سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان

بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی تخلیه می‌شود؟
گل‌بهار: تخلیه بیمارستان به مردم چند استان صدمه می‌زند
اجتماعی 13:34:56 1391/07/27
917-27414-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز با بیان این‌که نباید اجازه داد که یک بحث حقوقی موجب آسیب دیدن مردم شود، گفت: بیمارستان تنها مجری کار درمان است و در مسایل حقوقی دخالتی نمی‌کند و اگر به دلیل بحث‌های حقوقی برای بیمارستان طالقانی اهواز اتفاقی رخ دهد، مردم خوزستان و استان‌های همجوار آسیب‌ می‌بینند.

مهران گل‌بهار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: بیمارستان طالقانی 50 سال پیش ساخته شد و پس از آن در سال 58 هلال احمر که مالکیت این بیمارستان را دارد، مکان بیمارستان را تا زمانی که در آن فعالیت درمانی انجام می‌شود به دانشگاه جندی شاپور اهواز واگذار کرد.

وی افزود: در دو سال اخیر اختلافاتی بین دانشگاه جندی شاپور و هلال احمر به وجود آمد و مایه تنش شد. هلال احمر نیز در حالی که فعالیت‌های درمانی کاملا تخصصی و فوق‌تخصصی در این بیمارستان انجام می‌شود، قصد دارد مکان آن را تصرف کند.

گل‌بهار گفت: بیمارستان طالقانی اهواز تنها بیمارستان تخصصی سوختگی در جنوب غرب کشور است که شش استان از فعالیت این بیمارستان بهره‌ می‌برند و روزانه حدود 100 بیمار سرپایی از شعاع 400 کیلومتری بیمارستان، از خدمات آن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی نه تنها درمان عوارض ناشی از سوختگی را انجام می‌دهد بلکه دارای شش اتاق عمل برای ترمیم است که همه روزه در حال فعالیت هستند. این بیمارستان در یکی از استان‌های صنعتی کشور قرار دارد که دارای صنایع پتروشیمی، نفت و حفاری است و به طور متوسط هر ماه یک حادثه یا انفجار در این استان رخ می‌دهد که بیماران با 50 تا 100 درصد سوختگی به این بیمارستان ارجاع می‌شوند.

رییس بیمارستان طالقانی با بیان این‌که تا زمانی که در این مکان فعالیت درمانی ارایه می‌شود، هلال احمر اختیار تصرف آن را ندارد، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیمارستان طالقانی فعالیت‌های جراحی متنوعی ارائه می‌دهد که نسبت به گذشته غیرقابل مقایسه است. اکنون به دلیل ازدحام بیماران در این بیمارستان حتی از راهروهای بیمارستان نیز برای بستری بیماران استفاده می‌شود.

گل‌بهار گفت: هلال احمر با استناد به آیین‌نامه‌هایی که در دسترس دارد می‌تواند حکم تخلیه بیمارستان را از مراجع قضایی بگیرد ولی با توجه به این که این بیمارستان تنها بیمارستانی است که در جنوب غرب کشور فعالیت تخصصی و فوق‌تخصصی سوختگی انجام می‌دهد و با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم و هزینه بالای درمان در استان‌های دیگر، باید در این تصمیم تجدید نظر شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد