سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نماینده ولی فقیه در استان

پیشنهاد آیت الله موسوی جزایری به دولت و مجلس؛

اختیارات استان‌های مرزی برای توسعه روابط با کشورهای هم‌جوار بیشتر شود

پیشنهاد می‌دهم از سوی هیات دولت و مجلس شورای اسلامی به استان‌های مرزی اختیارات بیشتری برای توسعه ارتباطات با کشورهای هم‌جوار داده شود / در کشور آلمان چون استان‌های فدرالی دارد، چنین امتیازاتی برای استان‌ها وجود دارد. استان‌ ها در کشور از نظر اقتصادی و کسب درآ‌مد با یکدیگر رقابت می‌کنند

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: پیشنهاد می‌دهم از سوی هیات دولت و مجلس شورای اسلامی به استان‌های مرزی اختیارات بیشتری برای توسعه ارتباطات با کشورهای هم‌جوار داده شود.آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری در همایشی که امروز، چهارم آبان‌ماه به مناسبت روز ملی صادرات در محل سازمان صنعت و تجارت خوزستان برگزار شد، اظهارکرد: اگر چه دشمنان ما به امکانات زیاد، اسلحه و بمب‌های اتمی مجهز هستند اما ملت ایران هم دارای سرمایه‌های مالی و هم سرمایه معنوی می‌باشد.
وی افزود: با توجه به وجود امکانات و منابع خدادادی در کشور ما اگر به اهداف مورد نظر در فعالیت‌های اقتصادی دست پیدا نکنیم به نظر من این مشکل به ضعف نیروهای انسانی مربوط می‌شود زیرا ما امتیازات و امکانات خدادادی زیادی در اختیار داریم.
آیت‌الله موسوی‌جزایری تصریح‌کرد: ما با توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار و امام زمان(عج) و البته با تدبیر، تلاش فکری، بدنی و ریسک‌پذیری و همت بلند خواهیم توانست مقطع‌های فعلی در کشور را پشت‌سر بگذاریم و با این اقدام دشمنان را از اقدامات خود پشیمان کنیم.
نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه‌داد: پیشنهاد من این است که برای انجام فعالیت‌های اقتصادی باید از مرکز‌گرایی در کشور پرهیز کنیم. با اعطای اختیارات بیشتر به استان‌ها برای برقراری ارتباط با کشورهای همجوار، استان‌ها می‌توانند با کشورهای همجوار خود تعامل بیشتری برقرار کنند و بین این استان‌ها رقابت‌ ایجاد خواهد شد.
وی بیان‌کرد: هدف این است که با اعطای اختیارات به استان‌های مرزی، رقابت‌ بین صادرکنندگان و استان‌ها ایجاد شود که لازم است در این روند صادرکنندگان و مدیران استان‌ها تشویق شوند.
آیت‌الله موسوی‌جزایری افزود: در کشور آلمان چون استان‌های فدرالی دارد، چنین امتیازاتی برای استان‌ها وجود دارد. استان‌ ها در کشور از نظر اقتصادی و کسب درآ‌مد با یکدیگر رقابت می‌کنند. البته باید به نیروهای استانی اعتماد شود و نیروهای خوب و قابل اعتمادی را برای انجام فعالیت‌های صادارتی و اقتصادی انتخاب کرد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان از رییس مجمع نمایندگان استان خواست که در مجلس شواری اسلامی موضوع تفویض اختیار بیشتر به استان‌ برای توسعه روابط با کشورهای هم‌جوار به‌ویژه در خوزستان را پیگیری کند.
مرجع / ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد