سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتظامی استان

مدیرعامل شرکت برق اهواز خبر داد
دستگیری و مجازات 27 سارق سیم‌های برق در اهواز 

خبرگزاری فارس: سارقان سیم‌های شبکه برق شهرستان اهواز براساس رای صادره از شعب دادگاه‌های جزایی محکوم به مجازات شدند.

خبرگزاری فارس: دستگیری و مجازات 27 سارق سیم‌های برق در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از شرکت توزیع نیروی برق این شهرستان، یدالله حضرتی مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: با تلاش و همکاری نیروی انتظامی در راستای تامین امنیت اماکن و تعامل و همیاری مناسب با واحد حراست این شرکت به منظور شناسایی، تعقیب قانونی و دستگیری سارقان سیم و تجهیزات شبکه برق، همچنین برقراری امنیت پایدار خطوط برق در راستای ارائه خدمات مطلوب، رای مجازات سارقان شبکه برق در اسرع وقت از سوی دستگاه قضایی صادر شد.

وی تصریح کرد: بدون شک تامین برق پایدار در سایه تلاش جمعی در تأمین امنیت محقق می‌شود و خوشبختانه تا امروز با اجرای رای‌های صادره از محاکم قضایی جمع کثیری از سارقان تاسیسات و تجهیزات شبکه برق شهرستان اهواز دستگیر و به مجازات محکوم شده‌اند.

حضرتی خاطرنشان کرد: به موجب دادنامه‌های صادره از شعب دادگاه‌های جزایی در سال 91 دایر بر سرقت سیم و تجهیزات شبکه برق، 27 متخلف و متجاوز به شبکه برق اهواز با رای محاکم قضایی و به استناد مواد 661، 659 و 667 قانون مجازات اسلامی محکوم شدند.

به گفته وی، سارقان شامل «حمزه .ط» محکوم به یکسال ونیم حبس و رد نصف مال مسروقه، «محمود. ز» محکوم به دو سال حبس و 74 ضربه شلاق، «احمد.م» محکوم به یک سال حبس، «علی.س و ب.س» محکوم به یک سال حبس و 50 ضربه شلاق و رد اموال، «اسماعیل.خ» و «مجید.ب» محکوم به شش ماه حبس، «نسیم.ح»، «رسول. ح» و «احمد.ن» محکوم به پنج ماه حبس و 20 ضربه شلاق و رد اموال، «عارف.ع» و «موسی.ح» محکوم به یکسال و نیم حبس و رد اموال مسروقه، «رحیم.ک» محکوم به یک سال حبس و رد اموال مسروقه، «نادر.ب» به سه سال حبس و 74 ضربه شلاق و رد مال محکوم شدند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: همچنین «س.م» محکوم به دو سال حبس و رد مال، «ص.ب» محکوم به یک سال حبس و رد مال، «علیرضا.م» محکوم به یک سال حبس و رد اموال، «محمود.ه» محکوم به سه سال حبس و رد اموال، «هادی.خ» محکوم به یک‌سال حبس تعزیری، «نادر.خ» محکوم به پنج سال حبس و رد اموال، «جمشید.ش» دوسال حبس و 40 ضربه شلاق، «عیسی.م و حسین.د» هرکدام محکوم به یکسال حبس، «محمد.ک» محکوم به یکسال حبس و رد اموال، «رضا.م» محکوم به دوسال حبس و استرداد اموال مسروقه، «مصطفی.ش» محکوم به یک سال حبس و رد اموال مسروقه و «ن.س» به پرداخت جزای نقدی و بدل از حبس محکوم شدند. 

 

 

 

در منطقه دشت‌آزادگان
2 بهله پرنده کمیاب از شکارچیان غیرمجاز کشف شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: دو بهله پرنده شکاری از نوع بالابان سفید که از گونه‌های نادر در جهان است از متخلفان شکار و صید کشف و ضبط شد.

خبرگزاری فارس: 2 بهله پرنده کمیاب از شکارچیان غیرمجاز کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت این اداره کل در منطقه دشت‌آزادگان موفق به شناسایی و دستگیری دو متخلف شکار و صید از اتباع بیگانه از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس شدند که به همراه دو نفر دیگر از بومیان منطقه در حین شکار گونه نادر بالابان سفید به دام قانون افتادند.

وی افزود: از این متخلفان دو بهله پرنده کمیاب بالابان سفید از راسته شاهین سانان به همراه یک دستگاه ردیاب پرنده و همچنین یک لاشه پرنده هوبره کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه متخلفان برای انجام مراحل قانونی به مراکز قضایی استان معرفی شده‌اند، تصریح کرد: جریمه در نظر گرفته شده برای این متخلفان 248 میلیون ریال است که به خزانه دولت واریز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بالابان» یا «چرخ» از بزرگ‌ترین انواع شاهین سانان و محبوب‌ترین پرندگان شکاری نزد بازداران است. با توجه به کاهش بسیار سریع جمعیت این گونه در دهه اخیر جزو لیست گونه‌های در معرض انقراض اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست قرار گرفته است. مهم‌ترین عامل کاهش جمعیت بالابان، زنده گیری مداوم این پرنده از طبیعت برای بازداری است. این پرنده در طبیعت به پنج نوع خاکستری، سرخ، زرد، سفید و سیاه دیده می‌شود که گونه‌های سیاه و سفید آن، جسور و جنگنده و نادر‌ترین نوع آن هستند.

 

 

 

معاون محیط زیست خوزستان خبر داد
برخورد قانونی با استفاده‌کنندگان از شوک برای صید ماهی

خبرگزاری فارس: معاون محیط‌زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: برخورد با متخلفان صید ماهی که با روش غیر مجاز و استفاده از شوک الکتریکی اقدام به صید ماهی می‌کنند، شدیدتر می‌شود.

خبرگزاری فارس: برخورد قانونی با استفاده‌کنندگان از شوک برای صید ماهی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، سید عادل مولا اظهار داشت: به منظور حضور فعال یگان حفاظت این اداره کل در رودخانه‌های استان با باشگاه‌های قایقرانی توافق شده که علاوه بر گشت رودخانه‌ای این اداره کل از امکانات آنها نیز برای مقابله با صید غیر مجاز استفاده شود.

وی همچنین از همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان در برخورد با این گونه تخلفات و رسیدگی به موقع قدردانی کرد و افزود: محیط زیست خوزستان در تلاش است با ایجاد اسکله در رودخانه کارون حضور فعالی در این منطقه داشته باشد.

مولا با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 186 متخلف صید با برق در استان دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: از این متخلفان 35 عدد باطری، چهار دستگاه موتور قایق، 11 فروند بوت قایق، 11 دستگاه موتور برق، 17 دستگاه شوک الکتریکی و 47 رشته تور ماهیگیری کشف و ضبط شده و متخلفان نیز به مراکز قضایی استان معرفی شده‌اند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد