سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش اداره هوا شناسی خوزستان

فارس: مدیر کل هواشناسی خوزستان از احتمال توفان، تگرگ و طغیان رودخانه‌ها در خوزستان خبر داد و گفت: احتمال چنین پدیده‌هایی در شهرهای شمالی خوزستان بیشتر است.مسعود دهملایی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی استان خوزستان نشان دهنده تقویت و استقرار سامانه ناپایداری طی امروز و فردا بر روی استان است که باعث افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، تگرگ و وزش باد قابل ملاحظه با احتمال برخاستن گرد و غبار محلی در این دو روز می‌شود.

وی افزود: این وضعیت در مناطق شمالی و شرقی از شدت بیشتری برخوردار است و احتمال طغیانی شدن رودخانه‌های استان و مواج بودن شمال خلیج فارس طی امشب و فردا وجود دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی در سطح زمین استقرار زبانه کم فشار را بر روی استان نشان می‌دهد و در سطوح فوقانی جو نیز طی امروز و فردا امواج ناپایداری از روی منطقه عبور می‌کنند که باعث افزایش ابر و رگبارهای باران در برخی نقاط خواهد شد.

دهملایی تاکید کرد: آسمان استان قسمتی تا نیمه ابری گاهی تمام ابری همراه با رگبار پراکنده، رعد و برق و بعضا همراه با غبار یا شرجی توام با وزش باد قابل ‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود و انتظار تداوم این وضعیت تا فردا نیز وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان خاطر نشان کرد: وضعیت هوا، قسمتی تا تمام ابری همراه با مه رقیق و رگبار و رعد و برق جهت باد، جنوب شرقی تا جنوب غربی سرعت باد، 18تا 36کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد 50 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تاکید کرد: در شبانه روز گذشته آبادان با 37.6 و دهدز با 14.2 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد