سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

  1. لایروبی بهمنشیر به کندی پیش می رود/ دستگاه لایروب مفقود شد
  1. آبادان - خبرگزاری مهر: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند کند لایروبی رودخانه بهمنشیر این شهر گفت: برای این کار دو دستگاه لایروب خریداری شده بود که یکی از آنها مفقود شد.

محمد سعید انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رودخانه بهمنشیر آبادان پرآب ترین دهانه رود کارون و شاخه اصلی این رود است که در شمال جزیره آبادان قرار دارد، طول این رود 85 کیلومتر است و به خلیج ‌فارس می ریزد و نقش مهمی در توسعه و آبادانی شهر دارد.

  1. وی افزود: این رودخانه به علت های مختلف از جمله هشت سال جنگ تحمیلی مورد بی مهری و فراموشی قرار گرفته بود به همین دلیل بهدشت نیاز به لایروبی داشت که در این خصوص با پیگیری های صورت رفته، قرار شد بهمنشیر لایروبی شود و برای این کار دو دستگاه لایروب نیز خریداری شد.
انصاری عنوان کرد: باید برای لایروبی این رودخانه که آب شرب آبادان وسایر روستاهای این شهرستان را تامین می کند یک چاره اندیشی جدی صورت بگیرد زیرا اکنون لایروبی این رودخانه به کندی انجام می شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس نهم ضمن یادآوری اینکه شهرستان آبادان جزیره ‌ای است که دو طرف آن رودخانه قرار دارد، افزود: رودخانه بهمنشیر در سال های گذشته به دلیل کم آبی و عدم تردد و عدم لایروبی با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

وی با بیان اینکه زمان بازسازی شهر، لایروبی انجام شد اما نیمه کاره باقی ماند، گفت: در حال حاضر لایروب ضعیفی در رودخانه مستقر شده و آهسته در حال انجام عملیات لایروبی است اما نتیجه ای ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم گفت: در زمان بازسازی، دو دستگاه لایروب برای لایروبی رودخانه بهمنشیرخریداری شد که تنها یکی باقی مانده و دیگری معلوم نیست به چه سرانجامی دچار شده است.

وی ضمن انتقاد از مدیریت لایروبی رودخانه های منطقه گفت: رودخانه بهمنشیر آب آبادان و روستاهای اطراف را تامین می کند ضمن اینکه نیاز بخش کشاورزی را نیز باید مرتفع کند.

انصاری بیان کرد: در حال حاضر آبی که از کارون می آید در نقطه ای به نام مارد که در ۲۰ کیلومتری آبادان قرار دارد از طریق کانالی که کشیده شده به وسیله پمپاژ به رودخانه بهمنشیر به منظورآبیاری نخلها و مزارع ریخته می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم با بیان اینکه کم لطفی مسئولان به بهمنشیر مردم را گرفتار کرده، گفت: انتقال آب از بهمنشیر به اروند با مشکلات زیادی مواجه است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد