سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار و تحلیل متنوع سیاسی و اقتصادی ایران و جهان

اظهارات احمد توکلی درباره مرگ ستار بهشتی: بجای برخورد با رسانه ها و وبلاگ نویس ها به سراغ مسئولان فاسد بروید

 
توکلی همچنین با اشاره به مرگ یک وبلاگ نویس به نام ستار بهشتی که به دلیل اهانت به برخی مسئولان و درج فراخوان در وبلاگ خود زندانی شده و در زندان فوت کرده است، گفت: چرا با اینگونه اقدامات برای نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه ایجاد کرده و آبروی شهدا را می برید.

نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود ضمن انتقاد از سکوت دستگاه قضایی نسبت به موضوع مرگ یک وبلاگ نویس در زندان گفت: بجای برخورد با رسانه ها و وبلاگ نویس ها به سراغ مسئولان فاسد و یا متهم به فساد بروید.

به گزارش انتخاب ؛ احمد توکلی نماینده مردم تهران امروز یکشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق خود با انتقاد از افزایش تورم و وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: ارزش پول ملی ما در مقابل کالاهای خارجی کمتر از نصف شده است و این به دلیل طولانی بودن دوره بحران ارزی و افزایش پرنوسان نرخ ارز است که به بی اعتمادی نسبت به مسئولان پولی و اعتباری کشیده شده است.وی در ادامه افزود: ریسک و نااطمینانی ناشی از طولانی شدن این مدت بالا رفته و به وضعیت تولید به شدت آسیب زده است و از سرمایه گذاری جلوگیری کرده است.توکلی تصریح کرد: قدرت خرید مردم به دلیل اجرای ناشیانه هدفمندی یارانه ها و بازار ارز به شدت آسیب دیده است و این نکته را در گزارش خصوصی خدمت به نمایندگان دادم که شوک های اقتصادی با وقفه ظاهر می شوند و در ماه های آینده وضعیت مناسبی نخواهیم داشت.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اخراج های ناشی از رکود تولید و طلبکار بودن کارگران از بنگاه های تولیدی و حذف اضافه کاری از بودجه دولت برای کارمندان و کاهش بودجه عمرانی به 16.2 درصد در 5 ماهه اول سال باعث می شود قدرت خرید اسمی حقوق بگیران پایین بیاید و تورم به شدت بالا برود.رئیس سابق مرکزی پژوهش های مجلس در ادامه نطق خود اظهار داشت: راه حل ها برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور سیاست تثبیت اقتصادی دولت است که سیاست درستی است، اما باید تمهیداتی را داشته باشد.وی همچنین دو نرخی بودن ارز را مناسب ندانست و گفت: دلایل توجیهی برای این موضوع قابل قبول نیست.توکلی همچنین با اشاره به مرگ یک وبلاگ نویس به نام ستار بهشتی که به دلیل اهانت به برخی مسئولان و درج فراخوان در وبلاگ خود زندانی شده و در زندان فوت کرده است، گفت: این اتفاق باعث شده است که رسانه‌های خارجی در روزهای اخیر موضع گیری هایی را در این خصوص داشته باشند .

وی ادامه داد: دولت های خارجی در این باره غوغا به پا کردند چرا وزارت خارجه و دستگاه قضایی در این خصوص توضیح نمی دهند، مرگی اتفاق افتاده و باید توضیح داده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه قوه قضائیه باید با مقصران این امر برخورد کند، بیان کرد: توصیه می کنم اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس و سیاست خارجه این موضوع را پیگیری کنند و گزارش آن را بدهند.

وی با بیان اینکه باید سعه صدرمان را افزایش دهیم، به رفتار حضرت علی (ع) با خوارج اشاره کرد.

رئیس سابق مرکزی پژوهش های مجلس با بیان اینکه فراخوان یک وبلاگ نویس چقدر می تواند تاثیر داشته باشد، ادامه داد: چرا با اینگونه اقدامات برای نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه ایجاد کرده و آبروی شهدا را می برید.توکلی گفت: توصیه می کنم بجای سخت گیری به وبلاگ نویسان به دنبال مسئولان و صاحب منصبان فاسد و متهم به فساد باشید که اینگونه بلاها را به سر مردم می آورند.
.
.

هر وقت می‌خواهیم به مردم پول بدهیم صداها بلند می‌شود / ملت هرکس را در مقابل منافع خود ببیند زیر پایش له می‌کند

به محض تصمیم دولت برای اینکه پولی در جیب مردم برود، از 80 جا افراد بسیج می‌شوند که نگذارند این اتفاق بیفتد/ اینکه فردی 100 میلیارد بگیرد و پس نیاورد اقتصاد کشور را به هم نمی‌ریزد اما اگر بخواهیم به یکنفر 5 میلیون وام قرض‌الحسنه بدهیم تلاش می‌کنند مانع شوند و می‌گویند اقتصاد به هم می‌ریزد.
 رئیس جمهور با بیان اینکه هر وقت می‌خواهیم به مردم پول بدهیم صداها بلند می‌شود گفت:ملت هرکس را در مقابل منافع خود ببیند زیر پایش له می‌کند.
 
به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب" ، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری در تالار وحدت از ایران به عنوان عشق مشترک و پیوند دهنده قلب ملت یاد کرد.

وی تصریح کرد: ما هر جا و در هر شرایطی باشیم این عشق مقدس الهی به ایران در قلب ما خواهد بود و از قلب ما خارج نخواهد شد.

احمدی‌نژاد برای ایران دوستی ایرانیان نیز دو دلیل آورد و یک دلیل آن را عشق و علاقه به وطن دانست و با بیان اینکه دوستی وطن از ایمان است، آن را علامت کرامت، شرافت و بزرگی یک انسان دانست.

وی درباره علت دوم هم این گونه توضیح داد که ایران واقعا سرزمینی با عظمت و دوست داشتنی و کانون فرهنگ و تمدن و توحید وعدالتخواهی و محبت و انسانیت است.

رئیس جمهور گفت:‌همه انسان‌ها دوست دارند به سعادت و کمال برسند و همه خوبی‌ها در سرزمین ایران نهفته و به ما فرصت شکوفایی و استقرار داده و اگر انسان به کمال نرسد مثل غنچه نشکفته است.

احمدی‌نژاد از خانواده به عنوان پایگاه اصلی برای سعادت و کمال انسان یاد کرد و گفت: اگر خانواده نباشد هر چه عمر انسان زیاد باشد و تلاشش مضاعف، تقریبا راه او برای رشد تعالی بسته است.

وی تصریح کرد:‌ حقیقت وجودی و جوهره انسان و شکوفایی او تنها بر پایه محبت قرار دارد و انسان با زور و تحمیل به مقام انسانی و کمال نمی‌رسد.

احمدی‌نژاد از محبت به عنوان محور و ریشه خانواده یاد کرد و متذکر شد: بدون محبت و مهر یک خانواده اصلا مفهوم خانواده پیدا نمی‌کند.

«محور محبت در خانواده عشق بین همسر (زن و مرد) است و در این میان زن کانون اصلی جوشش محبت در نظام خانواده است».

رئیس جمهور گفت: متاسفانه برخی برای منافع سرمایه داران همه تلاش خود را به کار گرفتند تا انسان را به کارگری برای نظام سرمایه داری تبدیل کند و برای رسیدن به این هدف بنیان‌ها را هدف قرار دادند.

احمدی‌نژاد افزود:‌ وقتی یک خانواده مستحکم نباشد جنایت صورت می‌گیرد و در مقابل از درون یک خانواده مستحکم و پایدار انسان‌های بزرگ و با محبت به جامعه تقدیم می‌شود.

وی تصریح کرد: اینکه در یک جامعه عده‌ای به قیمت فقر و زجر دیگران جیب خود را پر کنند ناشی از فقدان محبت در دل‌های آنهاست که گاهی به درجه‌ای می‌رسند که از حیوان پست‌تر می‌شوند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: خانواده یک مجموعه به هم پیوسته است و هر چقدر کیان خانواده را حفظ کنیم جامعه را حفظ کرده‌ایم و بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی ناشی از تضعیف نظام خانواده است.

رئیس جمهور گفت:‌ملت ایران برای ارتباطات و احترامات و محبت‌ها زنده است و دولت همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا نظام خانواده مستحکم‌تر شود.

وی با بیان اینکه مطالبات پرداختی به بازنشستگان پاسخگوی نیازهای آنها نیست، گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی و فشارها نمی‌توان گفت پرداختی‌ها موثر است اما دولت از هیچ خدمتی در این عرصه فروگذار نخواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر خزانه دولت پر پول باشد اولویت اول حل مسائل و مشکلات بازنشستگان است دو مشکل عمده را پیش روی دولت دانست.

احمدی‌نژاد گفت: یک مشکل این است که دشمن دست و پا می‌زند تا برای ما محدودیت ایجاد کند اما انشاءاله به سرعت از این مرحله عبور می‌کنیم و روسیاهی برای کسانی خواهد ماند که می‌خواهند فضا را زمستانی کنند.

وی ادامه داد:‌ مشکل دیگر این است که به محض تصمیم دولت برای اینکه پولی در جیب مردم برود، از 80 جا افراد بسیج می‌شوند که نگذارند این اتفاق بیفتد.

احمدی‌نژاد گفت: ‌این کشور متعلق به ملت است و دولت، مجلس و قوه قضائیه نوکر ملت هستند اما همین که می‌خواهیم نصف پول‌هایی که برخی برده‌اند و پس نیاورده‌اند به بازنشستگان بدهیم فریادها بلند می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: اینکه فردی 100 میلیارد بگیرد و پس نیاورد اقتصاد کشور را به هم نمی‌ریزد اما اگر بخواهیم به یکنفر 5 میلیون وام قرض‌الحسنه بدهیم تلاش می‌کنند مانع شوند و می‌گویند اقتصاد به هم می‌ریزد.

احمدی‌نژاد افزود: اکنون وام‌های کلان در دست حدود 10 درصد جمعیت است که 3 هزار نفر می‌شوند و ما به آنها می‌گوییم شما که پول را برده و کار خود را انجام داده‌اید برگردانید تادیگران هم از این سرمایه بهره‌مند شوند.وی ادامه داد: 90 درصد مردم تنها از 10 درصد وام‌ها بهره‌مندند که به جایی برنمی‌خورد و اگر از آن 80 درصد، 20 درصدشان معوقات بانکی را برگردانند همه از مشکلات حل خواهد شد.رئیس جمهور گفت: به هر حال در شرایط جنگ اقتصادی دشمن فشار وارد میکند و ما می‌بینیم قیمت ارز به صورت مصنوعی بالا می‌رود و می‌خواهیم برای جبران مسئله به مردم کمک کنیم.
 
 
گزارش مشرق از جدیدترین دستاورد پدافندی ایران؛
دوربین های سری " DLTV " نصب شده بر روی پردیتور از لنزهایی با فاصله کانونی 955 میلی متر بهره می برند و دو دوربین فروسرخ این پهپاد نیز با داشتن 6 زاویه دید گوناکون از لنزهایی با فاصله کانونی بین 19 تا 560 میلی متر مجهز هستند. این دوربین ها با زوم بالا، به پرودیتور توان زوم تا حدود 12 کیلومتر را می دهند.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، جنگنده های سوخوی 25 نیروی هوایی سپاه با رهگیری یک هواپیمای بی سرنشین آمریکا و شلیک به آن، باز هم رو دستی مهم و ناگهانی به اقتدار نظامی امریکا زدند و دوباره نگاهها به سمت تقابل پهپادهای متجاوز غربی و هوشمندی پدافندی ایران رفت.

اما این مدل پهپاد آمریکایی چگونه متولد و چطور توسط ایران رهگیری شده بود؟

در زمان جنگ ویتنام نیروی هوایی آمریکا پروازهای شناسایی فراوانی را بر فراز ویتنام شمالی به منظور عکس برداری و اطلاع پیدا کردن از وضعیت ارتش این کشور انجام داد. در طی این پروازها آمریکا شمار بسیار زیادی از جنگنده ها و خدمه خود را از دست داد. تلفات گسترده آمریکا در ویتنام در بحث خدمه هواپیماهای شناسایی، طراحان نظامی این کشور را مجبور کرد تا به سمت راهی بروند که حداقل از تلفات انسانی در این بخش بکاهند.

ظهور پرنده های بی سرنشین با قابلیت عکس برداری از مواضع دشمن پاسخی به این نیاز بود. پهپادهای اولیه عمدتا تنها قابلیت تهیه عکس از مناطق مختلف را داشتند. این عکس ها بایستی بعد از برگشت این پرنده ها از ماموریت از بدنه آنها خارج و پس از ظهور مورد استفاده قرار می گرفت. اما با ظهور فناوری هایی همچون دوربین پیشرفته دیجیتال و همچنین بحث ارتباط ماهواره ای و انتقال زنده تصاویر به مرکز، این مشکل نیز حل شد.

در سال 1994 یکی از معروفترین پهپادهای شناسایی جهان یعنی " پرودیتور " اولین پرواز خود را انجام داد. این پهپاد امروزه بیشتر به دلیل قتل عام هزاران زن و کودک به وسیله موشکهای هدایت شونده خود به شهرتی جهانی رسیده است اما باید گفت که این پهپاد در اصل یک مدل شناسایی بوده است.


نمونه رزمی پرودیتور

این پهپاد با طول 8 متر و دهانه بال 20 متر از یک موتور ملخی 4 سیلندر با توان 115 اسب بخار بهره می برد. این پهپاد می تواند با سرعتی در حدود 165 کیلومتر بر ساعت پرواز کرده و به مدت 13 ساعت بر روی یک هدف به پرواز ادامه دهد. برد پردیتور در حدود 1100 کیلومتر است و می تواند تا ارتفاع حدودا 7 کیلومتری از سطح زمین اوج بگیرد. این پرنده توسط خدمه زمینی از فواصلی دور کنترل می شود.

با توجه به صحبتهای فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران که پهپاد متجاوز به آسمان ایران را مدل " MQ-1 " معرفی کرده می توان نگاهی به ویژگی های این پرنده بدون سرنشین داشت. تفاوت این مدل با مدلهای قبلی خانواده پردیتور این است که این پرنده می تواند علاوه بر تجهیزات مربوط به شناسایی، تسلیحاتی را نیز حمل کند. البته با توجه به گزارشهای موجود مشخص شده است که پهپاد آمریکایی متجاوز به حریم ایران غیر مسلح بوده و تنها به قصد عملیات جاسوسی به آسمان ایران نفوذ کرده است.

تجهیزات فوق مدرن جاسوسی روی پهپاد کشف شده

پردیتور از سالهای پایانی دهه 90 میلادی پروازی های شناسایی خود را بر روی مناطقی مثل یوگسلاوی سابق آغاز کرد اما عمده عملیات های آن به سه کشور عراق، افغانستان و پاکستان در سالهای اخیر برمی گردد. این پهپاد اولین بار درسال 2001 میلادی به موشکهای ضد تانک هلفایر مجهز شده و تبدیل به اولین پهپاد مسلح جهان شد.

اما مهم ترین بخش پهپاد پردیتور، سامانه شناسایی و جاسوسی آن است. این پهپاد به دوربین های الکترواپتیک، فروسرخ و رادار روزنه برای شناسایی عوارض سطحی مجهز شده است. این دوربین ها به منظور تصویر برداری در شب و روز و کلیه شرایط مختلف آب و هوایی طراحی شدند. نکته مهم در مورد این دوربین ها این است که می توانند از فاصله ای در حدود 12 کیلومتر بر روی هدفی به اندازه یک اتومبیل کوچک زوم کرده و آن را زیر نظر بگیرند.

دوربین های سری " DLTV " نصب شده بر روی پردیتور از لنزهایی با فاصله کانونی 955 میلی متر بهره می برند و دو دوربین فروسرخ این پهپاد نیز با داشتن 6 زاویه دید گوناکون از لنزهایی با فاصله کانونی بین 19 تا 560 میلی متر بهره می برند. این دوربین ها با توان زوم بالا هستند که به پرودیتور توان زوم تا حدود 12 کیلومتر را می دهند.


نمونه شبیه به پهپاد کشف شده در نزدیک جزیره خارک

این پهپاد می تواند به ارسال تصاویر زنده برای هر نقطه ای از جهان اقدام کند. برای نمونه می توان تصور کرد که همزمانی که این پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران نفوذ کرده بوده است در حال پخش مستقیمی از جزیره خارک ایران برای مقامات آمریکایی بوده است. این قابلیت از آن جهت مهم است که حتی در صورت ساقط شدن پهپاد اطلاعات و تصاویر ضبط شده توسط پهپاد تا لحظه نابودی به مرکز مورد نظر ارسال شده و قابل استفاده است.

رادار روزنه به کار رفته بر روی پردیتور مدل " TESAR " ساخت شرکت نورثروپ گرومن است که توانایی تهیه تصاویری با کیفیت 0.305 متر را از سطح زمین را دارد. بنا بر ادعای شرکت سازنده در صورتی که این رادار اقدام به تهیه تصویر از یک منطقه بیابانی را بکند و روز بعد نیز همان حرکت را در همان نقطه تکرار کند و شخصی از آن منطقه با یک خودرو عبور کرده باشد امکان شناسایی رد وی بر روی زمین به وسیله مقایسه دو تصویر گرفته شده وجود دارد.

به نظر می رسد بر همین اساس است که سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه امروز اعلام کرد که استنباط ما این است که این پرنده علاوه بر اهداف نظامی جمع آوری اطلاعات از جزیره خارک و اطلاعات اقتصادی و مسائل نفتی و تردد نفتکش ها را رصد می کرد.

بر اساس نوع ماموریت می توان "پردیتور" را به تجهیزات دیگری همچون نشانه گذار لیزری برای انجام حملات بعدی با مهمات هدایت شونده، سامانه های جنگ الکترونیک و ضد جنگ الکترونیک و همچنین مسافت یاب های لیزری مجهز کرد.


سامانه مدرن کنترل پهپاد جاسوسی امریکا

نکته مهم دیگر توانایی پردیتور برای باقی ماندن بر روی یک محدوده است. این پهپاد می تواند به مدت 24 ساعت و با سرعتی در حدود 100 کیلومتر بر ساعت بر فزار منطقه مورد نظر خود به پرواز پرداخته و به انجام ماموریت بپردازد. این پایایی بالا نیز از جمله مولفه های مهم در عملیات های شناسایی و جاسوسی می باشد.

نحوه شناسایی پریدیتور؛ یک اتفاق خوب و مهم

اما در این جا باید به دونکته مهم دیگر نیز اشاره کرد. بحث اول هماهنگی عالی بین واحدهای رادار زمینی و جنگنده های سوخوی 25 سپاه است. به طور کلی جنگنده های سوخوی25  بر خلاف هواپیمایی مثل اف 14 ، فاقد توانایی رهگیری و رزم هوایی هستند و برای پشتیبانی زمینی طراحی شدند و البته امکان این که خلبان ایرانی به صورت اتقاقی و به صورت تماس چشمی این پهپاد آمریکایی را شناسایی کرده باشد نیز تقریبا غیر ممکن است.

مهمترین احتمال موجود در این جا شناسایی این پرنده متجاوز توسط واحدهای راداری وسپس هدایت دقیق جنگنده ایرانی به سمت آن بوده است و احتمال ضعیف تر، تجهیز جنگنده های سپاه به رادارهای مدرن و جدید.


نکته قابل توجه دوم بحث محلی است که حادثه اخیر در آن رخ داده است؛ جزیره خارک به عنوان یکی از مهم ترین پایانه های نفتی ایران به نوعی یکی از اصلی ترین شریان های اقتصادی کشور به شمار می رود که روزانه تعداد زیادی از نفتکشهای ایرانی و خارجی در آن پهلو می گیرند.

بنا به شواهد موجود به نظر می رسد که این پرنده متجاوز آمریکایی به منظور کسب اطلاعات از وضعیت حمل نقل دریایی در این منطقه و البته آمادگی دفاع هوایی ایران به این منطقه سرک کشیده بوده که خوشبختانه با پاسخ سریع مدافعان آسمان ایران رو به رو شده است. حال باید منتظر ماند و دید، باز هم جاسوس های نفتی آمریکا برای اطلاع از نحوه شکست خوردن تحریم ها، جرات حضور پهپادی در این منطقه مهم را دارند یا ترجیح می دهند از طریق بازوهای رسانه ای خود کسب اطلاع کنند.

البته ای کاش این خبر ابتدا توسط ایران اعلام می شد تا رسانه های غربی فرصت و جرات ابراز نظر در این باره را نکنند...

احمدی‌نژاد افزود: برخی این کار را به ضرر اقتصاد می‌دانند اما اینکه عده‌ای ده‌ها میلیارد ببرند، از نظر آنها بلا اشکال است. در حالی که خدمت و حمایت از مردم وظیفه حاکمیت است.

وی ادامه داد: مردم اصل کار هستند و باید معیشت آنها را تامین کنیم و در صورتی که مردم مورد توجه قرار گیرند،‌همه امپراطور‌ها و دزدها تاریخ هم جمع شود نمی‌توانند لطمه‌ای وارد کنند.

رئیس جمهور گفت:‌ کشور ایران بزرگ و ثروتمند و اقتصاد ما در حال رشد است اما وقتی به خاطر چاله کنی دشمن دست انداز‌هایی ایجاد شود باید از مردم حمایت کنیم.

احمدی‌نژاد افزود: متاسفانه در این میان عده‌ای مانع می‌تراشنند و هر راهی که می‌رویم بر آن قفل می‌زنند و اگر از راهی دیگر برویم قفل‌های بیشتری به آن می‌زنند.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم پولی که از ملت می‌گیریم به خودشان بدهیم و کسی که بنزین بیشتر مصرف می‌کند پول بیشتری بدهد تا به اقشار ضعیف کمک شود اما می‌گویند این تورم‌زا است و نقدینگی ایجاد می‌کند.

به گزارش فارس ، رئیس جمهور گفت: ملت ایران با وحدت از همه موانع سنگین و گذشته عبور کرده و به لطف خدا از این مرحله نیز عبور کرده و بر دشمن فائق می‌شود.

احمدی‌نژاد افزود: هر کس تحت هر عنوان و با هر چهره و به هر بهانه‌ای در مسیر پیشرفت حرکت و منافع ملت بخواهد بایستد، از هر دسته و باندی که باشد ملت به لطف خدا او را زیر پای خود له می‌کند و با عبور از او قله‌های پیشرفت و عدالت را فتح خواهد کرد.وی در پایان خاطرنشان کرد که دولت در این سه ماهه تنظیم بودجه تصمیماتی خواهد گرفت که موجبات شادمانی همه ملت به ویژه جامعه بزرگ پیشکسوتان و بازنشستگان خواهد شد.پیش از سخنان رئیس جمهور عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی سخنرانی و ایراندخت عطاریان رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گزارشی از عملکرد و برنامه‌های آتی این صندوق را ارائه کرد.

شورای همکاری خلیج فارس به دنبال ایجاد مرکز رصد تشعشات هسته ای

شورای همکاری خلیج فارس هر گونه تهدیدی برای استفاده از زور علیه هر یک از کشورهای شورای همکاری را به معنی حمله به سایر کشورهای عضو می داند.
کشورهای جنوب خلیج فارس قصد دارند به صورت مشترک، مرکز رصد خطرات و تشعشعات هسته ای راه اندازی کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه اماراتی البیان، عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در سخنرانی در همایش بین المللی مبازره با سلاح کشتار جمعی در ریاض گفت: 6 کشور جنوب خلیج فارس به دنبال ایجاد مرکزی برای رصد تشعشعات هسته ای هستند. منطقه خلیج فارس باید عاری از سلاح هسته ای و کشتار جمعی باشد.

الزیانی دلیل این موضوع را افزایش خطرات رادیواکتیوی هسته ای عنوان کرد و گفت: شورای همکاری خلیج فارس هر گونه تهدیدی برای استفاده از زور علیه هر یک از کشورهای شورای همکاری را به معنی حمله به سایر کشورهای عضو می داند.

شورای همکاری خلیج فارس متشکل از 6 کشور جنوب این دریا یعنی کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات و عمان است.

وی افزود: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با چند چالش داخلی، منطقه ای و بین المللی روبه رو هستند. این کشورها به دنبال تقویت قدرت مشترک خود مانند نیروی سپر جزیره، ایجاد مرکز هماهنگی دریایی منطقه ای، تلاش برای ایجاد سامانه دفاع موشکی منطقه ای، تضمین واکنش مشتکر به تهدیدات شیمیایی، رادیواکتیوی و بیولوژیکی هستند.

"سپر جزیره" متشکل از نظامیانی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است که محل استقرار آن در خاک عربستان سعودی و فرماندهی آن نیز برعهده این کشور است. اکثریت نیروهای تشکیل دهنده سپر جزیره از عربستان سعودی هستند. آخرین دخالت نظامی این نیرو، در کشور بحرین بود که با ورود به این کشور، از سرکوب معترضین مسالمت  آمیز در بحرین ، پشتیبانی کرد.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین گفت که اعضای این شورا تلاش می کنند 5 هدف استراتژیک را محقق کنند. این اهداف عبارتند از ایمن سازی و مقاوم سازی کشورهای عضو شورا در برابر همه تهدیدات منطقه ای و بین المللی ، تحقق رشد اقتصادی و افزایش آن، حفظ شاخص های توسعه انسانی در بالاترین سطح، بهبود مدیریت بحران ها ، وضعیت فوق العاده  و تقویت جایگاه منطقه ای و بین المللی شورای همکاری خلیج فارس .

الزیانی ادامه داد: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس همچنین برای یافتن منابع جدید انرژی برای جایگزینی منابع انرژی فعلی تلاش می کنند . برخی از این کشورها به فکر استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای برای این جایگزینی هستند اما امنیت تاسیسات هسته ای و فناوری مورد استفاده در آنها نیازمند تفکر جدی است. کویت و عربستان سعودی از برنامه ریزی برای ایجاد نیروگاه اتمی در خاک خود خبر داده اند و امارات هم در مرحله ساخت  نخستین نیروگاه اتمی خود است.6 کشور جنوب خلیج فارس همگی تولید کننده نفت هستند که عربستان سعودی با تولید روزانه حدود 10 میلیون بشکه ، بزرگترین تولید کننده این ماده در جهان است. 4 عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) هستند.
 

ریابوکف افزود :"ایران و آمریکا در تماس رسمی هستند اما می توانند گفتگوهای مستقیم هم داشته باشند. چنین گفتگویی هیچ مشکلی برای ما ایجاد نخواهد کرد ، حتی اگر این گفتگوها در خارج از چارچوب 1+5 باشد . ما خواستار خروج همه طرف های درگیر در مساله هسته ای ایران از باتلاق کنونی هستیم."
معاون وزیر خارجه روسیه خواستار انجام گفتگوهای مستقیم بین ایران و آمریکا برای حل مساله هسته ای شد.

به گزارش عصر ایران " سرگئی ریابوکف" معاون وزیر خارجه روسیه که همزمان مسئول تیم مذاکره کننده روسیه در گفتگوهای 1+5 با ایران نیز می باشد ، در گفتگو با " فایننشال تایمز" با تاکید بر این مطلب گفت که گفتگوی مستقیم ایران و آمریکا می تواند در بیرون آمدن همه طرف های درگیر در مساله هسته ای ایران از باتلاق کنونی موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه مسکو هیچ گاه نظری منفی درباره گفتگوی مستقیم تهران – واشنگتن نداشته و هیچ اظهار نظر مخالفی در این باره نکرده ، گفت ، بهتر است کانالی برای ارتباط ایران و آمریکا ایجاد شود تا دو طرف علاوه بر گفتگوهای رسمی بتوانند به طور مستقیم و رودررو با یکدیگر گفتگو داشته باشند.

این دیپلمات ارشد روس افزود :"ایران و آمریکا در تماس رسمی هستند اما می توانند گفتگوهای مستقیم هم داشته باشند. چنین گفتگویی هیچ مشکلی برای ما ایجاد نخواهد کرد ، حتی اگر این گفتگوها در خارج از چارچوب 1+5 باشد . ما خواستار خروج همه طرف های درگیر در مساله هسته ای ایران از باتلاق کنونی هستیم."

ریابوکف افزود که حتی اگر ایران و آمریکا با یکدیگر گفتگوی مستقیم داشته باشند این به معنای از بین رفتن نقش و کارکرد گروه 1+5 نخواهد بود ، چرا که این گروه متشکل از قدرت های جهانی است که بر مبنای یک برنامه توافق شده در نشست استانبول با تهران درباره مساله هسته ای این کشور گفتگو می کنند.

همچنین یک دیپلمات ارشد بریتانیایی نیز به فایننشال تایمز گفت که آمریکا بهتر است برای گشایش در پرونده هسته ای ایران با تهران به طور دو جانبه و مستقیم وارد گفتگو شود.
این دیپلمات بریتانیایی گفت : شاید لازم باشد آمریکا با انجام گفتگوهای مستقیم با ایران به این کشور تضمین های امنیتی وسیع تری را بدهد.گفتنی است در هفته های گذشته گزار شهای متعددی درباره گفتگوهای محرمانه ایران و آمریکا در کشورهای ثالث در برخی رسانه های آمریکایی و اروپایی منتشر شد اما تهران و واشنگتن هر دو این گزارش ها را تکذیب کردند.
فرانسه به عنوان نخستین کشور، ائتلاف ملی مخالفان را به رسمیت شناخت...اتحادیه عرب هم با صدور بیانیه ای از تشکیل این مجموعه جدید استقبال کرد.
مخالفان دولت سوریه پس از حدود 10 روز رایزنی فشرده در هتل شرایتون دوحه قطر، درباره یکپارچگی و تشکیل مجموعه جدیدی متشکل از اکثر طیف های مخالفان به توافق رسیدند و توافقنامه ای را در این باره امضا کردند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، وزیران خارجه قطر و امارات نیز با دخالت شخصی در مذاکرات، به توافق مخالفان کمک کردند.

براساس این توافق، مجموعه جدید با عضویت 55 تا 60 نفر و با نام "ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و مخالفان سوریه" تشکیل شد که نسبت به دیگر شوراها و مجموعه های قبلی، نمایندگان طیف های بیشتری از مخالفان را شامل می شود.
ائتلاف جدید تلاش می کند دولت انتقالی سوریه متشکل از 10 عضو را در چند هفته آینده تشکیل دهد.
گفته می شود این دولت انتقالی در بخش های خارج شده از کنترل دولت مرکزی سوریه، مستقر خواهد شد.

مراسم امضای توافقنامه تشکیل گروه جدید مخالفان دولت سوریه در دوحه با حضور وزیران خارجه قطر ، ترکیه و تونس

در مراسم امضای توافقنامه تشکیل این مجموعه جدید، برای نخستین بار، پرچم مخالفان در کنار پرچم قطر و اتحادیه عرب قرار گرفت.
این مراسم با حضور وزیران خارجه قطر ، تونس و ترکیه، سفرای آمریکا و فرانسه و نمایندگان شماری از کشورها و سازمان های بین المللی برگزار شد.
وزیر خارجه قطر ریاست گروه پیگیری اتحادیه عرب درموضوع سوریه را برعهده دارد.

اعضای این مجموعه جدید مخالفان گفته اند که حول محور سرنگونی حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه و انتقال این کشور به "مرحله بعد از اسد" ، به توافق رسیده اند.

ریاست این تشکل جدید نیز پس از رای گیری و تنها با حضور یک کاندیدا، برعهده "معاذ الخطیب" واگذار شد. "ریاض سیف" و خانم "سهیر الاتاسی" به عنوان معاونان رئیس و مصطفی الصباغ هم به عنوان دبیر کل این مجموعه انتخاب شدند.


معاذ الخطیب امام جماعت سابق مسجد بزرگ امویین دمشق و رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه

الخطیب امام جماعت سابق مسجد امویان (بزرگترین و مهمترین مسجد پایتخت) دمشق است و رویترز او را فعال معتدل، اسلامگرا و مردمی توصیف کرده است.

الخطیب در سال جاری میلادی، از سوریه فرار کرد و از ابتدای ناآرامی ها در سوریه، با اقلیت ها در ارتباط بود.

جایگاه معاون سوم رئیس نیز برای یک شخصیت کرد سوریه خالی ماند تا پس از مذاکرات تکمیلی، فردی برای این سمت معرفی شود.

در شهرهای شاهد درگیری میان مخالفان و ارتش یا شهرهای خارج شده از کنترل ارتش سوریه، مخالفان، شوارهای محلی و نظامی برای مدیریت شهر و امور نظامی تشکیل داده اند.


معاذ الخطیب رئیس مجموعه جدید التاسیس "ائتلاف مخالفان سوریه"

سه وعده به مخالفان
الخطیب بامداد امروز در کنفرانس مطبوعاتی در دوحه گفت: با وحدت و یکپارچگی مخالفان و تشکیل گروه جدیدی متشکل از آنها، از سوی کشورهای خارجی و جامعه بین الملل سه وعده دریافت کردیم:

- به رسمیت شناختن مجموعه جدید مخالفان توسط کشورها و سازمان های بین المللی
- دریافت تسلیحات سنگین (مانند تانک و ضدهوایی) به مخالفان مسلح در سوریه
- دریافت کمک های چند میلیارد دلاری

براین اساس وعده داده شده است تا چند روز آینده 10 کشور عربی و غربی و سپس تعداد بیشتری از کشورهای جهان، ائتلاف مخالفان را به عنوان جایگزین دولت سوریه به رسمیت بشناسد.

در این روند، سفرای دولت سوریه از این کشورها و سازمان های بین المللی اخراج می شوند و سفارتخانه ها و حساب های بانکی دولت سوریه به نمایندگان ائتلاف مخالفان واگذار می شود.

به گفته الخطیب آنها امروز به همراه وزیر خارجه قطر، به قاهره خواهند رفت تا ضمن گفتگو با "نبیل العربی" دبیر کل اتحادیه عرب ، راه های به رسمیت شناخته شدن از سوی این سازمان بین المللی و تحویل گرفتن کرسی سوریه را در اتحادیه عرب بررسی کنند.

مسجد بزرگ و تاریخی امویان در دمشق

این گروه همچنین به سازمان ملل متحد خواهد رفت تا چگونگی به رسمیت شناخته شدن در این سازمان را نیز بررسی کند.

الخطیب همچنین گفت که فرانسه به عنوان نخستین کشور، ائتلاف ملی مخالفان را به رسمیت شناخت.

البته هنوز مشخص نشده است که فرانسه ، ائتلاف ملی مخالفان سوریه را به عنوان تنها نماینده مخالفان دولت سوریه به رسمیت شناخته یا به عنوان جایگزین دولت سوریه.


واکنش های بین المللی

داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه که در دوحه حضور دارد گفت: تشکیل مجموعه جدید مخالفان سوریه، تنها نخستین گام است و گام های بسیاری را به دنبال خواهد داشت. این توجیه که مخالفان، چند دستگی دارند و یکپارچه نیستند از میان رفته است.اتحادیه عرب هم با صدور بیانیه ای از تشکیل این مجموعه جدید استقبال کرد و آمادگی این نهاد را برای همکاری کامل با این مجموعه اعلام کرد.شورای همکاری خلیج فارس هم این توافق  را "تاریخی" توصیف و از آن استقبال کرد.وزیرخارجه تونس هم این اقدام را نخستین گام در مسیر آزادسازی سوریه دانست و نماینده دولت امارات هم از حمایت کامل از این ائتلاف خبر داد.وزارت خارجه آمریکا هم از تشکیل "ائتلاف ملی مخالفان سوریه" استقبال کرد.

 

یگان «اطلاعات هوشمند بشری» که نام معروف‌تر آن در ارتش رژیم‌صهیونیستی «یگان 504» است، یگانی متشکل از نخبگان رژیم صهیونیستی در شعبه اطلاعات نظامی این رژیم موسوم به «امان» است.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از دوهفته نامه اسرائیلی مدار سنتر نوشت: یگان «اطلاعات هوشمند بشری» که نام معروف‌تر آن در ارتش رژیم صهیونیستی «یگان 504» است، یگانی متشکل از نخبگان رژیم صهیونیستی در شعبه اطلاعات نظامی این رژیم موسوم به «امان» است.

ماموریت‌هایی که برعهده این یگان گذاشته شده مزدورگیری یا استخدام جاسوسان در ارتش‌ها و نیروهای نظامی و دولت‌ها و سازمان‌ها و نهادهای سراسر کشورهای جهان و از جمله کشورهای جهان عرب و به شکلی ویژه‌تر در میان فلسطینیان و لبنانی‌ها برای منافع رژیم صهیونیستی را دربرمی‌گیرد.

بخش دیگری از افراد این یگان مسئولیت تحقیق و بازجویی از اسرای فلسطینی و عرب را در زندان‌های رژیم صهیونیستی برعهده دارند.

یگان 504 در سال 1949 تشکیل شد و ظرف سال‌های طولانی گذشته فعالیت خود را به صورت کاملا سری و محرمانه انجام داده و به هیچ یک از نهادها و ارگان‌های نظامی فعال در رژیم صهیونیستی اجازه داده نشده تا نامی از این یگان یا فعالیت‌ها و عملکردهایش در رسانه‌ها ببرند و حتی امروزه نیز که برخی گزارش‌ها به آن پرداخته‌اند، با این حال بسیاری از ماموریت‌های این یگان همچنان مکتوم و مخفی باقی مانده و کسی از آن آگاه و مطلع نیست.

به دلیل این که این یگان، یگانی سری و محرمانه است،‌ بالطبع نیروها و افراد و افسرانی که در این یگان مشغول به کار هستند، چندان معروف نمی‌باشند و این موضوع حتی فرماندهان ارشد این یگان را نیز دربرمی‌گیرد، اما به دلیل آنچه عملکرد موفق این یگان طی سال گذشته عنوان شده بود، موفق به اخذ جایزه از سرتیپ «آویو کوخافی»، رئیس دایره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی شد.

نام افسران یگان 504 همانطور که گفته شد، کاملا سری و محرمانه است و روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» در 12 اکتبر گذشته مصاحبه‌ای با شماری از افسران این یگان انجام داد و گزارشی پیرامون آنها منتشر کرد که در آن تنها به حرف اول نام این افسران اشاره شده بود.

بنابر گزارش یدیعوت فرمانده این یگان که اخیرا بازنشسته شده است، سرهنگ «الف» و معاون و قائم مقام وی سرگرد «هـ» و فرمانده سابق این یگان سرهنگ «دورون» بوده است.

در گزارش یدیعوت تنها به نام و هویت کامل یک نفر اشاره شده و آن «سرهنگ یواف مردخای»، سخنگوی نظامی یگان است که از افسران ارشد یگان 504 به شمار می‌آید و در طول ماموریت خویش افراد بی‌شماری را برای مزدوری و جاسوسی به خدمت گرفته و به کار گماشته است.

مردخای درباره فرمانده یگان گفت که وی زبان عربی آشنا نیست، اما به بسیاری از محافل عربی نزدیک است و در جهان عرب زندگی کرده و به خوبی به آن آشناست.

مردخای گفت که فرمانده یگان 504 از افسران کماندوهای نخبه اسرائیلی است که عملیات‌های گوناگونی را در کشورهای مختلف عربی به اجرا می‌گذارد و اینکه وی فرمانده یکی از گروه‌هایی بوده که پس از دستگیری «ران آراد» خلبان اسرائیلی؛ «مصطفی الدیرانی» را از منزلش در لبنان ربود و آن را با خود به سرزمین‌های اشغالی آورد و یکی از افراد یگان 504 ملقب به «کاپیتان جرج» از وی تحقیق و بازجویی کرد، کسی که به استفاده از سخت‌ترین و بدترین شکنجه‌های غیر انسانی معروف است.

اما در عرصه بین المللی رسانه‌های جهان بارها از یگان 504 طی سال‌های گذشته، به ویژه در زمان کشف شبکه‌های جاسوسی صهیونیستی در لبنان و دستگیری افراد وابسته به آن نام برده‌اند.

در سال 1996 سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی لبنان فردی به نام «احمد عبدالخالق» را دستگیر کردند که متهم به برنامه‌ریزی برای ترور «عماد معنیه»، یکی فرماندهان ارشد حزب الله شده بود و پس از محاکمه اعدام شد.

همچنین رسانه‌های صهیونیستی نام یگان 504 را در قضیه بازداشت «جان الراز»، یکی از افسران این رژیم بر زبان آورده و از این یگان سخن گفته بودند. الراز مزدوران و جاسوس‌های بسیاری را به خدمت گرفته بود و به اتهام قاچاق به لبنان بازداشت و پس از محاکمه به زندان محکوم شد، اما سرانجام توانست حکم عفو خود را از رئیس وقت رژیم صهیونیستی بگیرد. اما الراز پس از آزادی از زندان اقدام به سرقت سلاح از کیبوتش «مناره» کرد و به دلیل کشتن یکی از نگهبانان این کیبوتس به زندان ابد محکوم شد و قاضی دادگاه در ذیل حکم الراز نوشت که وی انسانی فاقد هرگونه خصوصیات اخلاقی است و هر آن آماده توطئه علیه رژیم است.

نکته مهم اینجاست که قاضی دادگاه الراز این خصوصیات شخصیتی وی را ناشی از خدمت وی در یگان 504 دانسته است و الراز خود از این موضوع شکایت داشته است. البته الراز تنها فردی نبود که از خدمت در این یگان شکایت داشت، بلکه شمار زیادی از مزدوران و جاسوسان این یگان نیز از این شکایت داشتند که مجبور هستند به خاطر ماهیت کارشان به خانواده‌هایشان دروغ بگویند و دروغ زندگی کنند و بر این اساس شماری از افسران این یگان خواستار کم شدن نظارت‌ها براین یگان و محرمانه و سری بودن آن شدند.

فرمانده این یگان در گفت‌وگو با یدیعوت تاکید کرده است که وقتی فرماندهی یگان را سه سال پیش به دست گرفت، نوعی هرج و مرج بر آن حاکم بود و افزود: با افراد یگان صحبت کردم و به آنها گفتم که کارها و روند امور در یگان آنگونه که باید سازمان یافته و منظم نیست، همانگونه که مشارکت یگان در ماموریت‌های مختلف به اندازه و کافی نیست و باید دیدگاه نظامی و جنگی آن را در قرن بیست و یک تغییر داد.

در این راستا وی به این نکته اشاره می‌کند که اولین گام برداشته شده توسط وی ملزم کردن افراد یگان به پوشیدن لباس نظامی به جای لباس غیرنظامی است و این به اعتقاد وی کار آسانی نبود که دست به آن زد و هم اکنون یگان 504 تبدیل به یگانی نظامی شده و بر بعد نظامی آن بیش از گذشته تاکید شده است.

اما درباره به خدمت گرفتن مزدوران و جاسوسان و به کارگیری آنها فرمانده یگان 504 می‌گوید که نبود جاسوس برای ماموران و نیروهای ما موضوع بسیار آزار دهنده‌ای است و به یکی از مشکلات اساسی ما تبدیل شده و مثل این است که شما در میدان جنگ یار و یاوری نداشته باشید و این موضوع بسیار سختی است. ما جاسوس‌هایی داریم که چون دیده‌اند، همکارانشان در ماموریت‌ها جان خود را از دست داده‌اند، دیگر حاضر نیستند، این کار خود را ادامه دهند.

وی تاکید می‌کند: برای اینکه بتوانی در این یگان مشغول به خدمت باشی و توان به خدمت گرفتن مزدوران و جاسوسان را داشته باشی و آنها را به کار واداری باید فردی غیر عادی و غیر معمول با خصوصیات منحصر به فرد باشی، چون می‌بایست کاری برخلاف ارزش‌های حاکم بر ارتش را انجام دهی. شما باید بتوانید فردی را به خدمت بگیرید که به مردم و میهن و دوستان و همکارانش خدمت کند و در ارتش هیچ دوره‌‌ای وجود ندارد که این را به تو یاد دهد و تو باید براساس هوش وذکاوتت آن را بیابی و به همین دلیل است که گفته می‌شود، کار در این یگان سخت و نیازمند انسان‌های زیرک و باهوش است.

مردخای نیز می‌گوید: از بین صد نفر یک نفر به عنوان مزدورگیر در یگان 504 انتخاب می‌شود و ما در این ارتباط تمام توانایی‌های افراد و برقراری روابط اجتماعی و توانایی ابتکار و ابداع و نوآوری او را بررسی می‌کنیم. 

 

 

ساندی تایمز:
مدتی است که مقامات اسرائیلی اعلام می‌کنند، از تصمیم خود مبنی بر حمله فوری به تأسیسات هسته‌ای ایران منصرف شده‌اند و دلیل آن را کند شدن روند غنی‌سازی اورانیوم در ایران اعلام می‌دارند. با این حال، گزارش یک روزنامه انگلیسی از علت واقعی این موضوع پرده برداشته است.
کد خبر: ۲۸۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸
از مدت‌ها پیش و پس از اعلام رسمی وجود تأسیساتی زیرزمینی در ایران به نام «فردو»، توجه بیشتر محافل رسانه‌ای و تحلیلی جهان به این ماجرا جلب و سپس، درخواست تعطیلی این تأسیسات، به یک پایه ثابت در مذاکرات ایران و ۱+۵ تبدیل شد. اینک گزارش یک روزنامه انگلیسی، از اهمیت استراتژیک واقعی این تأسیسات و میزان نگرانی رژیم اسرائیل از آن پرده برداشته است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز»، امروز با انتشار گزارشی درباره تأسیسات هسته‌ای فردو، نوشته جمع‌بندی مقامات نظامی و امنیتی رژیم اسرائیل، بر آسیب ناپذیری این تأسیسات گواهی دارد و همین امر، گزینه‌های این رژیم در حمله احتمالی به ایران را به شدت محدود کرده است.

بنا بر این گزارش، به نوشته این روزنامه، مقامات نظامی رژیم اسرائیل با بررسی «فردو» به این نتیجه رسیده‌اند که حمله هوایی در شکل متداول آن علیه ایران به نتیجه نخواهد رسید و لازم است آن‌ها در تاکتیک‌های نظامی خود در این زمینه بازنگری کنند.

بنا بر این گزارش، با توجه به پیشرفت‌های ایران در زمینه هسته‌ای، برنامه‌های اسرائیل در سال‌های اخیر، همواره در حال بازنگری بوده است.

هرچند پیش از این مقامات اسرائیلی و آمریکایی مدعی بودند، بمب‌های سنگرشکن جدید آمریکا برای نفوذ به تأسیسات فردو کارآمد است، ساندی تایمز در گزارش خود به نقل از کار‌شناسان غربی می‌نویسد، عمق این تأسیسات بسیار بیش از آن چیزی است که پیش از این برآورد می‌شده و در نتیجه، در برابر حملات هوایی در امان است.

بنابراین، با توجه به پیشرفت‌های جدید در تأسیسات هسته‌ای ایران، رژیم اسرائیل ناچار است تاکتیک‌های نظامی خود را تغییر دهد.

کار‌شناسان نظامی غربی به ساندی تایمز گفته‌اند اکنون اسرائیل دو گزینه پیش روی دارد؛ یکی اینکه اقدام به اعزام واحدهای ویژه نیروی زمینی به ایران کند و دیگر آن که از موشک‌های بالستیک دارای کلاهک‌های تاکتیکی هسته‌ای علیه این تأسیسات بهره گیرد.

البته آن گونه که مشخص است، استفاده از این دو گزینه نیز از جنبه‌های گوناگون برای این رژیم منطقی نیست.

به این ترتیب، به نظر می‌رسد بر خلاف ادعاهای مقامات اسرائیلی مبنی بر اینکه کاهش حجم غنی‌سازی در ایران، آنها را از برنامه‌های خود برای حمله به ایران منصرف کرده، دلیل واقعی این امر، افزایش ضریب ایمنی تأسیسات هسته‌ای ایران است که عملاً آن‌ها را با چالشی جدید روبه‌رو کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد