سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش جزئیات یک حادثه

جاده‌ای به سوی مرگ/
جان مردم، تاوان کوتاهی مسئولان را پرداخت می‌کند+تصاویر

خبرگزاری فارس: آیین تشییع کشته‌شدگان جاده ماهشهر - آبادان در میان انبوهی از غم برگزار شد اندوهی که در این دو دهه اکثر خانواده‌های منطقه را گرفته است.

خبرگزاری فارس: جان مردم، تاوان کوتاهی مسئولان را پرداخت می‌کند+تصاویر 

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حادثه تامل‌برانگیز جمعه شب گذشته در مسیر آبادان ـ ماهشهر که منجر به کشته شدن 10 تن از هم‌وطنانمان شد دل همه آبادانی‌ها را داغدار کرد.هر چند علت این حادثه انحراف به چپ یکی از خودروها اعلام شد اما سهم جاده در این فاجعه بسیار پررنگ است.
 

خبر وقوع این حادثه تلخ چند روزی است که همه فضای شهر آبادان را گرفته و مردم از شنیدن خبر کشته شدن 10 نفر در یک تصادف بهت زده شده‌اند.البته پس از این واقعه بلافاصله موضع‌گیری‌های مختلفی از سوی مسئولان آبادان بر علیه مسئولان استان و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نفت در خصوص کوتاهی 20 ساله در دو بانده کردن 40 کیلومتر باقی مانده این مسیر که حالا به جاده مرگ معروف شده، انجام شد.این موضع‌گیری‌ها گاهاً بسیار تند بوده و مسئولان ذیربط بر برخورد با مقصران عدم دوبانده شدن مسیر آبادان ـ ماهشهر تاکید می‌کنند.اظهارنظرها و وعده‌هایی که امیدواریم منحصر به حرف نباشد و در عمل نیز شاهد پیگیری‌های جدی برای رفع این مسئله که به دغدغه مردم منطقه تبدیل شده است باشیم.

* آیین تشییع کشته‌شدگان جاده ماهشهر برگزار شد

صبح امروز آیین تشییع پیکر کشته‌شدگان این حادثه تاسف‌بار با حضور خانواده‌های داغدار و مردم آبادان برگزار شد.مراسمی که جز انبوهی از غم و غصه ناشی از دست رفتن فرزندان چیزی برای گفتن نداشت.

لحظات اندوه‌باری که ای کاش برای یک بار هم مسببان و مقصران این حادثه در آن حاضر بودند و می‌دیدند که کوتاهی آنها چگونه چندین خانواده را از زندگی ساقط کرده و داغ فرزند را بر دل آنها گذاشته است تا شاید برای لحظاتی هم که شده اندکی تامل کنند.تامل در آن وعده وعیدهایی که 20 سال از آنها می‌‌گذرد و با عملی نشدن آن هر چند وقت یکبار شاهد این صحنه‌های دلخراش هستیم.

سئوال اصلی امروز این است آیا شکافتن تونل‌ها و گردنه‌های کوه‌ها کار سخت‌تری است یا دوبانده کردن 40 کیلومتر مسیری که فقط به زیرسازی و شانه‌سازی نیاز دارد؟

آیا این به معنای تقسیم‌بندی شهروندان مناطق کشور به شهروندان دسته اول و چندم نیست؟

... و در پایان

باز هم باید به انتظار بنشینیم و ببینیم که آیا این حادثه ناگوار مقدمه‌ای برای حل مشکل 20 ساله جاده آبادان - ماهشهر خواهد بود یا جاده مرگ همچنان به گرفتن قربانیان خود ادامه می‌دهد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد