سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش اداره هوا شناسی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد

آغاز بارش باران در خوزستان از امشب

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز بارش‌های پاییزی خوزستان از امشب خبر داد و گفت: کاهش محسوس دما در خوزستان دور از انتظار نیست.

خبرگزاری فارس: آغاز بارش باران در خوزستان از امشب

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی خوزستان نشان از مستعد بودن شرایط جوی برای بارش باران دارد و به این دلیل این اداره کل اطلاعیه شماره 60 خود را نیز صادر کرده است.

وی افزود: با جنوبی شدن جریانات سطح زمین و تداوم آن تا حداقل اواسط هفته آینده و همزمان تشکیل و تقویت خط ناپایدار لایه میانی جو به شکل بسته و بریده و تشدید آن تا اواسط هفته آینده انتظار افزایش ابر و سپس شروع بارندگی از اواخر وقت امروز لغایت روز سه‌شنبه وجود دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بارش‌ها به صورت خفیف ولی در برخی مناطق مرتفع و کوهستانی قابل‌توجه خواهد بود و به این دلیل هشدارهای لازم به مردم داده شده است.

وی افزود: جنوبی شدن جریانات از اواخر روز گذشته آغاز شده و طی روز جاری تا اواسط هفته آینده نیز تداوم خواهد داشت و این شرایط در خوزستان ماندگار خواهد بود.

دهملایی تاکید کرد: در لایه میانی جو نیز خط ناپایدار نسبتا ضعیفی در امتداد دریای سرخ در حال تشکیل و تقویت است که با هماهنگی جریانات جنوبی و مرطوب سطح زمین انتظار ابرناکی، افزایش رطوبت و احتمال رگبارهایی را در استان فراهم می‌آورد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان تاکید کرد: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری به تدریج با افزایش ابر و رطوبت و از اواخر وقت تا اواسط هفته آینده همراه با رگبارهای پراکنده و بعضا توام با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دهملایی خاطرنشان کرد: وضعیت هوا، قسمتی تا نیمه ابری همراه با رگبار پراکنده و احتمال مه رقیق جهت باد، جنوب غربی تا جنوب شرقی سرعت باد، 15 تا 25 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 45 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تاکید کرد: در شبانه روز گذشته آبادان با 39 و ایذه با 12 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد