سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

نماینده بهبهان در مجلس گفت:
آبادکردن مناطق مرکزی به بهای گزاف نابودی مزارع خوزستانی ها


این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر اینکه جلوگیری از انتقال آب کارون از برنامه‌هایی است که به شدت از سوی مردم خوزستان پیگیری می‌شود، تصریح کرد: انتقال آب جهت مصارف کشاورزی و صنعتی بسیار ظالمانه و بیرحمانه است.آباد کردن منطقه مرکزی به بهای گزاف نابودی مزارع خوزستانی‌ها، هیچ توجیه کارشناسی و منطقی و علمی ندارد».
نماینده بهبهان در مجلس پیشنهاد کرد که استان خوزستان به منظور حل مشکلات عمده و مدیریتی این خطه، به چند استان سیاسی تقسیم شود.

محمدباقر شریعتی نماینده بهبهان در آغاز نطق خود، به حضرت امام، رهبر فرزانه انقلاب و شهدا و به مردم دلسوخته و سخت‌کوش خوزستان ادای احترام کرد.

وی همچنین به کشاورزان خوزستانی که بی‌آبی مزارع به دلیل اجرای پروژه غیرکارشناسانه انتقال آب کارون از سرشاخه‌ها، زندگی آنها را تحت‌الشعاع قرار داده، ادای احترام کرد.

این نماینده در ادامه سخنانش به پیشگاه کارگران خوزستانی که ماه‌هاست دسترنج عرق جبین خود را دریافت نکرده‌اند و نیز خیل عظیم بیکاران تحصیلکرده استان و مردم نجیب و فهیم این دیار که در اثر بی‌ثباتی تصمیم‌‌گیری‌ها و عدم تنظیم بازار با گرانی و تورم و بیکاری بی‌سابقه مواجه هستند، ادای احترام کرد.

نماینده بهبهان در مجلس گفت: وضعیت امروز خوزستان زیبنده ساکنان آن نیست و شرمساری کلام کوچکی در برابر مشکلات مردم این استان است.

شریعتی از معضلات زیست محیطی و گرد و غبار و ریزگردها، نابسامانی وضعیت بهداشت و درمان، نابسامانی در حفاظت از گنجینه‌های تاریخی و میراث فرهنگی و بیکاری و حاشیه‌نشینی و عدم ساماندهی منابع آب و توزیع ناعادلانه آن در مزارع به عنوان مهم‌ترین چالش‌های مردم استان محروم خوزستان یاد کرد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر اینکه جلوگیری از انتقال آب کارون از برنامه‌هایی است که به شدت از سوی مردم خوزستان پیگیری می‌شود، تصریح کرد: انتقال آب جهت مصارف کشاورزی و صنعتی بسیار ظالمانه و بیرحمانه است.

شریعتی متذکر شد که «آباد کردن منطقه مرکزی به بهای گزاف نابودی مزارع خوزستانی‌ها، هیچ توجیه کارشناسی و منطقی و علمی ندارد».

وی با بیان اینکه میزان جمعیت و گستردگی جغرافیایی خوزستان مانع بزرگی در توسعه استان است، پیشنهاد کرد این استان به لحاظ سیاسی به چند استان تقسیم شود تا مشکلات عمده و مدیریت در این خطه حل شود.

نماینده بهبهان در مجلس در بخش پایانی سخنانش به مشکلات حوزه‌‌ انتخابیه خود پرداخت و گفت: بهبهان از دیرباز کانون علم و فرهنگ بوده و باید با ایجاد شهرک‌های دانشگاهی و پژوهشی این منطقه را به یک قطب علمی و دانشگاهی تبدیل کرد.

شریعتی افزود: «آغاجاری» با داشتن صنایع عظیم نفت و گاز از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و بهداشت و درمان و آموزش و بیکاری و فقر مطلق از مشکلات این شهرستان محروم و شهیدپرور است.

وی با تقدیر از وزارت کشور به دلیل ارتقاء «آغاجاری» به شهرستان خواستار انتصاب فوری فرماندار این شهرستان برای ساماندهی هر چه سریع‌تر ادارات و سازمان‌های این منطقه شد.

نماینده بهبهان گفت: سال گذشته بر اثر وقوع سیل ۱۱ نفر از هموطنان‌مان در شهرستان بهبهان جان خود را از دست دادند و امسال نیز با بارش اولین نزولات آسمانی یکی دیگر از هموطنان‌ کشته شد.

شریعتی بر همین اساس از وزیر کشور تقاضا کرد جهت پیشگیری از وقوع حوادث آینده، این موضوع را به صورت ویژه مورد بررسی و توجه قرار دهد.

وی همچنین از وزیر نفت خواست که برای بخش زیدون بهبهان با جمعیت زیاد و میادین عظیم نفت و گاز با تولید روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت و ۱۰۰ میلیون فوت گاز، شناسنامه مستقل صادر کند.

نماینده بهبهان در پایان از وزیر راه خواست که در تعریض جاده‌های ارتباطی بهبهان – رامهرمز و بهبهان – گچساران و چهار بانده کردن آنها، تسریع شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد