سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک انتقاد وارده

آمبولانس‌هایی که در اهواز مسافرکشی می‌کنند!
اجتماعی 9:26:30 1391/07/27

917-26814-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رییس مرکز اورژانس خوزستان گفت: آمبولانس‌های خصوصی سرگردان در سطح شهر اهواز به معضل تبدیل شده و موجب شکایت‌های مردمی و پلیس شده‌اند. در هسته مرکزی شهر که تنها آمبولانس‌ها می‌توانند عبور و مرور داشته باشند این خودروهای بدون‌مجوز با استفاده از شکل و شمایل خود به نقل و انتقال کالا می‌پردازند.

دکتر اسدالله موسوی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: این آمبولانس‌ها خودروهایی هستند که تغییر کاربری داده و بدون هیچ‌گونه مجوز و بدون این‌که زیر نظر هیچ ارگانی باشند شروع به فعالیت کرده و بیمار، جسد، کالا و حتی مسافر جا به جا می‌کنند.

وی افزود: بیشتر این آمبولانس‌ها استاندارد نیستند و مشکلاتی دارند و به دلیل حمل و نقل هر چیزی از جمله اجساد، احتمال عفونی شدن این خودروها زیاد است.

موسوی تصریح کرد: آْمبولانس‌ها باید پس از حمل جسد به مدت 48 ساعت زیر اشعه UV قرار گیرند در حالی که صاحبان این خودروها اصولا تخصصی در این مورد نداشته و بدون هیچ اقدام بهداشتی پس از حمل جسد و بیمار، دوباره شروع به حمل و نقل می‌کنند.

وی افزود: بخش خصوصی امکانات مناسبی در زمینه حمل و نقل بیمار و جسد ندارد و افرادی که با این آمبولانس‌ها کار می‌کنند نیز علم و اطلاعات مورد نیاز را ندارند و همچنین بیش از تعرفه تعیین‌شده، هزینه دریافت می‌کنند.

رییس مرکز اورژانس خوزستان گفت: تردد این خودروها غیرقانونی بوده و مقام قضایی برای توقیف آنها وارد عمل شده است. اگر خودرو مورد نظر استاندارد باشد، صاحبان و رانندگان آموزش می‌بینند و زیر نظر شرکت‌های خاص که دارای پروانه فعالیت هستند مشغول به کار می‌شوند و در غیر این صورت خودرو توقیف می‌شود.

وی گفت: مردم در صورت نیاز به آمبولانس، از تماس با چنین خودروهایی خودداری کرده و تنها با شرکت‌هایی که مجوز فعالیت دارند تماس بگیرند که شماره این امبولانس‌های مجاز در مرکز 115 نیز ثبت شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد