خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: ارتقاء رتبه علمی استان از 27 به 15 نشاندهنده فعالیت و تلاش شبانهروزی فرهنگیان سراسر استان است.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بخش عمدهای از دغدغه فرهنگیان استان با تدابیر هوشمندانه وزیر آموزش و پرورش برطرف شده است، بیان کرد: با شکلگیری سه ضلع مثلث دانشآموز، اولیا و معلمان، برنامههای آموزش و پرورش محقق خواهد شد.
*خوزستان در جایگاه پنجم پروژههای مهر
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این نشست اظهار داشت: آموزش و پرورش استان با سازماندهی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی، بهگونهای برنامهریزی کرد که توانست در پروژه مهر سال جاری با وجود یکنوبته بودن مدارس و نقل و انتقالات، جزو پنج استان عالی کشور قرار گیرد.رحمان فلاحی افزود: تامین نیروی انسانی شامل استخدام 2 هزار و 660 نفر، رسمی شدن 5 هزار و 700 نفر نیروی حقالتدریس و 3 هزار و 500 نفر از نیرویهای نهضتی و همچنین تعیین تکلیف بیش از 3 هزار نفر از نیروی قرارداد معین در آموزش و پرورش استان انجام شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: ارتقاء رتبههای هزار کنکور سراسری که امسال در 48 رتبه نخست سراسری جزو 9 استان برتر کشور قرار گرفتیم، از دیگر موفقیتهای آموزش و پرورش خوزستان است.وی ادامه داد: هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش استان در زمینه آموزشهای فنی و حرفهای از 30 درصد به 41 درصد ارتقاء پیدا کرده و گرایش دانشآموزان ممتاز به تحصیل در رشتههای فنی افزایش یافته است.فلاحی سازماندهی 2 هزار و 650 کلاس مقطع ششم ابتدایی، نوسازی 200 کلاس و احداث 187 کلاس پیشساخته در مناطقی که امکان احداث کلاس نبودهاست را از اقدامات آموزش و پرورش استان در سال گذشته عنوان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: آموزش و پرورش خوزستان سومین استان کشور از نظر جمعیت دانشآموزی بعد از استانهای تهران و خراسان رضوی است که به منظور اجرا و ایجاد تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت از سال گذشته با پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، حرکت خود را آغاز کرد.فلاحی ادامهداد: امسال 78 مدرسه قرآنی در مدارس ابتدایی در نوبت ثابت صبح و 670 مدرسه قرآنی در نوبت بعدازظهر فعالیت میکنند و آموزش و پرورش خوزستان در حوزه پرورشی و قرآنی، به عنوان استان برتر دارای مقام نخست کشوری در این زمینه است.
وی با بیان اینکه امسال تمام بدهیهای سالهای گذشته آموزش و پرورش پرداخت شد، گفت: نگاه ویژه وزیر به استان باعث ایجاد تحولی عظیم در اجرای برنامههایی است که آموزش و پرورش باید انجام دهد.