سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

امام جمعه آبادان:

مقررات خشک گمرکی را تغییر دهید

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: مقررات گمرکی را تغییر داده و نباید این مقررات خشک گمرکی را به گلوی مردم فشار دهید.

خبرگزاری فارس: مقررات خشک گمرکی را تغییر دهید

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آبادان که در مصلای بزرگ این شهرستان برپا شد، با اشاره به امامت و عید غدیر اظهار کرد: این دعوت قدوسی و آسمانی در جان‌‌ها و تن همه مسلمانان عالم تأثیر گذاشته است.

وی افزود: امامت نور در جای جای جهان همواره سبب عظمت و عزت انسان‌ها شده و آثار مثبت وجودی امامت به مثابه آب خنکی بر آتش افروخته دشمنان اسلام و ولایت ریخته‌ می‌شود.

امام جمعه شهرستان آبادان با اشاره به فرایضی از گفته‌های رهبر معظم انقلاب در دو روز گذشته بیان کرد: بین بعضی از رؤسای سه قوه نامه‌هایی رد و بدل شده که با هوشیاری امام مسلمین و هشدار ایشان افراد فوق وحدت و انسجام خود را به اطلاع ایشان و ملت مسلمان ایران رساندند.

وی ادامه داد: اطاعت از رهبری و ولی امر مسلمین،کشور را از گذار در سراشیبی تباهی باز داشته و سبب شکست هرچه بیشتر استعمار و دشمنان این ملت در جهان امروز می‌شود.

محمدی اصفهانی با اشاره به نفوذ اسلام در جهان امروز گفت: اگر نفوذ اسلام و ولی امر مسلمین نبود امروز دشمنان و کشورهای استکباری چیزی از اسلامی باقی نمی‌گذاشتند.

وی اضافه کرد: شاخ قدرت آمریکا به دست ملت و رهبری ولی فقیه ایران شکسته و امروز که با وضع تحریم‌های مختلف در حق ملت ایران ناجوانمردی و ستم می‌کنند دست این ستمگران را قطع می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه آبادان با اشاره به روز فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ عمومی با سه فاکتور خردورزی و عقل، اخلاق و فضائل حسنه همچنین قانون و حقوق در کنار همدیگر شکل گرفته و متعالی می‌شود.

وی افزود: به ملت میدان عمل داده تا مشکلات خود را حل کرده و نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به همراه مسئولان منطقه در راستای حل مشکلات بیکاری شهرستان گام‌های بلندتری بردارند.

محمدی اصفهانی تصریح کرد: منابع اشتغال‌زا را در شهرستان آبادان متعدد کرده و با همت مضاعف در بنادر سه گانه آبادان، چوئبده و اروندکنار هیأت‌های مختلف تجاری را ایجاد کنید.

وی در همین خصوص عنوان کرد: شیلات منطقه را از بن بست خارج کرده و تجارت را در منطقه شلمچه هرچه بیشتر شکوفا کنید زیرا این منبع تجاری برای ایجاد اشتغال‌زایی کمک فراوانی به مسئولان منطقه می‌کند.

خطیب نماز جمعه شهرستان آبادان ادامه داد: دریا مرکز سرمایه و ثروت بوده بنابراین نباید این سرمایه مهم اقتصادی را بر روی مردم ببندیم و نباید مقررات خشک گمرکی را به گلوی مردم فشار دهیم.

وی اضافه کرد: ‌افق فکر مسئولان منطقه را نسبت به اشتغال‌زایی بازتر کرده و ایجاد اشتغال را فقط در استفاده از پیمانکار و نیروی بومی نبینیم بلکه در کنار این مسئله مهم به سمت ایجاد منابع اشتغال‌زا متعدد در شهرستان حرکت کرده و نیروهای بومی را با این منابع تلفیق و از آمار بیکاری شهرستان کم کنیم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان آبادان با اشاره به مسئولان گفت: ما از این ملت هستیم و تا زمانی پایداریم که این ملت پایدار بوده زیرا مردم این سرزمین با فداکاری خود و فرزندانش در راه ولایت فقیه حرکت کرده‌اند.

وی افزود: به بهانه‌های واهی و غیر منطقی دست مردم و شهروندان را در بعضی از جاها بسته و مسائل امنیتی و دفاعی را مدنظر قرار داده و مقررات سنگین گمرکی وضع شده است.

محمدی اصفهانی ادامه داد: در میان افراد نظامی نیز بیکار وجود دارد و میتوان اشتغال را دست افراد مورد اعتماد سپرده که هم ضریب اطمینان بالایی دارند و هم اشتغال‌زایی و گردش سرمایه را در منطقه ایجاد کرد.

وی در پایان گفت: یک سری از مقررات را اصلاح کرده و برای رسیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری در بخش حمایت از کار و سرمایه ایرانی راه را برای ایجاد اشتغال‌زایی و عظمت شهروندان آبادانی هموار کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد