سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

87 میلیارد ریال قاچاق کالا در گمرکات خوزستان
اهواز- خبرگزاری مهر: مدیرکل گمرکات خوزستان از 706 فقره قاچاق کالا به ارزش 87 میلیارد و 455 میلیون ریال در گمرکات استان خوزستان خبر داد.

عباس علیدادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در نیمه نخست امسال تعداد پرونده های تشکیل شده برای قاچاق کالا در گمرکات استان بالغ بر 706 فقره بوده است.

وی با بیان اینکه ارزش این پرونده های تشکیل شده بیش از 87 میلیارد و 455 میلیون ریال است، افزود: این پرونده ها از نظرتعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش و از نظر ارزش 23 درصد کاهش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه پرونده های قاچاق در دو گروه کمتر و بالاتر از 10 میلیون ریال بررسی می شوند، گفت: از تعداد پرونده های متشکله کالا 166 فقره مربوط به پرونده هائی است که بهاءمال موضوع پرونده زیر مبلغ 10میلیون ریال است.

علیدادی با تاکید بر اینکه ارزش این پرونده ها بیش از یک میلیارد و 824 میلیون ریال بوده، افزوده: این پرونده ها از نظر تعداد سه درصد کاهش  واز نظر ارزشی 112 درصد فزایش داشته نشان می دهد.

وی تصریح کرد: 540 پرونده نیز مربوط به پرونده هائی است که بها ء مال کالاهای موضو ع پرونده بیش از 10میلیون ریال بوده که ارزش آنها بیش از 85 میلیارد و630میلیون ریال است.

علیدادی گفت: این تعداد پرونده بالای 10میلیون ریال از نظر تعداد چهار درصد افزایش و از نظر ارزشی 24 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین از تبرئه شدن 114 فقره پرونده به ارزش دو میلیارد و 870 میلیون ریال خبر داد و گفت: این پرونده ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد دو درصد و از لحاظ ارزشی 43 درصد کاهش دارد.

ناظر گمرکات خوزستان تصریح کرد: اقلام عمده  کالاهای قاچاق وارداتی در نیمه نخست امسال شامل رسیور، آبمیوه ، لوازم خانگی ، رانی،  مشروبات الکلی،  باطری،  تلویزیون، برنج، پارچه، کولر دو تیکه،  قرص و گوشی موبایل است.

 

 

آسیب دیدگی 650 نفر در خوزستان بر اثر سیل
اهواز - خبرگزاری مهر: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بر اثر جاری شدن سیل و آبگرفتگی در استان در روزهای اخیر بیش از 650 نفر دچار حادثه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق سلامت از اعزام تیمهای امدادی برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از سیل در مناطقی از این استان خبر داد.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش دریافتی از تیمهای ارزیاب اعزامی به مناطق سیل زده، روستای دلی از توابع باغملک، روستاهای قزاله و رودزرد از توابع رامهرمز، روستای مارزو در نزدیکی اندیمشک و پنج نقطه از مسجدسلیمان به نامهای نفتک، پشت ترمینال، هوانیروز، باشگاه مرکزی و ریل وی طعمه موجهای خروشان سیل شده اند.

سلامت تصریح کرد: برای عملیات امداد و نجات در مناطق سیل زده، 65 نفر امدادگر اعزام شده اند و در این خصوص 70 تخته چادر امدادی، 140 تخته موکت، 300 تخته پتو و سایر اقلام امدادی شامل فانوس، والور، مواد غذایی و بهداشتی تحویل آسیب دیدگان شده است.

وی گفت: با توجه به وجود شرایط نامساعد جوی و امکان جاری شدن دوباره سیل، امدادگران جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش قرار دارند که در صورت بروز سیل به مناطق آسیب دیده اعزام خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد