سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شوش

فارس گزارش می‌دهد
پل ناجیان شوش؛ گذرگاهی که همه از آن ناراضی‌اند 

خبرگزاری فارس: پل شهید ناجیان تنها مسیر ارتباطی است که بخش فتح‌المبین را به شهرستان شوش متصل می‌کند اما مشکلات همین پل 230 متری نارضایتی بسیاری برای مردم ایجاد کرده است.

خبرگزاری فارس: پل ناجیان شوش؛ گذرگاهی که همه از آن ناراضی‌اند

به گزارش خبرنگار فارس از شوش، یکی از پر ترافیک‌ترین راه‌های این شهر، محور غرب کرخه، بخش فتح‌المبین است که به دلیل نداشتن پل با عرض مناسب برای تردد خودروها، مشکلات زیادی برای مردم شهرستان به وجود آمده است.

پل شهید ناجیان در سال‌های جنگ تحمیلی توسط ستاد پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شد و در جنگ یکی از محورهای مهم به شمار می‌رفت. در هشت سال دفاع مقدس از این پل برای جابه جایی تانک‌ها و دیگر ادوات جنگی استفاده می‌شد و یکی از پرکاربردترین راه‌های عملیات فتح‌المبین و مسیر دسترسی به فکه محسوب می‌شد.

این پل که حدود 230 متر طول و عرض مفید آن پنج متر است در شمال غرب شوش و در محور ارتباطی بخش فتح‌المبین قرار دارد، در این مسیر شهر فتح‌المبین و روستاهای بسیار زیادی موجود است که از این پل استفاده می‌کنند. اما در سال‌های اخیر با افزایش وسایل نقلیه مشکلاتی در عبور و مرور مردم این منطقه به وجود آمده که عمدتا به دلیل عرض کم این پل است.

پل شهید ناجیان با عرض مفید پنج متر به نحوی طراحی شده که در صورت ورود ماشین سنگین از یک سو از سوی دیگر خودروها با دشواری و خطر قادر به تردد هستند همچنین پل به دلیل سازه فلزی که دارد در زمستان به علت لغزنده بودن خطرات زیادی برای مردم این منطقه ایجاد کرده است.

مشکلات تردد از این پل به هنگام برداشت کشاورزان حاد می‌شود و با ورود ماشین‌های برداشت محصول و کمباین‌ها به پل دیگر هیچ ماشینی قادر به عبور از این مسیر نخواهد بود چرا که بار ترافیکی سنگینی ایجاد می‌شود. در زمان ورود کاروان‌های راهیان نور هم این محور شاهد بار ترافیکی سنگینی است که باعث ایجاد نارضایتی مدیران کاروان‌ها و مردم این روستاها می‌شود.

*پل دوم؛ به زودی

نماینده مردم شوش در این باره می‌گوید: با توجه به مشکلات به وجود آمده برای مردم این بخش و مراجعات زیادی از روستاییان برای حل این موضوع بعد از پیگیری‌های انجام شده و بررسی مشکلات موجود، تمام موانع بر سر راه احداث پلی جدید در کنار پل ناجیان برطرف شده است و در آینده نزدیک شاهد احداث پلی در این منطقه خواهیم بود.

سید راضی نوری تاکید می‌کند: با احداث این پل شاهد تحولی اساسی در این منطقه خواهیم بود و بخش فتح‌المبین رشد بسیار زیادی از نظر جاده خواهد کرد.

وی این منطقه را به دلیل اهمیت آن در بخش کشاورزی و تولید محصولات زراعی و باغی استراتژیکی دانسته و تصریح می‌کند: بخش فتح المبین یکی از مناطق بزرگ کشاورزی شهرستان شوش است و می‌توان با احداث راه ارتباطی در این منطقه رشد و شکوفایی بخش کشاورزی را در شوش به ارمغان آورد.

در سفر استاندار خوزستان به شهرستان شوش که چند ماه قبل صورت گرفت مقرر شد 19 میلیارد ریال توسط استاندار به این پروژه اختصاص داده شود. همچنین برای اجرای پروژه وزارت راه و شهرسازی نیز مبلغ 2 میلیارد ریال تخصیص دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد