سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتظامی استان

فرماندار اهواز گفت: با پاکسازی هشت منطقه آلوده این کلانشهر 50 کیلوگرم انواع مخدر کشف و ضبط شد.

عبدالعزیز فدعمی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان اظهار داشت: علاوه بر کشفیات، 391 متهم در جریان پاکسازی نقاط آلوده شناسایی و دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی ادامه داد: در جریان اجرای این طرح، 154 باب منزل با داشتن حکم قضایی از سوی ماموران نیروی انتظامی مورد بازرسی قرار گرفت که 12 باب واحد مسکونی به دلیل تخلفاتی در زمینه تهیه، تولید و توزیع مواد مخدر پلمب شد.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان اهواز افزود: علاوه بر مواد مخدر، در بازرسی و پاکسازی نقاط آلوده این کلانشهر، 9 هزار قرص روانگردان نیز کشف و ضبط گردید.

فدعمی کل کشفیات مواد مخدر در اهواز طی امسال را 250 کیلوگرم عنوان کرد که به دستگیری 2 هزار و 200 نفر تاکنون منجر شده است.

وی از تشکیل اتاق فکر در راستای فعالیت کمیته پژوهشی شورای مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: این اتاق فکر با حضور اساتید در دانشگاه شهید چمران اهواز تشکیل شده و جلسات آن در فرمانداری برگزار می‌شود.

فرماندار اهواز افزود: کمیته درمان شورای مبارزه با مواد مخدر با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و کمیته مقابله با عرضه که با فرماندهی پلیس مبارزه با مواد مخدر مرتبط است، در این شورا فعال هستند.

فدعمی از همکاری نواحی بسیج در شناسایی مناطق آلوده تشکر کرد و گفت: اداره فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش‌هایی برای اشتغال محکومان مواد مخدر را آغاز کرده و با جدیت در دستور کار خود قرار داده است.

* غیربومی‌ها؛ بیشترین جمعیت مواد مخدری خرمشهر

فرماندار خرمشهر نیز در سخنانی از وجود چهار منطقه آلوده در این شهر مرزی خبر داد و گفت: 25 درصد جمعیت خرمشهر در این مناطق ساکن هستند و عمدتا مهاجران غیرخرمشهری هستند که در دوران‌های مختلف به این شهر آمده و ساکن شده‌اند.

عبدالله حسینی در باره میزان مصرف مواد مخدر نیز اظهار داشت: بیشترین میزان مصرف مواد مخدر در خرمشهر به تریاک و پس از آن به ترتیب به شیشه و حشیش اختصاص دارد و بالا بودن میزان مصرف شیشه، زنگ خطری محسوب می‌شود که باید آن را جدی گرفت.

وی با بیان اینکه در6 ماهه نخست امسال در پنج عملیات پاکسازی مناطق آلوده انجام شده است، افزود: امکانات و نیروی انسانی بیشتری برای تداوم این طرح‌ها نیاز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد