سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی . هنری . ادبی خوزستان

مجتبی گهستونی: همیشه ذوق پرواز در مردم وجود داشته است. دیدن محلات، خانه ها، معابر، آدم ها، ماشین ها از بالا لذت خاص خود را دارد. مشاهده شهر از بلندی در روز یک جلوه و به خصوص در شب هم شکوه خاصی دارد.

یکی از جاذبه هایی که در اهواز که البته برای بسیاری از افراد ناشناخته مانده پارک کوهساران است. دسترسی آسان، نزدیکی و بزرگی پارک از جمله مزیت های پارک کوهساران در بلوار نواب صفوی ابتدای ورودی منبع آب روبروی منازل شرکت نفت کارون در منطقه هفت شهرداری اهواز است.

شناسایی شمار زیادی گوردخمه، استودان و قبر و دیگر سازه های تاریخی بر این بلندی توسط انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان و تلاش آنها برای قانع کردن سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و دعوت از چندین باستان شناس، کارشناس در حوزه های مختلف گردشگری، مردم شناسی و زمین شناسی برای بازدید از این مکان با نقطه نظرات مثبت فراوانی همراه بود.

این پارک بر روی تپه هایی ساخته شده است که ابتدای رشته کوهی است که به قول یک زمین شناس به کوههای بختیاری معروف است و تا فاصله بسیار دوری از اهواز به سمت جاده ماهشهر ادامه دارد. برروی این تپه مخازن آب معروف به منبع آب وجود دارد که در دهه سی خورشیدی ساخته شد.

استقرار تپه آسیه آباد یا بی سیم یکی از نشانه های شهر باستانی هرمز اردشیر است که شناسایی گوردخمه ها و قبرهای تاریخی تپه کوهساران منبع آب هم گستردگی بقایای این شهر دوره ساسانی را اثبات می کند.

تاکید اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان در نامه ای به مهندس کتانباف شهردار اهواز و مهندس اشرفی پور شهردار منطقه هفت بر گستردگی شهر هرمز اردشیر که قبرستان کوهستانی پارک کوهساران بخشی از آن است گویای اهمیت موضوع است.

استقرار سه قبرستان ارامنه، کاتولیک ها و لهستانی ها در محل میدان بارفروش ها، وجود تپه آسیه آباد، شناسایی قبرستان سنگی پارک کوهساران و خود پارک برزگ که بر فراز تپه های منبع آب ساخته شده است فرصت مهم و مغتنمی می باشد تا اداره کل میراث فرهنگی خوزستان با همکاری شهرداری اهواز یکی از سایت های تاریخی و گردشگری اهواز را احیا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد