سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرداری اهواز

کتانباف خبر داد: نصب بزرگترین چرخ و فلک کشور در اهواز
اجتماعی  15:58:32 1391/08/23
918-21614-5 کد خبر
RSS :: پرینت

شهردار اهواز گفت: بزرگترین چرخ و فلک کشور برای اهواز خریداری شده و تا پیش از پایان سال در شهر اهواز نصب خواهد شد.

منصور کتانباف در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: قرارداد نصب این چرخ و فلک منعقد شده است و در حال آماده‌سازی برای نصب است. مکان آن نیز ابتدا در زمین‌های نفت در نظر گرفته شده بود که به دلیل نرسیدن به توافق نهایی با شرکت نفت هم اکنون نصب آن در منطقه خرمکوشک اهواز منتفی شده است که پس از توافق بر سر مکان نهایی، نصب خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر دو زمین دیگر نیز برای نصب این چرخ و فلک در زمین‌های شهرداری در نظر گرفته شده‌ که در صورت به توافق نرسیدن با مجموعه نفت بر سر منطقه خرمکوشک، یکی از این دو گزینه انتخاب خواهد شد.

کتانباف با بیان این‌که مساحت لازم برای نصب این چرخ و فلک 100 متر در 100 متر در نظر گرفته شده است، گفت: این چرخ و فلک از محل درآمدهای شهرداری اهواز از سنگاپور خریداری شده است. 

 

 

چرا فضای سبز اهواز به دل نمی‌نشیند؟
اجتماعی  12:55:43 1391/08/23
918-21014-5 کد خبر
RSS :: پرینت

یک مدرس دانشگاه گفت: درختان و فضای سبز شهر اهواز به دلیل نگهداری نامناسب و هرس غیراصولی نه تنها حس خوبی به شهروندان القا نمی کنند بلکه نازیبایی بصری را به بیننده منتقل می‌کند.

دکتر موسی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: در زمینه کاشت درخت و درختچه‌های زینتی در شهر اهواز به صورت اصولی کار نمی‌شود و صرف نظر از وجود درختان و درختچه‌های بومی بسیار خوب و متنوع منطقه، انتخاب درخت و درختچه برای کاشت در شهر نادرست انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که توسعه کشت گونه گیاهی "کنه‌کارپوس" در اهواز کار اشتباهی است، افزود: توسعه این گونه گیاهی مشکلاتی دارد و همگام با توسعه کشت آن باید مشکلات ناشی از آن را هم دفع کرد.

استادیار دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: این گونه گیاهی سبزینه خوبی دارد و در گرما به خوبی رشد می‌کند ولی حساسیت آن به سرما زیاد است و در سال گذشته با وجود سرمای کم در اهواز این گونه در فصل زمستان خشک و پژمرده شد. اگر قرار است از این گونه گیاهی به صورت گسترده استفاده شود حداقل باید عیب‌های آن را اصلاح و رفع نمود و یا ارقام جدیدی از آن کشت کرد.

موسوی گفت: در اهواز برای کاشت انواع گونه‌های درختان و درختچه‌ها مشکل کمبود فضا وجود ندارد و گونه‌های مناسب نیز برای رشد در این منطقه به اندازه‌ای که فضای سبز خوب و متنوعی به وجود آید، وجود دارد. به عنوان مثال انجیرها از گونه‌هایی هستند که در مناطق گرمسیری رشد خوبی دارند.

وی اضافه کرد: حداقل 30 گونه درخت و درختچه و 10 گونه پیچ زینتی بالارونده برای رشد و توسعه کاشت در شهر اهواز سازگاری لازم را دارند و مناسب با شرایط آب و هوایی این شهر هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

استادیار دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران بیان کرد: گونه‌هایی که در مناطق مشابه با شرایط آب و هوایی اهواز رشد کرده و توسعه یافته‌اند نیز می‌تواند در برنامه کاشت در شهر قرار داد؛ توسعه این گونه‌ها را با تولید در شرایط درون شیشه می‌توان انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت دست طراحان فضای سبز شهری باز می‌شود و برای الگو گرفتن از مناطق و کشورهای دیگر دنیا می‌توانند راحت‌تر عمل کنند.

موسوی عنوان کرد: در صورتی که مجموعه گیاهی کاملی در شهر وجود داشته باشد، می‌توان الگوهای زیبا و مناسبی برای طراحی از مناطق دیگر دنیا را استفاده و اجرا کرد.

وی گفت: در اهواز با وجود صرف هزینه‌های بسیار در زمینه فضای سبز متاسفانه نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود و در کاشت فضای سبز شهری سلیقه‌ای عمل می‌شود.

این مدرس دانشگاه افزود: در این شهر باید خزانه گونه‌های فضای سبز وجود داشته باشد و برای تهیه گونه‌های گیاهی نباید خزانه خود را از شهرهایی که آب و هوایی متفاوت با این شهر دارند، تامین کرد. اگر به صورت اصولی در این بخش عمل شود، به یقین هزینه‌ها هدر نخواهد رفت و کارهایی که انجام می‌شود، نمود بیشتری خواهد یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد