سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی . هنری . ادبی خوزستان

حوزه هنری خوزستان در جشنواره تئاتر ماه خوش درخشید

اهواز - خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان خوزستان گفت: این حوزه در نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه جوایز متعددی کسب کرد و خوش درخشید.

صادق عوض زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در مراسم پایانی این جشنواره، لوح تقدیر بازیگری به محمد غدیر زاده و علی بنائیان، جایزه سوم بازیگری به آرش ساربان، جایزه دوم بازیگری به علی غابشی و همچنین تندیس جشنواره و دیپلم افتخار نفر اول نمایشنامه نویسی و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار نفر اول کارگردانی به آرش ساربان  و علی بنائیان برای نمایش خیابانی «آپارتمان ابدی» اهدا شد.

وی افزود: بر اساس رای هیئت داوران نمایش خیابانی «آپارتمان ابدی» به عنوان نمایش برگزیده در بخش خیابانی معرفی شد و به بخش مسابقه سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد.عوض زاده عنوان کرد: در بخش صحنه ای نیز لوح تقدیر بازیگری به مرتضی شاه کرم برای بازی در نمایش «کابوس با سمفونی سازدهنی» اهدا شد.

آئین پایانی نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری کشور، رحمت امینی رئیس هنرهای نمایشی حوزه ی هنری، قادر آشنا رئیس مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، عزت اله انتظامی و جمع کثیری از چهره های هنری 29 مهر ماه در تهران برگزار شد.هیئت داوران بخش خیابانی این جشنواره را امیر دژآکام، دکتر رایانی مخصوص و دکتر دلخواه تشکیل می دادند.نهمین جشنواره تئاتر ماه در سه بخش خیابانی، صحنه ای و کودک و نوجوان، از 22 تا 29 مهر ماه در تالارهای اندیشه، سوره، ماه مهر و محوطه ی حوزه هنری کشور برگزار شد.حوزه هنری استان خوزستان با دو اثر در بخش های خیابانی و صحنه ای در این جشنواره حضور داشت.

 

پس از انتشار دو خبر از اعتراض اهالی موسیقی شوشتر به ثبت موسیقی 24 مقوم به نام دزفول، دو خبر از سوی بنده منتشر شد که روایتی بود از همایش اعتراضی شوشترها و آنچه که در همایش اتفاق افتاد. اما در این میان عده ای از دوستان دزفولی با انتشار پیام ها، ارسال نظرات و حتی تماس تلفنی سعی کردند که از دلایل ورود من به این موضوع جویا شده و عده ای هم سعی کردند قصد و نیت دیگری برای این اطلاع رسانی جلوه بدهند.

متاسفانه عده ای از این به ظاهر فرهنگی ها با ارسال پیام هایی به وبلاگ سخنگو انواع و اقسام توهین ها را به این جانب مرتکب شده که به دور از شخصیت افراد فرهیخته دزفولی است.

اما یکی از همین افراد هم در پیامی نوشته است که چون گهستونی از پور فرخی کینه دارد آتش بیار محرکه شده است. واقعا مایه تاسف است که عده ای اینگونه فکر می کنند. من واقعا نه قصد توهین و بزرگنمایی داشته و نه مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان را در حد و اندازه ای می دانم که بخواهم یک مسئله کاری (نه شخصی) را با موضوعی به این مهمی ادغام کنم (ضمن آنکه من پور فرخی را به عنوان مدیری سالم قبول داشته اما مدیر ناتوان و ناکارآمدی در پیشبرد امور یک اداره کل می دانم )در ضمن افراد متعرض دزفولی استحضار داشته باشند که من بارها و بارها در گزارش های خود دزفول را به عنوان یک شهر مهم معرفی کرده و بارها درباره آن قلم زده ام. همین چندی پیش بود که گزارش "دزفول شهر پاک" در رسانه های بسیاری منتشر شد. یا بازتاب آتش سوزی در جنگل های دز به عنوان یکی از مهم ترین جنگل های ملی ایران دیگر اقدام من بود.انتشار گزارش های متعدد درباره بافت تاریخی دزفول و لزوم توجه برای حفاظت از آن دیگر موضوعی بود که به آن پرداختم.

 افتخار می کنم که دوستان بسیار فرهیخته ای در دزفول دارم و با کمک آنها همواره سعی کرده ام پتانسیل های تاریخی، طبیعی و گردشگری دزفول را به دیگران معرفی کنم.

افرادی که با پیام های خود سعی می کنند مرا تهدید کنند و خط نشان بکشند ( از تو شکایت می کنیم ، با دم شیر بازی نکن و...) بهتر است که اندکی ادب داشته و احترام خود را نگه دارند و با استدلال های منطقی و علمی جواب کسانی را بدهند که به صورت کارشناسی شده معتقدند موسیقی 24 مقوم مال شوشتر است نه دزفول. عده ای دیگر معتقدند که شخص گهستونی لیدر این جریان است که باید به این اظهار نظر مضحکانه آنها خندید و بیان کرد که معترضین اصلی کسانی هستند که سالهای متمادی برای موسیقی شوشتر خون دل خوردند.

من به شخصه معتقدم که میراث فرهنگی نه تنها عامل پیوند دهنده فرهنگ ها، ملت ها و قومیت ها است بلکه عاملی برای پایان دادن به همه مناقشات و اختلافات قومی محسوب می شود.

از اینجا به اهالی موسیقی شوشتر و دزفول پیشنهاد می دهم که در نشست های مشترک با یکدیگر به گفت و گو بپردازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد