سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی ، هنری و ادبی

فیلم مستندی درباره یکی از روستاهای ساحلی رود اروند امشب از شبکه یک سیما پخش می شود.به گزارش سینما فیروزه ، برنامه «مستند از نگاهی دیگر» در شبکه اول سیما، امشب (پنجشنبه) مستند « ناطور شط – نگهبان رود» را پخش می کند.این مستند روایتی است از گذران روزگار یک نگهبان قایق های صیادی در روستای منیوحی، در حاشیه اروند کنار (نقطه صفر مرزی ایران و عراق) و تلاش پر تلاطم زندگی هموطنان عرب در مسیر کسب روزی حلال ، ساده زیستن و راضی به رضای پروردگار.مستند « ناطور شط» به روایت سلمان نصری در مقابل دوربین محسن غلام زاده قرار گرفته و نماها به ذوق آرش زاهدی اصل به هم پیوسته و تدوین شده است.


پژوهش و هماهنگی تولید این مستند را حبیب باوی ساجد مستند ساز خوزستانی عهده دار بوده است. محبوبه هنریان تلاش کرده رویکردی اجتماعی را در این اثر بروز و ظهور دهد.دکتر انور صمدی راد متخصص علوم اجتماعی و محمد رضا فرطوسی مستند ساز حوزه اجتماعی مهمان استودیوی این نوبت مجموعه « مستند از نگاهی دیگر» خواهند بود تا در مورد مستندهای اجتماعی گفتگو کنند.مجموعه « مستند از نگاهی دیگر» به تهیه کنندگی محبوبه هنریان برنامه ای است از گروه مستند که پنج شنبه ها ساعت ۴۰ /۲۳ از شبکه اول سیما پخش می شود. 
 
 
آثار سه تن از عکاسان خوزستانی در بخش نمایشگاهی جشنواره‌های "فتوژورنالیسم"، ""CPID و "سفر" از سری مسابقات انجمن عکاسی آمریکا (PSA) انتخاب شدند.

جشنواره‌های PSA از معتبرترین جشنواره‌های جهان هستند که توسط خود PSA (انجمن عکاسی آمریکا) برگزار شده و عکس‌های راه یافته در آن برای دریافت القاب PSA محاسبه می‌شوند.
در جشنواره "سفر" PSA در مجموع 49 عکس از عکاسان ایرانی به بخش مسابقه راه یافت که علی سراج همدانی با پنج عکس و سید مدیار شجاعی‌فر با 2 عکس نمایندگان خوزستان در این جشنواره هستند.همچنین در جشنواره "PSA "CPID امیر عبیداوی از خوزستان با یک عکس و سید مدیار شجاعی‌فر با 2 عکس در بخش نمایشگاهی حضور خواهند داشت.

در جشنواره فتوژورنالیسم PSA نیز سید مدیار شجاعی‌فر (عکاس ایسنای خوزستان) با یک عکس تنها نماینده خوزستان در بخش نمایشگاهی است.این عکاس خوزستانی همچنین در ماه گذشته و در هفتمین دور از جشنواره عکس خبری دوربین.نت (اولین آژانس عکس خبری ایران) در تهران منتخب پنج بخش از جشنواره شد که در بخش عکس‌های اقتصادی نفر اول، در بخش عکس‌های ورزشی نفر سوم و در بخش مجموعه عکس‌های مستند اجتماعی شایسته تقدیر شناخته شد.
مرجع / ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد