سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از ایذه

اما در کمال تعجب دیدیم که یک جاده ساده دو طرفه برای این امر در نظر گرفته شده جاده ای که به اندازه ی یک بزرگراه ساخت آن طول کشید و پس از چندین بار افتتاح چند ماهی بیشتر زیر بار و فشار ترافیک دوام نیاورد و دوباره بسته شد/ امروز 10/08/1391 هنوز هیچ اطلاع ثانوی منتشر نشده جالب تر این که در ابتدای مسیر ورودی شهر چندین تابلوی ورود کامیون ممنوع نصب شد که سبب سردرگمی رانندگان شده است

ایذه هموار یکی مهمترین محورهای حمل نقل جاده ای از باستان تا کنون بوده است ، با نگاهی به گذشته نه چندان دور این شهرستان محوریت آن را در رساندن تجهیزات و مهمات در زمان جنگ تحمیلی را یافت.

به گزارش ایذه پرس، راهی مهم برای تبادلات امن در زمان جنگ که تا قبل از انقلاب نادیده گرفته می‌شد ، پس از پایان جنگ و در دوران سازندگی چندین بار این مسیر مهم اصلاح ترمیم و بازسازی و بهسازی شد تا جایی که رییس جمهور وقت جناب آقای هاشمی رفسنجانی چندین تونل مهم در این مسیر را افتتاح کرد حضور رییس جمهور در این پروژه نشان از اهمیت این را مواصلاتی دارد .

چند سالی با بی اعتنایی مسئولین محترم به این شاهرگ حیاتی گذشت تا زمانی که پل های قوسی ایذه راه اندازی شد و بخش مهمی از پیچ و خم ها و فراز نشیب مسیر ایذه به شهرکرد و اصفهان کاسته شد. این امر سبب شد تا رانندگان کامیون غیر بومی که بخاطر آشنا نبودن به مسیر تا آن زمان ترجیح می‌دادند تا از مسیر اهواز - خرم آباد به اصفهان رفت و آمد داشته باشند راه خود صاف کرده از این مسیر گذر کنند. پس از آغاز بکار سد کارون 4 بخش مهمی از این مسیر در محوطه کارگاهی قرار گرفت و به ناچار مسیر جاده به راه قدیمی خود یعنی گردنه‌های بلوط بلند کج شد.

جاده کمربندی ایذه از وهم تا واقعیت

تا پایان یافتن سد کارون 4 که هر سال شاهد ازبین رفتن کارگاه توسط سیلاب بودیم. این امر موجب شد تا جاده خیلی دیر تر از زمان انتظار به مسیر خود بازگردد و ناخواسته بار ترافیکی این جاده و شهرستان کم شد تا جایی که ضرورت داشتن یک جاده کمربندی کمتر احساس می شد. اما پر واضح بود که دیر یا زود کار سد تمام می شود و دوباره ترافیک حمل و نقلی به این مسیر باز می گردد اما این بار این ترافیک حجم بیشتری خواهد داشت چون علاوه بر جاذبه های توریستی که حالا شناخته شده تر شده بود با حفر تونل های جدید و احداث چند پل جدید مسیر هم کوتاه تر و هم امن‌تر شده بود .

از این رو داشتن یک بزرگراه کمربندی چندان نابخردانه به نظر نمی رسید اما در کمال تعجب دیدیم که یک جاده ساده دو طرفه برای این امر در نظر گرفته شده جاده ای که به اندازه ی یک بزرگراه ساخت آن طول کشید و پس از چندین بار افتتاح چند ماهی بیشتر زیر بار و فشار ترافیک دوام نیاورد و دوباره بسته شد .

طبق اظهارات وب سایت اداره راه ایذه در تاریخ 1391/03/09 یعنی 4 روز پس از تاریخ خبر

جاده کمربندی ایذه از وهم تا واقعیت

جاده کمربندی ورودی شهر ستان ایذه به شهرکرد به علت تعمیرات آسفالت از تاریخ 91/3/5 تا اطلاع ثانویه مسدود می‌باشد!

جاده کمربندی ایذه از وهم تا واقعیت

امروز 10/08/1391 هنوز هیچ اطلاع ثانوی منتشر نشده جالب تر این که در ابتدای مسیر ورودی شهر چندین تابلوی ورود کامیون ممنوع نصب شد که سبب سردرگمی رانندگان شده است.

جاده کمربندی ایذه از وهم تا واقعیت

اما هنوز امیدوارم که تعمیرات هر چقدر می‌خواهد طول بکشد و مسئولین هیچ تعجیلی نفرمایند چون دوست نداریم بخاطر شتابزدگی یکی دو ماه پس از بازگشایی مسیر چند پیچ و خم اضافه خورد باشد یا دوباره بعلت تعمیرات بسته شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد