سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

نماینده آبادان: وضعیت اشتغال روی کاغذ خوب است
اقتصادی  10:58:22 1391/08/08

918-6174-5 کد خبر

RSS :: پرینت

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت اشتغال استان تنها روی کاغذ و در نوشتار خوب است ولی در عمل متفاوت با چیزی است که بیان می‌شود.

محمدحسن انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارکرد: شاید آبادان تنها شهری است که اصلا بحث بومی‌گری در آن اجرا نمی‌شود و اثر نیرو اشتغال آن غیربومی می‌باشند، لذا فقر و بیکاری در این شهر بیداد می‌کند.

وی با بیان این‌که در استان و به خصوص آبادان برای نیروی بومی اشتغالی وجود ندارد، افزود: در عسلویه یک کارگروه اشتغال جهت شناسایی و جذب نیروی بومی فعالیت می‌کند و 50 درصد نیروی بومی و 50 درصد غیر بومی جذب کار می‌شوند اما با این حال ناراضی هستند و می‌گویند باید 100 درصد نیروی مشغول به‌کار بومی شود؛ در حالی که در آبادان بعید می‌دانم 5 درصد هم نیروی بومی سر کار باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد: چرا برای رفتن لنج‌های تجاری و صیادی ما به دریا سختی بوجود می‌آورند مگر غیر از این است که این موضوع زمینه‌ساز اشتغال است. از طرفی کار اداری هم که وجود ندارد و فارغ‌التحصیلان ما بیکار هستند لذا باید گفت کسی که پول دار است پول دارتر می‌شود.

وی در ادامه به وضعیت بازار و گرانی‌های موجود اشاره کرد و افزود: متاسفانه امروز اصلا کنترلی بر بازار کشور وجود ندارد و اجناس به مراتب گران هستند؛ وزارت صنایع، معادن و تجارت کجاست و چه نظارتی بر بازار دارد؟ ما نباید تنها در شعار حرف بزنیم، بلکه باید در عمل اجرا کنیم. امروز وضعیت بازار و اشتغال کشور استان و شهرستان‌ها کنترل نمی‌شود و ما سخت درگیر این موضوع هستیم؛ لذا انتظار می‌رود مسئولان فکری کنند؛ البته باید مدیریت کشور نیز قدری تکان بخورد و رییس‌جمهور به فکر وضعیت گرانی در کشور باشد.

انصاری عدم هماهنگی مسئولان استانی را یکی از معضلات خوزستان دانست و گفت: استاندار خوزستان به عنوان رییس کارگروه اشتغال باید وضعیت اشتغال شهرستان‌ها را مدنظر بگیرد و فکری به حال خوزستان بکند.

وی افزود: مردم آبادان و دیگر شهرستان‌ها نماینده را می‌شناسند؛ لذا تمام داد و فریاد خود را بر سر نماینده می‌زنید. در هر صورت امیدواریم روزی برسد که حداقل وضعیت اشتغال استان قدری بهتر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد