سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار وگزارشات سیاسی و اقتصادی و تحلیل

عکس های ماهواره ای از حمله جنگنده های اسرائیلی به سودان

مقایسه تصاویر ماهواره ای قبل و بعد از انفجار بزرگ در کارخانه اسلحه سازی خارطوم نشان می دهد بمباران هوایی باعث ایجاد 6 حفره بزرگ شده است که هر کدام از آنها 16 متر قطر دارند.انتشار تصاویر ماهواره ای از کارخانه اسلحه سازی در جنوب پایتخت سودان، حمله هوایی به این تاسیسات را تایید می کند.به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، یک گروه پیگیر مسائل بین المللی در آمریکا اعلام کرد بررسی عکس های ماهواره ای نشان می دهد کارخانه اسلحه سازی یرموک در جنوب خارطوم، مورد هدف بمباران هوایی قرار گرفته است. این عکس ها ثابت می کنند اظهارات مقامات سودانی درباره حمله جنگنده ها به این کارخانه اسلحه سازی صحیح است.گروه "استالایت اسنتینال پروجکت" در آمریکا اضافه کرد: مقایسه تصاویر ماهواره ای قبل و بعد از انفجار بزرگ در کارخانه اسلحه سازی خارطوم نشان می دهد بمباران هوایی باعث ایجاد 6 حفره بزرگ شده است که هر کدام از آنها 16 متر قطر دارند.
البته این عکس های ماهواره ای به تنهایی برای اثبات وجود بمباران هوایی کافی نیست.



کارخانه اسلحه سازی یرموک در جنوب خارطوم پایتخت سودان در بامداد سه شنبه گذشته با انفجار و آتش سوزی گسترده ای روبه رو شد. مقامات سودانی یک روز بعد اعلام کردند این انفجار به دلیل بمباران 4 فروند جنگنده اسرائیلی است که از سمت شرقی این کشور، وارد آسمان سودان شده بودند.مقامات اسرائیلی تاکنون از تایید یا تکذیب این موضوع خودداری کرده اند.قبل از این هم چند مرتبه مقامات سودانی از حملات هوایی اسرائیل به خاک خود خبر داده بودند.
عراق برای دومین بار ، یک فروند هواپیمای ایران را بازرسی کرد.به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، مقامات عراقی ضمن اجبار یک فروند هواپیمای باری ایران به فرود در بغداد، آن را بازرسی کرده است.این هواپیمای باری ایران به مقصد دمشق، در حال عبور از آسمان عراق بود که با دستور مقامات بغداد، مجبور به فرود شد.این هواپیما پس از فرود اجباری و بازرسی در عراق، توانست به مسیر خود به سمت سوریه ادامه دهد.

"ناصر البندر" رئیس سازمان هواپیمایی عراق با تایید این خبر به شبکه دولتی "العراقیه" گفت: هواپیمای باری ایران در فرودگاه بین المللی بغداد توسط کارشناسان عراقی ، مورد بازرسی قرار گرفت.وی توضیح داد: پس از بازرسی مشخص شد این هواپیمای ایران هیچ مواد یا کالای ممنوعه یا تسلیحاتی حمل نمی کند لذا سازمان هواپیمایی عراق به این هوایپما اجازه داد تا پرواز خود را به سمت سوریه ادامه دهد.


این اقدام عراق با اعمال فشارهای آمریکا صورت می گیرد. آمریکا ایران را متهم می کند که با استفاده از هواپیما و آسمان عراق، برای حمایت از حکومت سوریه، تسلیحات به این کشور منتقل می کند. با این حال مقامات واشنگتن تاکنون از ارائه هرگونه نشانه ای برای این اتهام خود ، خودداری کرده اند.قبل از این هم مقامات عراقی یک فروند هواپیمای ایرانی را به بهانه بازرسی، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بغداد کرده بودند.سفیر ایران در بغداد نیز با انتقاد از این اقدام، تهدید کرده بود تهران دست به مقابله به مثل علیه هواپیماهای عراق خواهد زد.

ماجرای دیدار جلیلی و مقام ارشد آمریکایی : از پیشنهاد «بازگشایی سفارت» تا «همکاری‌های امنیتی» و «پرواز مستقیم تهران - واشنگتن»

یک روزنامه اسرائیلی مدعی پیشنهاد چندباره آمریکا به ایران در مورد «بازگشایی سفارت» شده است. «معاریو» ادعا کرده که آمریکا طی سالهای اخیر بارها به ایران پیشنهاد برقراری روابط کامل دیپلماتیک را ارائه کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روزنامه اسرائیلی مدعی پیشنهاد چندباره آمریکا به ایران در مورد «بازگشایی سفارت» شده است.به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ، «معاریو» ادعا کرده که آمریکا طی سالهای اخیر بارها به ایران پیشنهاد برقراری روابط کامل دیپلماتیک را ارائه کرده است. این پیشنهادات در سال های 2008 بوده که اوباما به تازگی رییس جمهور آمریکا شده بود.

ماجرای دیدار جلیلی و ویلیام برنز

این روزنامه به «دیدار جلیلی و ویلیام برنز معاون وزیر خارجه وقت آمریکا» اشاره کرده و می افزاید: این دو در سال 2009 با یکدیگر دیداری یک ساعته داشته اند و پس از آن، ملاقلت ها یدیگری میان این دو برقرار شده است.آمریکا در این دیدارها به جز «برقراری روابط کامل دیپلماتیک و بازگشایی سفارتخانه دو کشور»، پیشنهاد «همکاری‌های امنیتی میان دو کشور، پروازهای مستقیم آمریکا و ایران و صدور روادید برای ایرانیان مایل به سفر به آمریکا» را ارائه کرده است.قابل ذکر است، در تاریخ 10 مهر 1388 ، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که معاون وزیر خارجه این کشور در حاشیه نشست ژنو با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفتگو کرده است.«رابرت وود» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران مستقر در ژنو اعلام کرد: ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست امروز ژنو با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفتگو کرد. پیش از این، نیویورک تایمز نیز از مذاکرات مخفیانه ایران و آمریکا خبر داده بود که از سوی دو کشور تکذیب شده است. همچنین هفته گذشته، لوموند از سفر ولایتی به آمریکا نوشت که مشاور بین الملل رهبر انقلاب نیز این خبر را کذب خواند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد