سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آبادان:
هزینه‌های سنگین آب و برق حمایت از بیماران کلیوی را سخت کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آبادان گفت: با شروع فصل یارانه‌ها هزینه‌های سنگین آب و برق این انجمن را دچار مشکل کرده است.

خبرگزاری فارس: هزینه‌های سنگین آب و برق حمایت از بیماران کلیوی را سخت کرده است 

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، دیالیز یا (تراکافت) فرآیندی است که در آن ترکیب مواد حل شونده در یک محلول با در معرض قرار گرفتن با محلول دیگر که از طریق غشای نیمه تراوا از هم جدا شده‌اند تغییر می‌کند.

مولکول‌های آب و یا مواد با وزن مولکولی کم می‌توانند از منافذ غشای کلیوی عبور کرده ولی مواد با وزن مولکولی زیاد مانند پروتئین‌ها نمی‌توانند عبور کرده و سبب نارسایی کلیوی می‌شوند بنابراین دیالیز در تصفیه خون بیماران دچار نارسایی کلیوی استفاده می‌شود.

وقتی وارد بخش دیالیز هر بیمارستانی می‌شوید درد و رنج را از چهره بیمارانی که صبورانه درد و رنج سوزن‌های دیالیز را تحمل کرده و برای رسیدن به فردایی روشن و تهی از بیماری تلاش می‌کنند مانند دو دریچه روشن به فردای بهتر شما را بدرقه می‌کند.

دستان نحیف و ظریف بیماران دیالیزی که از شدت سوزن‌های درمان‌گر بیمار کلیوی رو به کبودی گذاشته، شاید فردایی دیگر تاب و تحمل را در رگ به رگ تن رنجور خود از دست داده و برای همیشه تن رنجور را به دست خاک بسپارد.

شاید نامیدن همه روزهای سال به نام بیماران خاص از هر نوع و دسته برای کم کردن رنج و درد این انسان‌های صبور کافی نباشد، شاید همه حمایت‌ها و پشتوانه‌های مالی و روانی برای آنان کافی نباشد؛ و تنها فرا رسیدن صبحی روشن و خالی از درد، رنج بیماری و مصرف انواع داروها پایانی بر صبوری همه سال‌های زندگی بیماران خاص باشد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در خصوص وضعیت بیماران کلیوی در آبادان اظهار کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی یک تشکلات غیردولتی است که اصلا از سوی نهادها و ارگان‌های دولتی حمایت نمی‌شود.

محمد جواد شیرعلی افزود: با شروع فصل یارانه‌ها در کشور انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان آبادان دچار مشکل شده و در حال حاضر هزینه‌‌های سنگین برق و آب انجمن را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

وی ادامه داد: سنگین‌تر شدن هزینه‌های جاری انجمن ما را دچار بحران کرده و از آنجایی که تنها حامیان ما شهروندان و افراد خیر هستند با توجه به وضعیت اقتصادی موجود بسیاری از این کمک‌ها کاهش پیدا کرده است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان آبادان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص کمک‌های این انجمن به بیماران گفت: کمک‌های انجمن محدود به پرداخت کرایه رفت و آمد بیماران، تخفیف گرفتن از پزشکان معلاج در درمان بیماران کلیوی، کاهش هزینه‌های بیمارستان، تهیه ویلچر برای بیمارانی که قادر به حرکت نیستند و هماهنگی با بخش‌های کلیوی سایر شهرها برای درمان است.

*پرداخت تمام هزینه‌های بیماران کلیوی

وی اضافه کرد: بیماران دیالیزی برای دریافت هزینه‌های خود به صورت صد در صد با بیمه‌های تـأمین اجتماعی و یا بیمه‌های طرف قرارداد کمیته امداد هماهنگ شده و هزینه‌ها از سوی بیمه‌های مرجع پرداخت می‌شود.

شیرعلی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص نوع تهیه داروهای بیماران دیالیزی در شهرستان آبادان بیان کرد: داروهای اساسی این بیماران شامل (ونوفل) و (اپرکس) در حال حاضر به تعداد کافی موجود بوده و از طریق هماهنگی با بخش بیماران کلیوی بیمارستان این داروها در دسترس آنان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به هزینه سنگین پیوند کلیه و خدمات این انجمن به بیمارانی که نیاز به پیوند کلیه دارند عنوان کرد: هزینه‌های پیوند کلیه در حال حاضر بسیار افزایش یافته و معمولا تهیه کلیه از طریق انجمن به پرداخت مبلغی بالای شش میلیون تومان احتیاج دارد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آبادان اضافه کرد: تنها خدمات انجمن در این بخش تضمین برقراری ارتباط با افرادی است که تمایل دارند کلیه‌های خود را برای پیوند در اختیار بیماران دیالیزی قرار دهند.

وی عنوان کرد: کار انجمن در این حیطه برقراری ارتباط و ساماندهی برای احسنت انجام شدن پیوند کلیه برای بیماران دیالیزی است زیرا این مهم سبب می‌شود که بیماران با آسودگی خاطر کلیه پیوندی را دریافت کنند.

*100 تا 50 هزار تومان هزینه بلاعوض به بیماران پیوندی پرداخت می‌شود

شیرعلی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص چگونگی تأمین هزینه‌‌های پیوندی بیماران دیالیزی که قادر به پرداخت نیستند گفت: انجمن نمی‌تواند هیچگونه هزینه‌هایی را به این بیماران پرداخت کند.

وی افزود: انجمن توان مالی پرداخت هزینه‌های فوق را برای بیماران پیوندی کلیوی نداشته و فقط مبلغ متغیر 50 تا 100 هزار تومان را به صورت بلاعوض برای انجام کارهای اولیه و آزمایشات مقدماتی پرداخت می‌‌کند.

*تا دولت موظف به پرداخت هزینه‌های درمان نشود مشکل حل نمی‌شود

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آبادان در خصوص چگونگی تأمین هزینه‌های درمانی این بیماران از سوی خانواده‌‌هایشان گفت: تأمین هزینه‌های درمانی بیماران سطح سه و چهار کلیوی بسیار سنگین بوده و به نوعی این مهم به مشکلی عادی تبدیل شده است.

وی افزود: بیماران خاص نباید دغدغه پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران خود را داشته باشند و دولت موظف است درمان این افراد را به عهده گرفته و مشکل را از دوش خانواده‌های درگیر با این بیماری بردارند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان آبادان گفت: دولت با تأمین هزینه‌های درمان بیماران خاص در کشور علاوه بر کم کردن بار روانی این بیماران مشکلات را از دوش خانواده‌ها برداشته و در مقابل از طریق دریافت مالیات مشکلات مالی بیماران کلیوی را برطرف کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر پزشک خانواده سطح یک و دو بیماران کلیوی را زیر پوشش قرار داده و از این طریق بسیاری از مشکلات مادی برای این سطح از بیماران برطرف می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد