سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش اداره هواشناسی از آب و هوای خوزستان

دبی آب رودخانه کارون افزایش یافت

اهواز- در پی بارندگی های اخیر در مناطق شمالی ، شرق و شمال شرق استان خوزستان ، دبی آب رودخانه کارون در سه روز اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، افزایش میزان دبی آب این رودخانه که هنوز از سوی سازمان آب و برق خوزستان اعلام نشده سبب گل آلود شدن آب رودخانه و کاهش میزان شوری آن نیز شده است.

افزایش آب رودخانه که متاثر از جاری شدن آب در رودخانه های فصلی و ورود آن به رودخانه کارون بوده سبب شد تا این رودخانه که شاهرگ حیاتی خوزستان به شمار می رود در دهه اول آبان ماه جانی دیگر گیرد و چشم انداز زیبایی در سواحل این رودخانه خلق کند.

بالاآمدن سطح رودخانه کارون در حالی است که هنوز میزان رهاسازی و خروجی آب سدهای شمال و شمال شرق خوزستان افزایش نیافته است.

در پی بالا آمدن آب رودخانه کارون شمار زیادی از شهروندان اهوازی ساعاتی از شب گذشته را در دو سوی ساحلی این رودخانه سپری کرده و نظارگر حیات دوباره کارون شدند.

کاهش آب رودخانه کارون از سال 1386 به این طرف که خوزستان با پدیده خشکسالی دست و پنج نرم کرده سبب نگرانی کشاورزان که به شدت به آب این رودخانه نیاز دارند شده است.

شوری آب که توامان با کاهش دبی رودخانه کارون رخ داده میزان تولید شکر در واحدهای هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی را تنها در سال زراعی گذشته حدود 30درصد کاهش داد.

کشاورزان و عموم مردم خوزستان امیدوار به فصل الهی هستند تا در سال آبی جاری پدیده سنگین و طاقت فرسای خسکسالی در استان پس از سالها پایان یابد و رودخانه ها و تالاب های شادگان و هورالهویزه از کم آبی رهایی یافته و حیات تازه ای یابند.

بنا به اعلام هواشناسی خوزستان ، بارندگی های چند روز گذشته بیشتر در شمال و شمال شرق خوزستان متمرکز بوده ولی با این حال مناطق جنوبی از جمله آبادان و ماهشهر نیز از این رحمت الهی بی نصیب نبودند.

بارندگی های پاییزی در خوزستان که با کاهش دما بین 3 تا 8درجه همراه بوده سبب خوشحالی کشاورزان و تلطیف هوای شهرهای استان از آلاینده ها شد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد