سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مسجدسلیمان

با هزینه 400 میلیون ریال
سیستم روشنایی خورشیدی در نفت مسجدسلیمان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در اقدامی بدیع و در خور توجه از انرژی خورشیدی برای روشنایی تأسیسات خود بهره گرفت.

خبرگزاری فارس: سیستم روشنایی خورشیدی در نفت مسجدسلیمان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، در نخستین اقدام در این زمینه از این انرژی پاک برای تأمین روشنایی مسیر خط لوله انتقال نفت شاوور به اهواز استفاده شد.

این اقدام در پی مطالعات انجام شده توسط واحد مدیریت انرژی این شرکت بر روی تأسیسات و برخی خطوط لوله انتقال نفت با هدف امکانپذیر شدن استفاده از این موهبت صورت گرفت.

در این پروژه که بالغ بر 400 میلیون ریال هزینه در بر داشت با نصب شش عدد پایه روشنایی و 14 عدد پنل 60 ولتی به همراه سایر تجهیزات همراه آن، انرژی خورشیدی به انرژی الکتریکی برای تأمین روشنایی این خط لوله تبدیل می‌شود.

طبق برآوردهای انجام شده با این اقدام سالانه 50 میلیون ریال در مصرف برق این واحد صنعتی صرفه‌جویی می‌شود ضمن آنکه به دلیل ساختار آب و هوایی منطقه و تابش مستمر خورشید در همه روزهای سال هیچگونه قطع برق و خاموشی سیستم یا اتفاقات احتمالی شبکه توزیع برق وجود نخواهد داشت.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به عنوان قدیمی‌ترین و وسیع‌ترین شرکت بهره‌بردار نفت و گاز کشور در گام‌های بعدی در نظر دارد به منظور تأمین انرژی الکتریکی واحدها و تأسیسات خود از انرژی خورشیدی استفاده نماید.

در همین راستا پروژه‌ای به صورت مشترک میان واحد مدیریت انرژی این شرکت و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تعریف و مقرر گردید یک دستگاه سیستم روشنایی خورشیدی روی یکی از چاه‌های نفت نصب و در صورت موفقیت آمیز بودن به سایر واحدها تعمیم داده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد