیستی علیه لبنان که کاملا مورد تایید واشنگتن و لندن قرار گرفته بود، وجود مصالحه و اعتبار اهداف مشترک ژئو استراتژیک ایالات متحده، بریتانیا و رژیم صهیونیستی نزد آن سه دولت را نشان می داد. طبق نظر پروفسور مارک لوین، یکی از نظریه پردازان و تحلیلگران حامی جهانی سازی نئولیبرال و نزدیک به جناح نئو محافظه کاران و حاضر در کابینه بوش، «تخریب و ویران سازی" سازنده یکی از مسیرهای تعیین شده در این روند است که قدرت های جهانی امیدوارند تا از طریق آن بتوانند نظم نوین جهانی مدنظر خود را برقرار سازند». «ویرانی سازنده» در نظر ایالات متحده و برای نمونه در کلام «مایکل لدین» فیلسوف محافظه کاران آمریکائی و مشاور دولت بوش، بعنوان یک «نیروی انقلابی با هیبت و قابل احترام» برای ایجاد «تخریبی سازنده» قلمداد می شود.

اشغال آنگلو-آمریکایی کشور عراق و بطور خاص کردستان عراق، بنظر می رسد که مقدمه ای برای بالکانیزه نمودن (تجزیه و تقسیم) و فنلاندیزه کردن (پس از تجزیه برقراری پیمان صلح) خاورمیانه باشد. هم اکنون در عراق، با تصویب پارلمان آن کشور و تحت عنوان «عراق فدالیزه» به این طرح چارچوبی قانونی داده شده و عراق به سه بخش تقسیم شده است.

 

هم چنین نقشه راه نظامی آنگلو-آمریکائی بنظر می رسد که به گونه ای رقابتی در آسیای مرکزی و خاورمیانه در حال پیش روی است. در خاورمیانه، افغانستان و پاکستان در حال بنا نهادن بسترهای لازم برای گسترش تاثیرگذاری و مداخله ایالات متحده در جمهوری های تازه استقلال یافته آسیای مرکزی و جمهوری های جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی سابق هستند. خاورمیانه از جنبه ای همسایه جنوبی آسیای مرکزی است و با آن منطقه پیوند دارد. از آسیای مرکزی اغلب تحت عنوان «ردیف جنوبی روسیه» و یا «قلمروی نزدیک خارجی» روسیه یاد می شود.

* زبیگنیو برژینسکی مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، در کتاب خود تحت عنوان «صفحه بزرگ شطرنج: تفوق آمریکائی و حکمفرمائی ژئو استراتژیک آن» اشاره دارد که خاورمیانه ای مدرن بعنوان یک اهرم کنترل در آن منطقه عمل خواهد کرد که برژینسکی از آن منطقه تحت عنوان «بالکان های اوراسیائی» یاد می کند.

بسیاری از محققین و دانشگاهیان، برنامه ریزان نظامی، استراتژیست ها، مشاوران امنیتی، اقتصاد دانان و سیاستمداران روسیه و آسیای مرکزی نیز آسیای مرکزی را با همین عنوان (ردیف جنوبی روسیه) یاد می کنند و اذعان دارند که این کشورها از چنین رابطه ای با فدراسیون روسیه آسیب دیده اند و به گونه ای نرم تحت نفوذ آن کشور قرار دارند.

بایستی اشاره کرد که زبیگنیو برژینسکی مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، در کتاب خود تحت عنوان «صفحه بزرگ شطرنج: تفوق آمریکائی و حکمفرمائی ژئو استراتژیک آن» اشاره دارد که خاورمیانه ای مدرن بعنوان یک اهرم کنترل در آن منطقه عمل خواهد کرد که برژینسکی از آن منطقه تحت عنوان «بالکان های اوراسیائی» یاد می کند. بالکان های اوراسیائی از دید وی حوزه قفقاز (گرجستان، جمهوری آذربایجان و ارمنستان)، آسیای مرکزی قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و افغانستان) و همین طور ایران و ترکیه را در بر می گیرند. ایران و ترکیه شمالی ترین بخش های خاورمیانه (بجز قفقاز) را شامل می شوند که در نزدیکی اروپا و اتحاد جماهیر شوروی سابق قرار دارند.

 

«نقشه خاورمیانه جدید»

*نقشه ناتو در مورد «خاورمیانه جدید» بدان خاطر اجازه عمومی شدن پیدا نمود تا «افکار عمومی» جهان را نسبت به وقوع تغییرات قریب الوقوع و بر هم خوردن نظم کنونی به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی آگاه سازد.

*نقشه ای که در آن خاورمیانه بصورت «تجزیه شده» نشان داده شده است، نخستین بار توسط «رالف پیترز»، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا تهیه شده و در نشریه نیروهای مسلح آمریکا در جون سال 2006 به چاپ رسیده است.

*وی معتقد است که «طراحی دوباره مرزهای خاورمیانه» و «تجزیه خاورمیانه به کشورهای کوچکتر» و «تغییر مرزها»، همانگونه که در نقشه آورده شده است، راه حل اساسی مشکلات خاورمیانه معاصر خواهند بود. ریشه دیدگاه های وی به دوره ریاست جمهوری «وودرو ویلسون» در دوره جنگ جهانی اول باز می گردد. آمریکایی ها از آن دوره نیز چنین خیالاتی را در سر می پروراندند.

نقشه ای نسبتا ناشناخته از خاورمیانه، از بخش های تحت اشغال افغانستان توسط پادگان های ناتو و پاکستان وجود دارد که از اواسط سال 2006 میلادی توسط تصمیم گیران سیاسی، نظامی و استراتژیک آمریکا و ناتو تهیه شده است. شاید علت اصلی ای که اجازه ارائه این نقشه به افکار عمومی داده است، تلاش قدرت های جهانی به منظور ایجاد آگاهی و آماده سازی تدریجی افکار عمومی برای احتمال و یا حتی ایجاد تحولات و تغییرات عظیم در خاورمیانه است. این طرح، نقشه طراحی دوباره و ایجاد دگرگونی در خاورمیانه است که تحت عنوان «خاورمیانه جدید» شناخته شده است.

 

نقشه خاورمیانه جدید

*علیرغم آنکه مقامات رسمی آمریکائی اظهار نموده اند که نقشه طراحی شده سرهنگ پیترز سیاست رسمی ایالات متحده نیست اما نگاهی به سوابق وی نشان می دهد که او فردی صاحب نفوذ در دستگاه اطلاعاتی و نظامی آمریکا بوده است.

*وی در تلاش است تا به بهانه «طراحی مجدد مرزهای خاورمیانه جدید» مداخلات آمریکا و لشکرکشی های آن کشور را «عادلانه» و «بشر دوستانه» وانمود سازد.

*پیترز همچون سایر سیاستگذاران آمریکائی سعی در القای این مسئله دارد که گویی خاورمیانه با «رکودی فرهنگی» مواجه است و «اسلام» معضل اصلی جوامع آن منطقه است و نه مداخلات خارجی و در راس آنها تجاوزات ایالات متحده آمریکا.

*این سرهنگ آمریکائی، مرزبندی مجدد خاورمیانه از سوی آمریکا را به نفع اقلیت های قومیتی و مذهبی می داند و معتقد است که تنها راه حل خاورمیانه پاره پاره شدن این منطقه است.

نکته: نقشه زیرین توسط سرهنگ نیروی دریایی، رالف پیترز، تهیه شده است که برای نخستین بار در نشریه نیروهای مسلح آمریکا در جون سال 2006 به چاپ رسیده است. پیترز، سرهنگ بازنشسته دانشگاه ملی جنگ ایالات متحده آمریکاست.

گرچه این نقشه بازتاب دهنده دکترین رسمی پنتاگون نیست اما از آن در برنامه آموزشی افسران ارشد نظامی در دانشکده دفاعی ناتو استفاده شده است. از این نقشه بعلاوه نقشه های مشابه دیگر، به احتمال بسیار زیاد در دوره های آموزشی دانشگاه ملی جنگ آمریکا و دوره های برنامه ریزی نظامی نیز استفاده شده است.

به نظر می رسد نقشه حاضر از «خاومیانه جدید» بر پایه نقشه های دیگری طراحی شده است که از جمله آن ها می توان به نقشه های تعیین کننده مرزهای خاورمیانه اشاره کرد که قدمت آن ها به دوره ریاست جمهوری «وودرو ویلسون»، رئیس جمهور آمریکا و دوره جنگ جهانی اول باز می گردد. این نقشه نمایش دهنده تصورات ذهنی و خیالی رالف پیترز سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا است. وی معتقد است که طراحی دوباره مرزهای خاورمیانه همانگونه که در نقشه آورده شده است، راه حل اساسی مشکلات خاورمیانه معاصر خواهند بود.

نقشه حاضر در مورد «خاورمیانه جدید» بخش کلیدی کتاب این سرهنگ بازنشسته است که تحت عنوان «ترک میدان نبرد، هرگز» در 10 جولای 2006 منتشر شد. نقشه طراحی مجدد خاورمیانه، مجددا تحت عنوان «مرزهای خونین: چگونه خاورمیانه ای بهتر ممکن خواهد بود؟» در نشریه نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا با یادداشتی تفصیلی از رالف پیترز به چاپ رسیده است.

بایستی اشاره نمود که آخرین سمت سرهنگ پیترز معاونت کارکنان بخش اطلاعاتی در دپارتمان دفاعی ایالات متحده بوده است. وی همچنین از پژوهشگران پنتاگون بوده و از وی مقالات متعددی در حوزه استراتژی در نشریات معتبر نظامی و سیاست خارجی آمریکا منتشر شده است.

در نوشته های مختلف آورده شده که «چهار کتاب پیشین رالف پیترز در حوزه استراتژی تاثیرات بسیاری بر تصمیم گیری های حکومتی و نظامی آمریکا گذاشته است» اما در این میان کسی این پرسش را مطرح نکرده است که آیا ادعاهای وی منطبق با واقعیت است یا کاملا مغایر آن چیزی است که در امر واقع روی می دهد. آیا می توان اظهارات سرهنگ پیترز را افشای نیات برنامه ریزان استراتژیک واشنگتن و دورنمای آنان در مورد خاورمیانه دانست؟

مفهوم طراحی مجدد خاورمیانه بعنوان برنامه ریزی ای «بشر دوستانه» و «عادلانه» و سودمند برای ملل خاورمیانه و مناطق پیرامونی آن وانمود شده است. همانگونه که رالف پیترز می گوید:«مرزهای بین المللی کاملا دقیق نیستند. درجه ظلم و ستمی که بر مرزها وارد می آید و یا آنکه جدا می شوند کاملا متفاوت است، میان آزادی و ستم، تساهل و شرارت، حاکمیت قانون و تروریسم و حتی صلح و جنگ تفاوت بسیاری وجود دارد».

وی می افزاید: «بد نمایش داده شده ترین و مستبدانه ترین تعیین مرزها در جهان در حوزه آفریقا و خاورمیانه روی داده است. طراحی و تعیین مرزها در این مناطق منطبق با منافع شخصی قدرت های اروپائی بوده است (که به سختی مرزهای خود را تعریف کرده اند). این شیوه تعیین مرز در آفریقا باعث کشته شدن میلیون ساکن بومی کشورهای آن منطقه شد. اما در این میان غیر عادلانه ترین تعیین مرز در خاورمیانه انجام شد که به دوره چرچیل باز می گردد و هزینه ای بیشتر از هر هزینه داخلی و بومی را برای کشورهای آن منطقه به همراه داشت».

«علیرغم آن خاورمیانه دست به گریبان مشکلاتی بیش از صرف مشکل تعیین نادرست مرزها بوده است که از جمله آن ها می توان به رکود فرهنگی در سرتاسر آن منطقه اشاره نمود که باعث بر جای گذاشتن غیر عادلانه و انزجار آور تعدادی زیادی کشته در اثر افراط گرایی مذهبی شده است. بزرگترین تابو در این منطقه آنست که کوشش شود تا این تصور القا شود که علل ناکامی این منطقه به دلیل اسلام نیست بلکه مشکل از مرزهای بین المللی تعیین شده ای است که از سوی دیپلمات های ما مورد احترام قرار گرفته اند».

«البته عدم اصلاح مرزها در خاورمیانه با وجود دشوار بودن آن می توانست هر اقلیتی در آن منطقه را راضی کند. در برخی موارد، میان گروههای مختلف قومی و مذهبی در خاورمیانه وصلت های خانوادگی و زناشوئی انجام شده است. در هیچ کجای دنیا، اتحاد دوباره مبتنی بر خون و عقیده باعث ایجاد رضایتی مورد انتظار نشده است. مرزهای تعیین شده در این نقشه و پروژه که در مقاله حاضر ذکر شد، شاید جبرانی برای دشواری های به نادرست تحمیل شده بر بخش وسیعی از گروههای جمعیتی از جمله کردها، بلوچ ها و عربهای شیعه (مسلمانان) باشد اما برای گروههای دیگر ساکن خاورمیانه هم چون مسیحیان، اعضای فرقه (ضاله) بهائیت، اسماعیلیه، نقشبندیه و بسیاری از اقلیت های کم جمعیت تر تغییراتی کافی و مناسب نخواهد بود. در این میان یکی از اشتباهات فراموش نشدنی است که هرگز نمی تواند جبران شود و آن نسل کشی ای است که امپراتوری عثمانی در اواخر عمر خود علیه ارمنی ها مرتکب شد.

بدون ذکر تمامی ستم هایی که در ترسیم مرزها صورت گرفته و بدون اصلاح اساسی آنها، ما هرگز شاهد خاورمیانه ای آرام تر از گذشته نخواهیم بود».

«حتی آنهایی که از موضوع تغییر مرزها هراس دارند می توانند در این عملیات وارد شوند و تلاش شود تا قانع شوند که این اقدام اقدامی عادلانه و موجه است هر چند که ممکن است ناقص باشد و این تصور ایجاد شود که این امر اصلاحی مرزهای ملی میان بوسفوروس و ایندوس (هندی) است.

پذیرش این امر که سیاستمداران بین المللی هرگز ابزارهای موثری چون جنگ های کوتاه مدت را برای اصلاح مجدد نواقص مرزی در نظر نگرفته اند، تلاشی در جهت حفظ مرزهای «ارگانیک» خاورمیانه است که با این وجود به درک ما از دشواری های پیش رو و مشکلات آینده مواجه با آن نیز کمک می کند. ما با بد شکلی های عظیم (مرزی) و انسان ساخته ای مواجه هستیم که که تا زمانی که اصلاح نشوند، ایجاد نفرت و خشونت متوقف نخواهد شد».

 

«درد اجتناب ناپذیر»

*طراحان پروژه «خاورمیانه جدید» عمده مشکلات کشورهای خاورمیانه را مشکلات «داخلی» و «فرهنگی» این کشورها و نه مداخلات بیگانگان می دانند و معتقدند که تجزیه خاورمیانه گرچه ممکن است تبعاتی به همراه داشته باشد اما این آسیب ها درد «ضروری» و «اجتناب ناپذیر» هستند!

*با پیروی از همین دیدگاه بود که کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا معتقد بود، ویران سازی لبنان توسط ارتش رژیم صهیونیستی یک «درد اجتناب ناپذیر»، «ضروری» و در حقیقت «درد زایمانی» برای ایجاد «خاورمیانه جدید» بوده است که رویای واشنگتن، لندن و تل آویو بوده است.

*تجزیه، ویران سازی و اتحاد مجدد دولت–ملت های خاورمیانه بعنوان بسته ای پیشنهادی به منظور راه حل منازعات در آن منطقه ارائه شده است اما قطعا راه حلی اشتباه، گمراه کننده و خیالی می باشد.

*مدافعان «خاورمیانه جدید» و «طراحی مجدد مرزها» در منطقه خاورمیانه از تبیین صادقانه علل و ریشه های اصلی مشکلات و منازعات خاورمیانه معاصر که همانا «مداخلات بیگانگان» بوده، اجتناب می ورزند.

علاوه بر اینکه طراحان این پروژه بر این باورند که در خاورمیانه «رکودی فرهنگی» وجود دارد بایستی اشاره کرد که رالف پیترز خود تایید می کند که پیشنهادش ماهیتا همراه با «دشواری» خواهد بود اما تاکید دارد این دشواری «دردی اجتناب ناپذیر» برای مردم خاورمیانه است.

به موازات همین دیدگاه و اعتقاد به درد اجتناب ناپذیر و آسیب های وارده از آن است که کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا معتقد بود، ویران سازی لبنان توسط ارتش رژیم صهیونیستی یک «درد اجتناب ناپذیر»، «ضروری» و در حقیقت «درد زایمانی» برای ایجاد «خاورمیانه جدید» بوده است که رویای واشنگتن، لندن و تل آویو بوده است.

تجزیه، ویران سازی و اتحاد مجدد دولت – ملت های خاورمیانه بعنوان بسته ای پیشنهادی به منظور راه حل منازعات در آن منطقه ارائه شده است اما قطعا راه حلی اشتباه، گمراه کننده و خیالی می باشد. مدافعان «خاورمیانه جدید» و باز-طراحی (طراحی مجدد) مرزها در منطقه خاورمیانه از تبیین صادقانه علل و ریشه های مشکلات و منازعات خاورمیانه معاصر اجتناب می ورزند. رسانه ها نیز اشاره ای به این موضوع ندارند که در واقع بیشتر منازعات و مصیبت های موجود در خاورمیانه نشئت گرفته از سیاست های مشترک آنگلو – آمریکائی – صهیونیستی بوده است. 

 

 

رییس جمهور به ایرانیان مقیم کویت چه گفت!؟

کلمه پارتیزان را شنیدید؟ پارتیزان یعنی کسانی که کار پارت ها را می کنند پارت ها کی هستند؟ ایرانی ها ...


 

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه
خدای بزرگ را سپاسگزارم و از صمیم دل خوشحال از اینکه در سفر کوتاه به کویت این فرصت را عنایت کرد لحظاتی را در جمع صمیمی و با صفای هموطنان عزیز باشیم سرود بسیار خوبی را خواندند دختران عزیزمان، خوشامد به لهجه و بیان اقوام گوناگون ایرانی بسیار زیبا بود. اشعار هم غیر از آن قسمت هایی که درباره من بود همه اش زیبا و دلنشین بود خوب آقای وزیر ارشاد اینجا هستند به من گفتند از زبان لسان الغیب به شما سلام عرض کنم من هم این کار را انجام می دهم بالاخره باید سلام عرض کنیم به هموطنان عزیز:

سلامی چو بوی خوش آشنایی          بدان مردم دیده روشنایی
انشا الله همیشه سالم و سرفراز باشید نمی خواهم زیاد معطلتان بکنم می خواهم دو سه نکته را خدمتتان عرض کنم. معلوم هست در جمع ایرانیان بهترین سخن، سخن از ایران هست فکر می کنم کمتر کسی است در دنیا که این را نداند که وقتی سخن از ایران می شود سخن از یک فرهنگ است سخن از دایره جغرافیایی خاصی نیست سخن از ارزشها و آرمان هایی است که همه ملت ها در طول تاریخ به دنبال آن بوده اند ما ایران را دوست داریم به دو جهت : اول حب الوطن من الایمان هر کس باید زادگاه خودش را دوست داشته باشد چرا که بستر نشو و نما و کمال انسان است؛ دوم اینکه ایران حقیقتا دوست داشتنی است آنهایی که با تاریخ آشنا هستند هم شما یک لحظه تاریخ جهان را در ذهنتان ترسیم کنید

این فرض را که ما ایرانی هستیم را بگذارید کنار، یک نفر هستیم مال هیچ جا، یک انسان هستیم می خواهیم انتخاب کنیم به ما قدرت انتخاب داده اند می گویند انتخاب کن که کجایی باشی، تاریخ بشر را در ذهنمان ترسیم کنیم همه ملت ها را، همه عزیزند، آفریقا را؛ آسیا را؛ اروپا را؛ امریکا را یک لحظه می شود تصویر کرد آن مقدار که از تاریخ می دانیم آیا تاریخ ملتی به درخشانی تاریخ ملت ایران هست؟دیروز ما آذربایجان بودیم یکی از مسؤلین آذربایجان به من می گفت: که من رفتم به موزه معروفی در اروپا، همه موزه را دیدم یک لحظه با خودم فکر کردم اگر آثار مربوط به ایران را از این موزه برداریم آیا چیزی از  آن موزه باقی می ماند؟ شما فرهنگ و تمدن بشری را ببینید این را همه اذعان دارند اگر سهم ایران را از تمدن بشری برداریم نمی گویم چیزی باقی می ماند اما چیز قابل توجهی از آن باقی نمی ماند. ویژگی های ایران، ویژگی های بسیار بسیار برجسته ای است فرصت نیست من همه آنها را مرور بکنم اما چند تا از آنها را بگویم بد نیست، شاید لازم باشد هر روز اینها را بیان کنیم ملت ایران شاید تنها ملتی است که از ابتدا موحد بود هیچ آثاری از بت پرستی در باستان شناسی های ایران بدست نیامده است، بیش از 7 هزار سال شناسایی شده است تاریخ ایران در باستان شناسی، همیشه ملت ایران موحد بوده است اگر هم کسانی دنبال خط دیگری بوده اند خود ملت ایران آنها را در درون خود هضم کرده است.

 

ملت ایران همیشه حق طلب بوده است

 ملت ایران همیشه حق طلب بوده است هر وقت کلمه حق از زبان هر کسی بیرون آمده است ملت ایران پذیرفته اند، تعصب قومی نداشته اند از برجسته ترین نمونه های حق طلبی ملت ایران، پذیرش اسلام هست. ایران تنها ملتی است که آزادنه اسلام را انتخاب کرد و پذیرفت، بعضی ها خیال می کنند آمدند ایران را شکست دادند و فتح کردند، اینطور نیست، ملت ایران در آن زمان به لحاظ علمی، صنعتی و توانایی های مختلف بسیار پیشرفته تر از کسانی بود که او را به اسلام دعوت کردند. ملت ایران به آنها نگاه نکرد بلکه به کلام حق پیامبر و اهل بیت ایشان نگاه کرد دید حق آنجاست پذیرفت و الا قادر نبودند که ایرانی ها را شکست بدهند. ملت ایران به صحنه نیامد، اسلام را پذیرفت و 1400 سال پایش هم ایستاد. بیشترین خدمات را به اسلام، ملت ایران انجام داده است باز از جاهایی که خدمات و تلاش های ملت ایران را برداریم چیزی باقی نمی ماند تبیین اندیشه و مکتب اسلام و فرهنگ اسلامی است. ایرانی ها همیشه حق طلب بوده اند.

ایرانی ها همیشه عدالت طلب بوده اند

 ایرانی ها همیشه عدالت طلب بوده اند؛ عاشق عدالت. تا جایی که بعضی از حاکمان ایران که شاید هم با عدالت فاصله زیادی داشتند برای جلب توجه مردم به خودشان لقب عادل می دادند. ملت ایران همیشه کمال جو بود یعنی به دنبال کمال انسانی سعادت بشری بوده است به هیچ حدی از پیشرفت قانع نبود به همین دلیل است که در دامان خود انسان های بزرگ تربیت کرده است که برخی از آنها بعد از گذشت هزار و اندی سال مثل خورشید می درخشند همیشه بهترین ها را خواسته است. شما ملتی را پیدا نمی کنید که در زندگی داخلی خودش هم هنرمندانه زندگی کند. بگذریم از اینکه در یک مقطع کوتاهی به واسطه حضور مستعمرگران یک مقدار رابطه ما قطع شد این صنایع دستی عظیم ایران را نگاه کنید هیچ جای دنیا اینطور نیست. هنرمندانه ترین زندگی مال ایرانی ها بوده است چرا؟ برای اینکه کمال جو و زیبایی دوست هستند. ایرانی ها همیشه صلح دوست بوده اند و صلح را برای همه می خواستند عدالت را برای همه می خواستند . بحث ناامنی خلیج فارس بود هم در نیویورک و هم در اینجا سوال کردند خوب می خواهند ایران را متهم کنند که می خواهد امنیت را به هم بزند و این حرف ها. گفتم در چند هزار سال که این خلیج فارس خلیج فارس هست، همیشه امن بوده است و ایران امنیتش را برقرار کرده است چرا؟ چون ایران امنیت را برای همه می خواهد صلح و عدالت را برای همه می خواهد هر گاه بیگانگان آمده اند امنیت منختل شده و ناامنی درست شده است یک موقع پرتقالی ها آمدند و یک موقع دیگر انگلیسی ها آمدند اخیرا هم به بهانه حمایت از صدام همه شان باهم آمدند و الا خلیج فارس همیشه امن بوده است ایرانی ها همیشه در غم وشادی ملت ها شریک بوده اند.

 ایرانی ها عمیقا به عشق و محبت بین انسان ها پایبندند در هیچ جای دنیا ملتی را پیدا نمی کنید که اینقدر روابط بین مردم با هم عاطفی و نزدیک باشد. یک گوشه ایران زلزله می شود همه ایران بسیج می شود خیلی وقت ها اصلا قابل مدیریت نیست. جاده ها بند می آید کامیون پیدا نمی شود هر کس هر چه می تواند می آورد دو تا صحنه برایتان بگویم : در زلزله بم یک کسی که خودش دیده بود برایم نقل کرد گفت: ما کمک جمع می کردیم دیدیم مادری ماشین ما را نگه داشت و گفت من در همه زندگی ام یک مرغ را دارم و این دو تا تخمی که امروز این مرغ گذاشته اینها را بگیرید ببرید برای زلزله زده ها. کسی را داشتیم که تحت پوشش نهادهای حمایتی بود آمد مراجعه کرد و گفت من پول ندارم بدهم اما این نهاد حمایتی اخیرا یک یخچال خریده است و گذاشته در خانه من، بیایید این را ببرید . بگذارید یکی بالاتری را بگویم که آن ته عاطفه ایرانی ها را نشان می دهد خانمی مراجعه کرد و گفت من خودم سرپرست خانوده هستم همسرم فوت کرده دو سه تا بچه دارم و به سختی خانه را اداره می کنم من پولی ندارم که بدهم اما درخواست دارم دو تا از این بچه هایی که پدر و مادرشان در زلزله از دست رفته است را بدهید من اینها را نگهداری کنم.

 ملت عاطفی ملت مهربان ملت صمیمی ما همیشه خوبی ها را برای همه خواستیم نه اینکه حالا در دل ملت چهار تا زدگی پیدا نمی شود، ممکن است چند نفری هم باشند که توجه نداشته باشند اما یک ملت را با چند نفر آدم معدود نمی سنجند یک ملت را در جریان تاریخی مورد بررسی قرار می دهند نگاه ملت ما همیشه جهانی بوده است اصلا نگاه تعصبی جغرافیایی و محلی نداشته است تقریبا در همه جای دنیا وقتی سابقه تاریخی شان را نگاه می کنیم جنگ قبائل و طوایف هست در همین اروپا تا صد سال قبل طوایف همدیگر را تکه پاره می کردند همین جنگ اول و دوم که در اروپا بود هفتاد هشتاد میلیون از خودشان کشتند چرا، اقوام در ایران داریم ولی این اقوام زیبایی جامعه ایرانی هستند مثل گلستانی که در آن گل های رنگارنگی هست اما نگاه ملت ایران هیچوقت محدود نبوده است دنبال اصلاح وضع جهان بوده اند.


کوروش مرد مومن و جوان ایرانی

 اشاره کردند کوروش که یک مرد جوان مومن ایرانی بود، بعضی ها حواسشون نیست که در کجای تاریخ این اتفاق افتاده است بله امروز رئیس جمهور امریکا هم دم از عدالت می زند خیلی ها دم از عدالت می زنند برای اینکه بازار عدالت گرم هست. دو هزار و چند سال قبل پیروان حضرت موسی که موحدان زمان بوده اند آمدند کمک خواستند از کوروش بزرگ. که ما تحت ستم هستیم یک قومی هستند در همسایگی ما به ما ظلم و ستم می کنند اجازه موحد بودن و پرستش خدا را به ما نمی دهند  در سرزمین که به نوعی تحت اداره کوروش بود. کوروش حرکت کرد رفت آنها را ازاد کرد بدون اینکه یک نفر کشته بشود با تدبیر و مدیریت و با ذکاوت بعد از آزاد کردن آنها یک منشوری صادر کرد بعد از دو هزار و چند سال منشور ملل متحد را نوشته اند این دو تا بگذاریم کنار هم و مقایسه کنیم فرمان صادر کرد به لشکریانش احدی حق ندارد به کسی ظلم کند و به اموال و شخصیت کسی تجاوز کند کسی حق ندارد شخصی را به بیگاری و بردگی بگیرد همه در اندیشه و بیان آزاد هستند ملت ایران همواره نگاه جهانی و انسانی داشته اند.

راه حل همگان بازگشت همه ملت ها حتی خودمان به آرمان ها و فرهنگ متعالی ملت ایران است
عزیزان من امروز جهان به این اندیشه و فرهنگ ملت ایران نیازمند است بشریت تحت فشار هست استعدادهای انسان ها زنده به گور می شود طعم انسانیت را کسی نمی چشد در دنیا ببینید چه خبر است؟ گزارش های سازمان ملل می گوید از 7 میلیارد جمعیت دنیا 3 میلیارد فقیر هستند چقدر آدم به دنیا می آید قبل از اینکه بفهمد آدم است از دنیا می رود طعم آدم بودن را نمی چشد بخاطر اینکه ظلم ، بی عدالتی، خودخواهی ، غرور ، سلطه طلبی و طغیانگری  هست. می بینید چه خبر است خدا انسان ها را برای چنین زندگی خلق نکرده است، هیچ کس به آرزوهای خوبش نمی رسد آرزوها همه دفن می شود خدا ما را خلق نکرده است که آرزوهای خوبمان دفن بشوند خدا انسان ها را خلق کرده است برای خدایی زندگی کردن، انسان خیلی بزرگ است باید بزرگ زندگی کند با عظمت و باکرامت و باشرافت زندگی بکند، زیبا زندگی کند. معلوم است که وضع دنیا باید عوض بشود امروز تقریبا همه به این نتیجه رسیده اند که وضع دنیا باید عوض بشود این وضع نمی تواند ادامه پیدا بکند امروز به سرعت بحث جایگزینی وضع امروز دنیا در بین  صاحبنظران و سیاستمدارن دارد مطرح می شود می گویند این وضع موجود که به هم خورده و نمی تواند ادامه پیدا بکند بحران های فرهنگی اقتصادی اجتماعی .بن بست ها....باید یک نظم و نظام جدیدی بیاید این نظم جدید چه باید باشد؟ آن اندیشه ای که باید بیاید جهان را اداره کند کدام اندیشه و فرهنگ است؟ اینجاست که باید فرهنگ و ویژگی ها و آرمان های ملت ایران را به مردم دنیا معرفی کرد ما فکر می کنیم که راه حل همگان بازگشت همه ملت ها حتی خودمان به آرمان ها و فرهنگ متعالی ملت ایران است که البته همه اینها در دل توحید و اسلام ناب و پیروی از پیتامبر اسلام و اهل بیت گرامی ایشان هست.
بعضی ها می گویند چرا اینقدر با ایران دشمن هستند ؟معلوم که با ایران دشمن هستند مستکبران با ایران دشمن اند چرا با هر پیشرفتی که در ایران می شود مخالفت می کنند؟ توی دنیا پیشرفت زیاد هست، خیلی از کشورها در تکنولوژی و صنعت فضا پیشرفت کرده اند  و از ما هم جلوتر هستند اما باهاشون مخالفت و دشمنی نمی شود اما با پیشرفت های ملت ایران دشمنی می شود چرا؟ برای اینکه عقبه تاریخی ملت ایران را دارند می دانند که ملت ایران این ظرفیت را دارد که اگر فرصت پیدا بکند در سطح مدیریت جهان می درخشد و اگر اندیشه ملت ایران در جهان مستقر بشود دیگر جایی برای یکه تازی این مستکبران نمی ماند جایی وجود ندارد که ثروت ملت های عالم را بچاپند ببرند برای خودشان یکجا بگذارند روی هم .
لابد شنیدید این را من خیلی جاها این را مطرح کرده ام و خیلی ها الان متوجه شده اند این را در دنیا. خزانه داری امریکا دائما دارایی های قلابی کاغذی در دنیا منتشر می کند چون پولش در دنیا رواج است هی صفر می گذارد توی حساب ها، کاغذ می دهد اموال ملت ها را می برد به کشور خودش. هر جا هم کم می آورد حمله می کند مثل افغانستان عراق و ...

کلمه پارتیزان را شنیدید؟
امروز هم شروع کرده اند به تهدید ایران ، سرو صداهای الکی. از من می پرسند این رسانه ها و مسولین سیاسی که اینها تهدید می کنند چه خبره؟ ما به هر کدام یک پاسخی می دهیم که پاسخ ها معمولا یکی است. به بعضی ها من گفتم شما ایرانی ها را نمی شناسید این کلمه پارتیزان را شنیدید؟ پارتیزان یعنی کسانی که کار پارت ها را می کنند پارت ها کی هستند؟ ایرانی ها اشکانیان ؛پارت ها اینها چه جوری عمل می کردند ایران همیشه دشمن داشته چون پیشرفته و متمدن و بافرهنگ بوده است اقوام دیگر می خواسته اند ایران را غارت کنند چهل پنجاه نفر باهم می شدند، جنگ پارتیزانی؛ چند تا لشگر را با هم می خواباندند زمین. من یکجا گفتم که شما ایرانی ها را نمی شناسید اینها نمی شناسند ایرانی ها را این حرف های بی ربط را می زنند. ایرانی ها اهل حمله و تجاوز به جایی نیستند، هیچوقت ایران به جایی حمله نکرده است اما بدانید ایرانی ها مدافع خوبی هستند هر کس به ایران حمله بکند ایرانی ها کاری می کنند که تا ابد ننگ پشیمانی اش بر پیشانی اش بنشیند.
البته به بقیه شان هم گفتم که اینها حرف است اینها فقط می خواهد جنگ روانی بکنند ملت ایران یک ملت بزرگی است آنهایی هم یک زمانی به ایران حمله کردند در یک شرایط زمانی خاصی و کتابخانه ها را آتش زدند و علما و دانشمندان ما را کشتند ملت ایران همان ها را به مرور به رنگ خودش در اورد و در خودش هضم کرد شدند کارمند ملت ایران!

شروع می کنند تبلیغات در کشورهای همسایه که ایران خطرناکه ایران هسته ای است و چه و چه، شما پاسخ هایشان را می دانید ایران دوست همه کشورهاست معلوم است که می خواهند تفرقه درست کنند و حاکم باشند بر منطقه ما. اگر این حرف ها نزنند که نمی توانند سالی چهل پنجاه میلیارد دلار اسلحه بفروشند در منطقه ما . ایرانی ها همیشه و در همه جا منشأ خیر بوده اند، سفارش ما هم همین بوده و خودشان جلوتر از ما هستند در هر جایی از دنیا بروید هر جا ایرانی ها هستند مفید هستند از امریکا گرفته تا ژاپن. هر جا ایرانی ها هستند منشأ محبت و دوستی هستند زود با محیط خود انس می گیرند به دولت آنجا احترام می گذارند به مردم آنجا کمک می کنند کارهای خوبی انجام دهند هر کس در حوزه کاری خودش کارش را خوب انجام می دهد در امریکا هم که ایرانی ها هستند مفیدند. ما بارها اعلام کرده ایم که خوبی، صلح امنیتف عدالت برای همه . شاید ما تنها ملتی باشیم که برای پیشرفت خودمان نیاز به دشمن تراشی نیستیم. خیلی ها هستند که وقتی می خواهند خودشان را اثبات کنند با نفی دیگران خودشان را اثبات می کنند می گویند اینها بدهستند، بعد نتیجه می گیرند که خودشان خوب هستند. ملت ایران نیازی به دشمنی ندارد وقتی می خواهد خودش را اثبات کند یک تاریخ بزرگ پشت سرش هست. رودکی، فردوسی، حافظ، سعدی، ابن سینا، خیام، عطار، ابوریحان، رازی و فارابی را می آورد. هزار هزار انسان های بزرگ می آورد ما برای اینکه برجستگی های ملت ایران را تعریف کنیم نیازی نداریم که دیگران را تحقیر و یا نفی کنیم  اما آنها که در جیبشان و چنته شان چیزی ندارند با نفی دیگران خودشان را اثبات می کنند این دوره هم خواهد گذشت.

صدای پای بهار شنیده می شود
بگذارید چند جمله هم درباره تحولات منطقه ای بگویم بالاخره بحث هست که تحولات بهار هست بیداری هست و چه هست. هم بهار هست هم بیداری است اما من می خواهم بگویم که این مختص یک منطقه خاصی نیست همه جهان به سمت بهار در حال حرکت است این ده هزار سال جامعه بشری در زمستان بوده است هنوز بهار نیامده است بهار انسانیت بهار توحید، بهار عدالت، بهار شکوفایی، بهار عشق و محبت باید بیاید و این هم متعلق به همه است بهار متعلق به همه بشریت است و در راه است و می آید صدای پای بهار شنیده می شود یادم هست.

هدیه خدا به بشریت

 سال اول که رفتیم سازمان ملل و اسم امام زمان را بردیم خیلی ها تعجب می کردند فکر می کردند این یک چیز طایفه ای است و مخصوص ما هست بعد که بحث شد فهمیدند امام زمان مال همه است برای همه بشریت است مال بودایی ها، هندی ها و مسیحی ها و یهودی ها هم هست امام زمان مال همه است هدیه خدا به بشریت است او بهار انسان هاست بعضی ها دنبال این هستند که مطالبه بهار را مصادره کنند ببرند دوباره تبدیلش کنند به بازیهای سیاسی که این حزب به قدرت برسد دوباره آن حزب به قدرت برسد همه بشریت نیازمند بهار است ما هم نیازمند بهاریم  نه اینکه ایران همه چیزش درست هست و ما در بهاریم، نخیر،  وقتی ما از ملت تعریف می کنیم معنی اش این نیست که وضعیت ما در نقطه ایده آل قرار دارد خیر ما هم باید اصلاحات انجام بدهیم منتها اصلاحات به سبک ایرانی اصلاحات درست، نه بزن و بکش که یک گروه دیگر بیاید سر کار و  آن برود کنار یکی دیگر بیاید.
خب من عرضم را تمام بکنم اجازه بدهید یکی دو تا شعر برایتان بخوانم که شاید زبان حال همه ما باشد خب بعضی از دوستان گفتند ما دراینجا در غربتیم. بله، دوری از ایران واقعا سخته. بالاخره ایران یک عشقی هست در دل انسان های صالح. البته به شما بگویم به لطف خدا عشق ایران در دل ملتهای دنیاست یکی از مطالبی که معمولا خبرنگاران جلوی ما کم می آورند این است که به من می گویند شما این حرف را می زنید ملت ما ناراحت است من زود دستش را می گیرم می گویم اگر راست می گویی عیب ندارد بیا با هم برویم توی خیابان کشور شما ببینیم که مردم از چه کسی خوششان می آید و از چه کسی بدشان می اید طرف خیلی زود تسلیم می شود همه ملت ها ایران را دوست دارند اما هر کس عشق ایران در دلش باشد هر کجا باشد در ایران هست این شعر ابوسعید ابی الخیر را توجه کنید:


گر در یمنی چو با منی پیش منی    پر پیش منی چو بی منی در یمنی
من با تو چنانم ای نگار یمنی    خود در غلطم که من توأم یا تو منی

 

فردوسی هویت موحد ملت ایرات را احیا کرد
و هر کجا که مردمش ارزشهای ملت ایران را دنبال می کنند آنجا ایران است. ایران یک جغرافیای محدود نیست بگذارید تیر آرش را هم برایتان بگویم این مفصل هست  من خواهش می کنم بروید این را مطالعه کنید بعضی ها خیال می کنند فردوسی داستانی را سر هم کرده است اینطور نیست فردوسی یک حکیم بود یک حکیمی بود که مسیر حرکت ملت ایران و حامعه بشری را به سمت صلاح عوض کرد  اگر فردوسی نبود اثری از توحید نبود بعضی ها می گویند این حرف خیلی اغراق آمیز است نه، قابل اثبات است او آمد هویت موحد ملت ایران را احیا کرد و مسولیت حفظ راه پیامبر اسلام را بر روی دوش ملت ایران گذاشت این خلاصه کار فردوسی است.

منظور از آرش خود فردوسی است
قرار شد مرز ایران را تعیین کنند واقعا مرز ایران کجاست؟ مرز ایران کجا بود؟ ایران که مرز جغرافیایی ندارد جوانی بنام آرش ـ که من فکر می کنم منظور از آرش خود فردوسی است و شرح حال خودش هست اما بنام آرش، نخواسته بگوید منم ولی درحقیقت او این کار را کرد آمد مرز فرهنگی ایران را مشخص کرد هر جا مرز خداپرستی عدالت محبت و پاکی است آنجا ایران است ـ آرش تیر می اندازد، این داستان خیلی زیباست جان خودش را بر سر تعیین مرز ایران می گذارد تیر را پرتاپ می کند چند روز در راه بوده  بالاخره می رود بر روی تنه یک درخت گردو می نشیند، برخی خیال می کنند قافیه تنگ آمده فردوسی گفته درخت گردو این نیست انتخاب درخت گردو هم حکیمانه است امروز همه دنیا می داند که درخت گردو ایرانی است  و به هر جای دنیا رفته است از ایران رفته است یعنی این تیر هر جای عالم میرفت داخل ایران فرود می آمد یعنی مرز فرهنگی ایران جغرافیا ندارد.

این دوبیت را درباره انتظار امام زمان برایتان می خوانم.


ما از تبار رستم و فرهاد و آرشیم    واندر شرار فتنه آخر سیاوشیم
در انتظار رویت آن مهر آخرین     در مجمر سپیده سپندی بر آتشیم

 
 
 والسلام عکیم و رحمه الله و برکاته//

منبع:شبکه ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد