سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : اداره مرزبانی جمهوری آذربایجان از زخمی شدن یک تبعه ایرانی در درگیری مرزبانان این کشور با یک گروه قاچاقچی مسلح که قصد داشتند وارد خاک جمهوری آذربایجان شوند، خبرداد.به گزارش انتخاب به نقل از عصرامروز، سرویس مطبوعاتی مرزبانی جمهوری آذربایجان روز یکشنبه اعلام کرد‏: ساعت یک و‏۳۰‏ دقیقه بامداد روز گذشته این گروه قاچاقچی مواد مخدر مسلح قصد داشتند از منطقه جلیل آباد در جنوب این کشور وارد خاک آذربایجان شوند که با آتش مرزبانان آذری مجبور به فراربه طرف خاک ایران شدند‏. بر اساس این گزارش، در درگیری مسلحانه مرزبانان آذری با این گروه مسلح قاچاقچی مواد مخدر، یک تبعه ایرانی به نام «علی قربان‌وند» ‏۲۱‏ ساله زخمی شد که بلافاصله برای انجام مداوا، توسط نیروهای آذری به بیمارستان بیله‌سوار منتقل شد‏. اداره مرزبانی جمهوری آذربایجان در این گزارش تصریح کرده است‏: با اعزام یک گروه از پزشکان بیمارستان باکو به بیله سوار، حال عمومی این تبعه ایرانی رضایت بخش اعلام شده است‏. طبق این گزارش، در محل درگیری این گروه مسلح در منطقه جلیل آباد جمهوری آذربایجان، مقادیری اسلحه و مهمات توسط نیروهای مرزبانی جمهوری آذربایجان کشف و ضبط شده است‏. بر اساس این گزارش، اداره مرزبانی جمهوری آذربایجان در بیله سوار در اعتراض به ورود این گروه مسلح به داخل خاک جمهوری آذربایجان، اعتراض کتبی خود را به مرزبانی اصلاندوز ایران اعلام کرده است‏. یاد آور می‌شود، این خبر اداره مرزبانی جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در خبرگزاری‌ها و سایت خبری این کشور بازتاب گسترده‌ای داشت‏. 

  

* بنابر اعلام نهادهای مسئول و گزارش‌های استانداری آذربایجان شرقی، کل خسارات وارد شده به این استان در جریان زلزله مرداد ماه، رقمی بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود و این درحالی است که کمکهای مردمی به زلزله‌زدگان کاهش یافته و مردم مناطق زلزله زده نیاز شدیدی به آرد گندم دارند. تأمین نفت سفید نیز با توجه به سرد شدن هوای منطقه بسیار حائز اهمیت است. به گزارش خبرآنلاین، فاطمه دانشور، رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق ایران با بیان این مطلب گفت: مسکن روستایی حدود 3927 میلیارد ریال، مسکن شهری 1093 میلیارد ریال، آب و فاضلاب (منطقه‌ای و روستایی) 170 میلیارد ریال، برق 142 میلیارد ریال، مساجد 144میلیارد ریال، بهداشت و درمان (عمرانی و غیرعمرانی) 436 میلیارد ریال، گاز 55 میلیارد ریال و ساختمان‌های دولتی و... 254 میلیارد ریال آسیب دیده‌اند.
* پس از بنز، بی‌ام و، پورشه و بوگاتی حالا نوبت به آلفارومئو رسیده تا در خیابان‌های تهران شانس خود برای فروش را امتحان کند. به گزارش اقتصاد ایرانی، کمپین تبلیغاتی این خودرو در پاساژهای لوکس شمال شهر تهران به راه افتاده است. در یکی از این کمپین‌ها خودروی آلفارومئو مدتی رونمایی شد و پس از آن پلاکاردی جایگزین خودرو شد که روی آن نوشته شده بود: "کاش یه بار دیگه ببینمش!". قیمت ابتدایی فروش این خودرو 90 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود ولی بهای نهایی آن پس از افزایش قیمت یورو به بیش از 100 میلیون تومان رسیده است. 100 نمونه از این خودرو در بازار ایران فروخته شده است. براین اساس تاکنون این خودرو برای وارد کنندگان آن فروشی حدود 10 میلیارد تومانی به ارمغان آورده است.
* یک روزنامه آمریکائی، از روابط مستمر جریان سلفی مصر با مسئولان سفارت آمریکا در قاهره خبر داد. روزنامه نیویورک تایمز نوشت: "مقامات ارشد جریان سلفی تاکنون بارها با مسئولان سفارت آمریکا در قاهره دیدار کرده‌اند." درسال‌های اخیر، برخلاف ظاهرسازی‌های آمریکا و گروه‌های افراطی سلفی و القاعده و تکفیری در مصر، عراق، افغانستان و یمن، این گروه‌ها به نفع آمریکا عمل کرده و همواره زمینه را برای مداخلات آمریکا تحت عنوان مبارزه با تروریسم فراهم ساخته‌اند. 

رییس مرکز مطالعات ایران در روسیه گفت: هدف اصلی غرب در تحولات کنونی سوریه هیچ ربطی به این کشور و شخص بشار اسد ندارد، بلکه آنها به دنبال ضربه زدن به روسیه، چین و جمهوری اسلامی ایران هستند.«رجب صفر اف» در این باره به ایرنا گفت: هم اکنون در سوریه خط اول دفاعی روسیه و خط قرمز دفاعی ایران محسوب می‌شود.وی با اشاره به تضاد منافع کشورهای فرامنطقه‌ای گفت: سوریه در واقع به میدان نبرد قدرت‌های بین‌‌المللی تبدیل شده است؛ بطوری که از یک سو کشورهای غربی، آمریکا، اسرائیل، ترکیه و برخی کشورهای عربی و از سوی دیگر ایران، روسیه و چین با یکدیگر در تقابل هستند.صفر اف با تاکید بر این که "غرب می‌خواهد ببیند تا کجا می‌تواند سیستم‌های سیاسی کشورها را تغییر دهد" افزود: اگر این فرآیند در سوریه موفق باشد، غرب و آمریکا به راحتی دنبال ایران و سپس روسیه و چین می‌روند که این هدف اصلی آنها است که دیگر نیازی به شورای امنیت و چین و روسیه نخواهد بود.وی با بیان این که غربی‌ها با دادن پرچم به دست ترکیه، این کشور را وارد آب و آتش کرده‌اند، گفت: ترکیه هم نتوانست اهداف غرب را در سوریه محقق سازد. 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد