سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شوشتر

دود آتش‌زدن زباله‌ها شوشتر را فراگرفت

دود آتش‌سوزی در مدفن زباله‌های شهر تازه تاسیس شرافت، مردم شوشتر را کلافه کرده و نارضایتی بسیار زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

صبح امروز در اقدامی بسیار عجیب زباله‌های دفع شده شهرداری شهر شرافت که در هشت کیلومتری شوشتر واقع است آتش زده شد. بر اثر این رخداد، دود غلیظی مناطق فرهنگ‌شهر، شوشترنو، 250 واحدی، کوی گل‌ها، کوی بهارستان شوشتر را هم اکنون هاله‌ای از دود فرا گرفته است.

دفن زباله‌های شهر شرافت به صورت کاملا خودسرانه در محل کنونی انجام می‌شود و آتش زدن این زباله‌ها نیز بر اساس اعلام شورای بهداشت، کاملا غیرقانونی است.

بر این اساس، عدم توجه به مسائل زیست محیطی و اقدام به سوزاندن این زباله‌ها باعث شده است تا دود غلیظی در ارتفاع کمتر از 20 متر سطح زمین در شوشتر ایجاد شود که بسیار باعث نارضایتی مردم شده است.

به دنبال اعتراض‌های فراوان مردم شوشتر در این خصوص در حال حاضر تیم‌های آتش نشانی شوشتر برای خاموش کردن آتش ناشی از زباله‌ها به شهر شرافت اعزام شده‌اند.

گفته می‌شود برخی از مسئولان محلی مانند رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر و شهردار نیز در حال حاضر در این منطقه حضور دارند تا برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در روزهای گذشته خاکستر سوخته‌های نیشکر به دلیل مجاورت کشت و صنعت کارون به شهر شوشتر برای مردم مشکل آفرین شده بود و در حال حاضر دود سوخته‌های زباله‌های شهر شرافت، خلاء دستگاه‌های نظارتی و بهداشتی را در امر بهداشت عمومی و محیط زیست نشان می‌دهد.  مرجع / فـارس 

 

 

رئیس شورای شهر شوشتر تاکید کرد
برخورد قاطع با شهرداری شرافت

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر برخورد قاطع با مدیریت شهرداری شهر تازه تاسیس شرافت برای جلوگیری از تداوم اقدامات غیرقانونی را ضروری دانست.

خبرگزاری فارس: برخورد قاطع با شهرداری شرافت

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حمید سالم‌پور صبح امروز در محل دفع زباله‌های خانگی شهر شرافت در حاشیه شهر شوشتر اظهار داشت: شهرداری شوشتر باید در اسرع وقت درباره اقدامات قضایی و قانونی درباره برخورد با شهرداری شرافت اقدام کند و هیچ کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.

وی افزود: شهرداری شوشتر در این خصوص باید قاطعانه برخورد کند و شورای اسلامی شهر نیز قاطعانه حمایت خواهد کرد.

سالم‌پور با تاکید بر اینکه هیچ مجوزی برای دفع و دفن زباله‌های شهری در حاشیه شوشتر صادر نشده است، تاکید کرد: دفع پسماندهای شهر شرافت به صورت کاملا خودسرانه در حاشیه شهر شوشتر انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی دود سوزاندن زباله‌های شرافت باعث ایجاد دود غلیظ در شهر شوشتر شده و مردم را بسیار ناراضی کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر درباره اقدامات انجام شده از سوی شورا گفت: در این زمینه با شهرداری برای آغاز اقدامات قانونی و با دستگاه‌های مرتبط مانند محیط زیست، بهداشت و منابع طبیعی نامه نگاری شده است و منتظر اقدامات قانونی این دستگاه‌های متولی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: شوشتر شهری تاریخی است و این پدیده‌ها باعث فرار سرمایه و گردشگر از این شهر تاریخی می‌شود و مهم تر از همه، سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد