سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

سیدجعفر حجازی در نشست کارگروه اشتغال که روزگذشته (6 آبان‌ماه) در محل استانداری برگزار شد، اظهارداشت: گسترش طرح‌های مربوط به پرورش ماهی تحولی دیگر در زمینه اشتغال است که در حال حاضر علاوه بر این‌که سالانه حدود 25 هزار تن به ظرفیت تولید آبزیان افزوده می‌شود، حدود 15 هزار تن محصولات آبزی نیز به عراق صادر خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که امروز زمینه اشتغال برای تمام فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی و شیلات مهیا شده است، افزود: در حال حاضر 3 هزار و 400 نفر فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی در طرح‌های مختلف مشغول به‌کار هستند؛ همچنین تمام فارغ‌التحصیلان رشته شیلات را به‌کار گرفتیم؛ به‌طوری که شاهد کمبود نیروی کار در این رشته هستیم.

استاندار خوزستان فرهنگ کار در بین مردم استان را قدری کمرنگ دانست و بیان‌کرد: متاسفانه فرهنگ کار و شناسایی فرصت‌های شغلی در خوزستان قدری ضعیف است. امروز از استان‌های دیگر به خوزستان مهاجرت می‌شود و این نشان از ظرفیت بسیار بالای اشتغال در این استان است؛ لذا باید به طرح‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و خدماتی بیشتر توجه کرد.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست 911 طرح پالایش شده را تبدیل به فرصت شغلی کنند و گفت: طی توافقی که با بنیاد برکت صورت گرفته قرار شد که 49 درصد سهم آورده متقاضیان در مناطق محروم برای راه‌اندازی طرح‌های کشاورزی از سوی این بنیاد تامین شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد