سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

اما این بار نامجو پیشگیری را پیش از درمان انجام داد. وزیر با یک سفر یک روزه، خطر رفتن به بهارستان را از خود دور کرد. وعده هایی داد که بسیاری به برآورده شدن آنها خوشبین نیستند. زیرکی وزیر آنجا خود را نشان داد که در مورد موضوع اصلی جلسه و دغدغه اصلی مردم خوزستان، از موضع خود کوتاه نیامد و اعلام کرد هنوز هم نگاه ما به مسئله انتقال آب، ملی است. باید باور کرد که نمایندگان خوزستان با این اقدام نامجو در موضع انفعال قرار گرفتند و با فروختن زمان، آخرین فرصت را به زیرکی آقای وزیر و مشاورانش باختند

پرده اول:

سید شکرخداموسوی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی/ 14مهر 1391:
هشدارهای لازم را برای انتقال آب کارون به وزیر نیرو داده‌ایم و در صورت عدم توجه از اهرم‌های قانونی خود استفاده می‌کنیم. در شرایط کنونی خوزستان دچار کم‌آبی شدید است و مردم و نمایندگان آن‌ها در مجلس دیگر تحمل دیدن کم‌آبی و یا بی‌آبی را برای نوشیدن و کشاورزی ندارند و اهرم‌های قانونی خود را به کار گرفته‌اند. در شرایطی که خوزستان و استان‌های جنوبی به شدت با کمبود آب مواجه هستند چه لزومی دارد که طرح انتقال آب در کشور اجرایی شود و مسئولان باید در این باره پاسخگوی نمایندگان مردم و افکار عمومی باشند. اهرم‌های قانونی نمایندگان مجلس طرح سئوال و در نهایت، استیضاح وزیر است در صورتی که هشدارهای داده شده به مسئولان امر جدی گرفته نشود و توجهی به آنها و دغدغه‌های مردم خوزستان نشود قطعا وزیر نیرو را استیضاح خواهیم کرد. معیشت مردم خوزستان در گرو کشاورزی است و انتقال آب تنها در زندگی مردم تأثیر دارد بلکه مستقیما معیشت مردم خوزستان و استان‌های جنوبی را نشانه گرفته است و کسی هم پاسخگوی مشکلات پیش آمده نیست.

پرده دوم:

جلسه ای با پا فشاری و اصرار نمایندگان - برخلاف دفعات قبل که در محل کار آقای وزیر برگزار می شد- در استانداری خوزستان با حضور وزیر و نمایندگان خوزستان برگزار شد. موضوع جلسه؛ درخواست تجدید نظر در طرح های انتقال آب.

پرده سوم:

وزیر نیرو پس از برگزاری جلسه 4 ساعته:

نگاه وزارت نیرو به موضوع آب در کشور جزیره ای نیست و باید به گونه ای عمل کرد که کل آب کشور تامین شود.
متاسفانه منابع آب در کشور بسیار محدود هستند بر همین اساس ما اولویت بندیهایی برای تامین برای نقاط مختلف کشور داریم که باید به آنها عمل کنیم.
مردم خوزستان و نمایندگان مجلس این استان این اطمینان را داشته باشند که وزارت نیرو در زمینه آب و انتقال آب، جزیره ای و حوزه ای عمل نمی کند و مصالح مردم نقاط مختلف کشور را در نظر می گیرد. در شرایط فعلی نگاه ما به آب، کاملا ملی است و ما در وزارتخانه با دقت خاص و وسواس بالا به این موضوع نگاه می کنیم و قرار نیست در این بین منطقه ای متضرر شود.
این عوامل باعث شده آب جایگاه بالایی در سیاستهای وزارت نیرو داشته باشد به گونه ای که در همین دولت دهم موفق به تشکیل پنج نشست شورای عالی آب کشور شده است و ما در برنامه ریزیهای مربوط به آب، تمام استانهای بالادستی و پائین دستی را مدنظر قرار می دهیم.

پرده چهارم:

نماینده مردم خرمشهر در مجلس پس از برگزاری جلسه:

به وعده‌های وزیر نیرو دلخوش نیستم

مسائلی نظیر تأمین آب شرب و مصرفی بهداشتی شهرهای استان خوزستان و انتقال آب کشاورزی در جلسه مطرح و باز هم وعده‌هایی در این خصوص توسط وزیر داده شد که البته من به عملی کردن آنها دلخوش نیستم.
به وزیر گفتم آیا مسئله فقط آب لوله و آب شرب است؟ زمانی که مردم اغلب شهرهای این استان در گرما و دمای بالای 50 درجه با قطعی برق مواجه می‌شوند چه کسی پاسخگو است؟ شما حاضرید در چنین فضایی با خانواده‌تان زندگی کنید؟!
وزیر در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان برگزار شد به تبیین و تشریح اقداماتی در خصوص انتقال آب کشاورزی با ارائه و پخش تصاویری پرداخت که البته برای من قابل قبول نبود.
هیچ نتیجه مثبتی از نشست با وزیر حاصل نشد. تنها به‌خاطر اصرار دیگر نمایندگان استان در نشست با وزیر حضور پیدا کردم زیرا به اندازه کافی فرصت انجام کار به وی داده شده و امروز باید بذرهای کاشته شده برداشت شود.
امروز مردم این استان علاوه بر پرداخت هزینه‌های گزاف آب مصرفی از لوله، باید هزینه دیگری بابت خرید آب تصفیه نیز پرداخت کنند و این واقعاً بی‌عدالتی‌ست. مردم شهرهای استان خوزستان علاوه بر استفاده از آب آلوده و آبی که حتی گندزدایی نشده، با مقوله بزرگ بی‌آبی مواجه هستند.

برداشت:

بارها مطرح شدن استیضاح وزیر نیرو از سوی نمایندگان مردم خوزستان در مقاطع مختلف به نوعی به خواست شهروندان خوزستان تبدیل شده است. آخرین بار در روزهای پایانی سال 1389 بود که پای وزیر برای استیضاح به مجلس باز شد، شنیده شد با عدم حضور برخی نمایندگان خوزستان در مجلس و با اختلاف تنها یک رای وزیر ابقا شد.
اما این بار نامجو پیشگیری را پیش از درمان انجام داد. وزیر با یک سفر یک روزه و برگزاری جلسه با نمایندگان خوزستان، خطر رفتن به بهارستان را از خود دور کرد. وعده هایی داد که بسیاری به برآورده شدن آنها خوشبین نیستند.
زیرکی وزیر آنجا خود را نشان داد که در مورد موضوع اصلی جلسه و دغدغه اصلی مردم خوزستان، از موضع خود کوتاه نیامد و اعلام کرد هنوز هم نگاه ما به مسئله انتقال آب، ملی است.
باید باور کرد که نمایندگان خوزستان با این اقدام نامجو در موضع انفعال قرار گرفتند و با فروختن زمان، آخرین فرصت را به زیرکی آقای وزیر و مشاوران خوزستانی اش باختند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد