سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی هنری و ادبی خوزستان

رضا عبیات عطای «سینما حقیقت» را به لقایش بخشید
فرهنگی و هنری  14:2:14 1391/08/14

918-10380-5 کد خبر
RSS :: پرینت
 

رضا عبیات از حضور و نمایش فیلم مستندش با نام "مدرسه ما" در ششمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت انصراف داد.

به گزارش ایسنای خوزستان فیلم مستند "مدرسه ما" که در استان خوزستان تهیه شده درباره کودکانی است که به رغم علاقه بسیار به تحصیل به دلیل کمبود امکانات فرهنگی با مشکلات بزرگی روبه‌رو هستند.

این فیلم اولین تجربه کارگردانی رضا عبیات در زمینه سینمای مستند است که در سال 91 و پس از 2 ماه تحقیق، تصویربرداری و تدوین شد.

عبیات در دهه 70 وارد دنیای مستند شد و تاکنون در حدود 50 فیلم داخلی و خارجی را با کارگردانان به نام کار کرده است که تصویربرداری بسیاری از آن‌ها مورد تشویق مخاطبان قرار گرفته و جوایز متعددی دریافت کرده و نقدهای بسیاری در مورد شیوه تصویربرداری او نوشته شده است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان گفت: فیلم "مدرسه ما" به امید اکران عمومی و مطرح شدن دغدغه فیلم در میان علاقه‌مندان سینمای مستند به جشنواره سینما حقیقت، تنها جشنواره مختص سینمای مستند ایران، ارایه شد. اما به دلیل ساعات و سالن‌های نامناسب تعیین شده جهت اکران این فیلم تصمیم به خارج کردن آن از جشنواره گرفتم چراکه اکرانی این چنینی با عدم اکران آن تفاوتی نداشت.

وی افزود: یکی از اکران‌ها در ساعت 10 و 30 دقیقه صبح روز شنبه، 13 آبان، به عنوان اولین اکران جشنواره در سالن سه سینما عصر جدید بود که به دلیل زمان نامناسب و تعطیلی آن روز عملاً بیننده چندانی نمی‌داشت. اکران دوم در روز چهارشنبه، 17 آبان، در سالن سینما حقیقت بود که این سالن هیچ‌ گونه استاندارد نمایشی ندارد و تنها برای اکران‌های خصوصی مناسب است. در واقع اکران عمومی در آن مکان نتیجه‌ای جز هدر رفتن زحمات کشیده شده برای این فیلم و آزردگی خاطر من و بینندگان ندارد.

این فیلم‌ساز بیان کرد: با اعتراض به مشکلات موجود در هر دو اکران فیلم "مدرسه ما" درخواست تغییر در برنامه را دادم. همچنین پیشنهاد برگزاری یک سانس درخواستی برای تمامی فیلم‌هایی که با چنین مشکلات نمایشی روبه‌رو هستند را به برگزارکنندگان جشنواره ارایه کردم ولی متأسفانه با درخواست من مخالفت شد و به صورت کتبی درخواست خروج فیلم "مدرسه ما" را از جشنواره سینما حقیقت اعلام کردم که در مدت زمان کوتاه یک دقیقه‌ای با این درخواست موافقت شد.

سازنده فیلم کوتاه مستند "مدرسه ما" خاطرنشان کرد: من این فیلم را برای دیده شدن به تنها جشنواره مستند ایران ارایه کردم نه برای عده‌ای معدود از داوران. چنان چه قرار بر این است که فیلم عملاً بیننده و مخاطبی نداشته باشد جهت اعتراض به توهین مسؤولان نمایش و هدر رفتن زحمات مستندسازان آن را از جشنواره خارج کردم.

عبیات تصریح کرد: سینمای مستند که متعلق به قشر هنرمند و مستندساز است از خانواده خود جدا افتاده و توسط کارمندانی اداره می‌شود که هیچ ‌گونه زحمتی برای رشد این سینما نکشیده‌اند و برنامه نمایش فیلم‌ها را با سلیقه‌ای نامعلوم چیده‌اند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد