سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

 

منطفه آزاد اروند سرطانی برای آبادان       

اختصاصی شوشان: محمدسعید انصاری نماینده مردم آبادان که سابقه 3 دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را دارد به صراحت بیان و شفافیت در مواضع نیز در میان سایر نمایندگان استان شهره است. وی در یک اقدام ابتکاری اقدام به برگزاری نخستین نشست خبری خود در سالن اجتماعات شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ابتدا تلویحا از عدم استقبال از این نشست خبری گلایه کرد اما دقایقی بعد که تعداد خبرنگاران در نشست بیشتر از دقایق اولیه شد او از حضور آنان قدردانی کرد. وی گفت : 35 سال از انقلاب اسلامی گذشته، 33 سال از جنگ سپری شده است اما توسعه آبادان اندر خم یک کوچه است. وضعیت در آبادان رضایت بخش نیست. به باور این نماینده مجلس یکی از علل عدم توسعه نیافتگی آبادان این است که مسئولان خوزستان نخواستند و نمی خواهند آبادان به رشد متوازن برسد تا در تقابل و تعارض با اهواز که مرکز استان است قرار نگیرد! انصاری در تکمیل این ادعای خود به حضور یکی از مدیران کشوری در آبادان اشاره کرد و گفت : در همین هفته جاری برای حضور یکی از شرکت‌های هواپیمایی در آبادان یکی از مدیران را به این شهر دعوت کردیم اما مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان به جای اینکه ما را در این کار ترغیب و تشویق کند به عدم همکاری ما را تهدید کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشینه فرودگاه آبادان خاطرنشان کرد : در قبل از جنگ تحمیلی حجاج 9 استان ایلام، اصفهان، خوزستان، کرمانشاه، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و لرستان از خوزستان به حج مشرف می‌شدند و میدان میوه و تره بار اهواز از آبادان خرید می‌کرد ولی در بعد از جنگ این‌ها همه تعطیل شد. وی در این خصوص ادامه داد: شهر دبی که الان یکی از شهرهای مطرح به حساب می‌آید بعد از مرگ آبادان در جنگ تحمیلی 8 ساله عراق علیه ایران و بی‌توجهی ما مسئولان این چنین رونق گرفت وگرنه در زمان حیات آبادان این شهر حاشیه خلیج فارس نام و نشانی نداشت.

انصاری با انتقاد از مدیریت ارشد استان گفت: اگر پارک معلم را در آبادان در نظر نگیریم این شهر فاقد یک تفریحگاه مناسب برای مردم است. بیمارستانی که در زمان مجلس چهارم کلنگ آن در اروند زده شده بود بعد از گذشت 20 سال هنوز راه اندازی نشده اما با کمال تعجب تابلوی افتتاح آن تاریخ 21 مردادماه 90 را نشان می دهد! متاسفانه بدلیل بی توجهی فرهنگی آبادان دچار فقر فرهنگی شده است. روزگاری آبادان دارای 8 تا 9 میلیون اصله نخل بود در حال حاضر این رقم به کمتر از 2 میلیون اصله نخل تنزل یافته است. کشاورزی در آبادان در حال نابودی است. به کشاورزان تسهیلات نمی دهند. وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران وجود هرگونه اختلاف میان نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر را به شدت رد کرد و گفت : میان 4 نماینده مردم آبادان و خرمشهر وحدت رویه خوبی برقرار است و حتا بسیاری از نامه نگاری های ما با مسئولان استان و کشوری دارای 3 و 4 امضاء است. وی وجود منطقه آزاد اروند را به مانند یک سرطان برای شهر آبادان دانست و گفت: منطقه آزاد اروند به مانند یک سرطان وارد کالبد بیمار شهرهای آبادان و خرمشهر شد. وجود این منطقه در آبادان و خرمشهر نه تنها نفعی برای مردم این دو شهر محروم نداشته است بلکه موجبات ضرر و زیان را نیز برای آنان بوجود آورده است. بیش از 90 درصد از منطقه آزاد اروند در خرمشهر قرار دارد و تنها 10 درصد از آن در محدوده ی آبادان است. در مجاورت این منطقه یکی از فقیرترین محلات آبادان قرار دارد که ساکنان آن در تامین معیشت روزانه خود درمانده اند!

وی به همگرایی مجمع نمایندگان خوزستان در الزام وزیر نیرو به توجه به مشکلات خوزستان اشاره می کند و می گوید: قبل از سفر وزیر نیرو و معاونینش برای استیضاح وی همه 18 نماینده استان مصمم بودیم. این اولین اقدام در کشور بود که عده ای از نمایندگان وزیر را برای پاسخگویی به مشکلات ملزم به انجام سفر از قبل پیش بینی نشده می کنند. این سفر برای استان دارای برکاتی بود که جزییات آن اعلام خواهد شد. وی ضمن مخالفت با استیضاح وزیر جهادکشاورزی به عنوان تنها وزیر خوزستانی کابینه می گوید : ما نباید به دست خود خوزستان را از وجود تنها وزیر بومی خود محروم کنیم. وی در واکنش به شکایت یکی از مدیران ارشد استان از برخی خبرنگاران گفت: شکایت از اهالی رسانه و اصحاب جراید استان که در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمن هستند دور از انصاف است. البته رسانه های استان نیز باید صداقت و راستگویی را سرلوحه کار خود قرار دهند. وی وضعیت رودخانه کارون را نگران کننده برشمرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد