سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نماینده ولی فقیه در استان

بازار را در اختیار تولیدکنندگان استانی قرار دهید

به هیچ وجه مجاز نیست، خلاف قانون است که کالایی که نمونه آن در داخل به دست تولید کننده و کشاورز خوزستانی تولید می‌شود، به دلیل ورود مشابه آن از دیگر استانها توان رقابت نداشته باشد و تولید کننده استانی متضرر شود / تولیدکنندگان خوزستان که گناهی نکرده‌اند تولیدات آن‌ها در انبار‌ها باقی بماند و کالاهای مشابه از خارج استان وارد و با قیمت بسیار بالاتری در بازار مجال عرضه و فروش پیدا کند

نماینده ولی فقیه در خوزستان در تذکری به استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت برای محدود کردن واردات کالاها به این استان از آن‌ها خواست بازار را برای عرضه کالا‌ها و محصولات تولیدکنندگان داخل خوزستان فراهم کنند.

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) به فرازهایی از نامه حضرت علی (ع) به مالک اش‌تر اشاره کرد و گفت: باید طبقات کم درآمد، بازنشستگان، بازاریان عادل و منصف و تجاری که به نیکی عمل می‌کنند مورد توجه حکومت باشند و شرایط برای فعالیت و کسب و کار آن‌ها فراهم شود.



وی خطاب به مسئولان ارشد استان و دست اندر کار در تعادل و تنظیم بازار اظهار داشت: تولیدکنندگان خوزستان که گناهی نکرده‌اند تولیدات آن‌ها در انبار‌ها باقی بماند و کالاهای مشابه از خارج استان وارد و با قیمت بسیار بالاتری در بازار مجال عرضه و فروش پیدا کند.

خطیب جمعه اهواز تاکید کرد: به هیچ وجه مجاز نیست، خلاف قانون است که کالایی که نمونه آن در داخل به دست تولید کننده و کشاورز خوزستانی تولید می‌شود، به دلیل ورود مشابه آن از دیگر استانها توان رقابت نداشته باشد و تولید کننده استانی متضرر شود.

موسوی جزایری تصریح کرد: وظیفه استاندار و سازمان صنعت، معدن وتجارت است که کنترل شرایط بازار را به دست گیرند و این امکان را فراهم نمایند که از آب فراوان و زمین‌های حاصلخیز استان به خوبی استفاده شود و نیاز به وارد کردن محصولات کشاورزی و مصرفی از دیگر استان‌ها به خوزستان نباشد.

وی تاکید کرد: دولت موظف است مفاد نامه حضرت علی (ع) به مالک اش‌تر را مو به مو به شایستگی اجرا کند.

سبک زندگی اسلامی

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از خطبه‌های امروز خود فرمایشات رهبری در سفر به خراسان شمالی را یادآور شد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان ودانش آموزان این استان مطالب بسیار مهم وکاربردی در باره کیفیت صحیح زندگی و حرکت به سمت سبک زندگی اسلامی را متذکر شدند که اگر این اصول اسلامی را رعایت کنیم، هیچ کمبودی در زندگی نخواهیم داشت.

موسوی جزایری افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری باید پیگیری شود چرا که تکلیف سعادت دنیاو آخرت ما در گرو همین مطالب و عمل کردن به آنهاست.

وی تصریح کرد: دانش آموزان ودانشجویان ما عَلَم را در دست گیرند و در اجرای فرمایشات و فرامین رهبری پیشتاز و در جلو ملت حرکت نمایند.

13 آبان؛ انقلاب دوم

نماینده ولی فقیه د رخوزستان به بازخوانی حوادث 13 آبان پرداخت و گفت: در سال 1343 با تصویب قانون شیطانی کاپیتولاسیون که مصونیت اتباع آمریکایی را در ایران در نظر داشت، امام به مخالفت با آن پرداختند که نتیجه این مخالفت‌ها تبعید امام از تهران به ترکیه در 13 آبان‌‌ همان سال و سپس به نجف اشرف بود.

موسوی جزایری ادامه داد: پس از اوج گرفتن شعله‌های انقلاب اسلامی در سال 57 و داغ شدن تنور پیروزی انقلاب، در 13 آبان این سال دانشجویان دانشگاه تهران اعتصاب غذا کردند و دانش آموزانی که قصد پیوستن به این اعتصاب کنندگان را داشتند، در مقابل دانشگاه مورد قتل عام فجیع حکومت نظامی قرار گرفته و به خاک و خون کشیده شدند.

وی دیگر مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را مربوط به تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان 58 توسط دانشجویان پیرو خط امام عنوان کرد و گفت: با استقامت و پایداری توطئه دشمن در هم شکست توطئه‌ای که اگر ادامه می‌یافت بد‌تر از 28 مرداد سال 32 بر سر ملت ما می‌آمد.

موسوی جزایری خاطرنشان کرد: امام از 13 آبان به عنوان انقلاب دوم یاد کردند، انقلابی که ریشه‌های فاسد حکومت وابسته و مداخلات آمریکا از جا کنده شد و از بین رفت.

خطیب جمعه اهواز ادامه داد: و اینچنین است که امرزو با گذشت 34 سال از آن روز‌ها، انقلاب اسلامی ایران روز به روز توفنده‌تر و قدرتمند‌تر در مسیری که تعیین کرده به راه خود با اقتدار ادامه می‌دهد.

وی به تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی با همراهی ملت و پشتیبانی و تدبیر مسئولان نظام از این گردنه و پیچ سخت عبور خواهیم کرد و در این صورت است که انقلاب و نظام اسلامی ما از این حوادث مصون و محفوظ خواهد ماند وایران به یک قدرت به معنای واقعی کلمه تبدیل خواهد شد.

مرجع / فـارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد