سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش اقتصادی

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت و تجارت خوزستان با بیان این‌که خرمای صادراتی امسال استان نسبت به سال‌گذشته از نظر کمیت و کیفیت بهبود یافته است، گفت: پیش‌بینی ما صادرات 70 هزار تن خرما از خوزستان به کشورهای خارجی است.

یونس حسین‌نژادیان  اظهارکرد: بیش از 80 درصد خرمای صادراتی استان به رقم استعمران اختصاص دارد؛ البته ارقام دیگری نیز صادر می‌شوند که میزان آن‌ها کمتر از استعمران است.
وی افزود: قیمت‌های صادراتی خرما جهانی است و خرمای استعمران با قیمت هر تن 1200 دلار و خرمای زاهدی با قیمت هر تن 900 تا 1000 دلار عرضه می‌شود.
حسین‌نژادیان تصریح‌کرد: با توجه به شرایط و مشخصات خرمای خوزستان، کشورهای اروپایی بیشتری مشتری‌ این محصول هستند؛ در حال حاضر خرمای خوزستان به انگلیس، استرالیا، آلمان، کانادا و امارت صادر می‌شود.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت و تجارت خوزستان کمبود زیرساخت‌های صادراتی در استان را یکی از مهمترین مشکلات بخش صادرات خرما دانست و خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر به دلیل همین مشکلات خرمای صادراتی استان از طریق خوزستان به بندرعباس و از بندرعباس به بازارهای هدف صادر می‌شود.
وی با بیان این‌که 15 صادرکننده فعال در زمینه خرما در استان فعالیت می‌کنند، گفت: سال‌گذشته استان از نظر صادرات خرما جزو استان‌های برتر بود که امسال پیش‌‌بینی ما کسب رتبه نخست استان در بخش صادرات خرما است.
مرجع / ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد