سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران حج:
اظهار تنفر و خشم عمیق همه مسلمانان از جبهه استکبار باید درحج خود را نشان دهد
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در دیدار کارگزاران حج، با اشاره به اهانت انجام گرفته به پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) و تجلی عظمت شخصیت آن حضرت در چشم دوستداران و حتی دشمنان ، حج امسال را دارای موقعیتی خاص و متفاوت از سالهای گذشته ارزیابی و تأکید کردند: تبلور زیبا و عظیم اتحاد امت اسلامی بواسطه وجود مقدس خاتم الانبیاء (ص) و اظهار تنفر و خشم عمیق همه مسلمانان از جبهه استکبار ‌، باید در حج که مرکز تجمع مسلمانان از سراسر دنیا است، خود را نشان دهد و این، معنای واقعی برائت از مشرکین است.

حضرت آیت الله خامنه ای، اقدام مستکبران و عوامل آنها در اهانت به درگاه قدسی پیامبر رحمت، عزت و کرامت را نشان دهنده عمق دشمنی و بغض و کینه جبهه استکبار با پیامبر اسلام (ص) دانستند و افزودند: موضعی که سیاستمداران غربی در قبال این اهانت بزرگ، اتخاذ کردند، هیچ تفاوتی با موضع دشمنی نداشت.ایشان استمرار تبلور ارزشمند وحدت حول شخصیت عظیم نبی مکرم اسلام (ص) و ابراز تنفر از دشمنان ایشان را در حج، ضروری و مهم خواندند و تأکید کردند: برائت از مشرکین یعنی همه مسلمانان احساس کنند که در مقابل یک دشمن قرار دارند و از عمق وجود نسبت به او برائت بورزند.

سعید تاجیک هم راهی اوین شد

سعید تاجیک که به جرم توهین و استعمال الفاظ رکیک به ‌هاشمی رفسنجانی و ایجاد مزاحمت برای فائزه هاشمی به ۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده بود برای گذراندن دوران محکومیت خود صبح امروز به زندان اوین منتقل شد.فائزه هاشمی دختر دوم هاشمی رفسنجانی نیز که از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران ‌به ۶ ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی محکوم شد‌ه بود شنبه به زندان اوین منتقل شد.


پاسخ‌های احمدی‌نژاد به خبرنگار CNN

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته، در گفتگو با تلویزیون سی‌ان‌ان گفت: هر حرکتی تحریک آمیزی که تفکرات مذهبی و عواطف مردم را آزرده کند، از نظر او محکوم است.وی تاکید کرد: مسائلی از این دست در شرایط انسانی باید حل و فصل شود و گفت که ایران هر گونه تندروی را محکوم می کند.
در ادامه پاسخ خود به این سوال، رئیس جمهوری ایران یک سوال مطرح کرد. او پرسید که چرا دنیا باید به گونه ای باشد که کسی به خودش اجازه دهد تا کشور "غنی و تاریخی و بزرگی مانند ایران را تهدید کند. آن هم با بهانه ها و برداشت های خودش."
احمدی‌نژاد همچنین گفت: صهیونیست‌ها بسیار ماجراجو هستند اما به ته خط رسیده اند و می خواهند برای خود فرصت درست کنند.از او درباره همجنسگرایی سوال شد، رئیس جمهوری ایران در پاسخ به این سوال، خود سوال دیگری مطرح کرد: "چه کسی گفته که اگر شما کار زشتی انجام می دهید و به آن اعتقاد دارید و بقیه رفتار شما را نمی پسندند، آن وقت بقیه آزادی شما را زیر سوال می برند؟"

دیدار احمدی‌نژاد با مدیران رسانه‌ای آمریکا

رئیس جمهور در دومین روز سفر خود به نیویورک امروز ضمن شرکت در اجلاس عالی رتبه حاکمیت قانون در مقر سازمان ملل و سخنرانی در آن، جلسه‌ای با نخبگان و مدیران رسانه‌ای آمریکا خواهد داشت و سپس با شبکه تلویزیونی PBS مصاحبه می‌کند.
محمود احمدی نژاد دیروز و در روز اول سفر خود با خبرنگاران شبکه های تلویزیونی CNN آمریکا، المیادین لبنان، NHK ژاپن و روزنامه واشنگتن پست مصاحبه کرد.

رییس جمهور در مصاحبه‌های روز گذشته خود به سوالات مختلف خبرنگاران رسانه های مذکور در خصوص مسائل گوناگون منطقه‌ای و بین المللی با محوریت جنبش عدم تعهد، ساختار و نظم نوین و مدیریت مشترک جهانی و مواضع و سیاست های جمهوری اسلامی ایران پیرامون موضوعات مختلف پاسخ داد.

طرح مجلس برای مقابله با یارانه ارزی

محمد سقایی در واکنش به طرح پرداخت یارانه ارزی از سوی دولت، گفت: طرحی در مجلس در حال تدوین بوده که تا امروز به امضای برخی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه نیز رسیده است؛ تدوین این طرح در مقابل طرح جدید دولت برای پرداخت یارانه دو یا سه برابری به مردم از محل مابه‌التفاوت درآمدهای ارزی است.نماینده مردم استهبان در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح مذکور که هم اکنون در اداره کل قوانین مجلس در حال چکش‌کاری بوده، درباره این است که کل درآمدهای ارزی به حساب ویژه‌ای واریز شود که نحوه هزینه آن نیز به روش خاصی برنامه‌ریزی شده است.

احمدی‌نژاد:آمادگی هر نوع تهدیدی را داریم

محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با بان‌کی‌ مون دبیر کل سازمان ملل در مقر این سازمان، با بیان اینکه در نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران حرف دل ملت‌ها و دغدغه آنان مطرح شد، اظهار امیدواری کرد که به عنوان روسای دو سازمان بین‌المللی، همکاری‌های خوبی برای برقراری صلح و ثبات در جهان با یکدیگر داشته باشیم.رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم گسترش ارتباط پیوسته میان جنبش عدم تعهد و سازمان ملل متحد افزود: باید گام‌های مؤثری در راستای اصلاح ساختار سازمان ملل برای ایجاد چارچوبی دموکراتیک و عادلانه در این سازمان برداشته شود تا در آن مجمع عمومی و دبیر کل از اختیارات کافی برای اجرای ماموریت‌های خود بهره‌مند باشند.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود آمادگی کامل دارد، گفت: نباید کسی فریب صهیونیست‌ها را بخورد و باید شرایطی را که به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد روزانه سایر کشورها را تهدید به حمله نظامی کند، اصلاح شود و با توجه به مشکلات متعدد منطقه ما نباید مشکلات جدید ایجاد کرد.

بان‌کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز در این دیدار با تقدیر و تجلیل از جمهوری اسلامی ایران به خاطر برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران از برنامه‌ها و ملاقات‌های خود در حاشیه این اجلاس به نیکی یاد کرد و گفت: ملاقات بنده با رهبر معظم انقلاب اسلامی ملاقاتی ویژه و به یاد ماندنی بود.

واکنش هاشمی به بازداشت مهدی و فائزه : حاج آقا به این بحران‌‌ها عادت دارند

محسن هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤالی درباره نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره بازداشت مهدی و فائزه هاشمی، گفت: ایشان می‌گویند، بچه‌های من مثل بچه‌های بقیه افراد هستند و فرقی بین بچه های من با بچه مردم نیست.

وی افزود: نظر ایشان این است که نباید تبعیضی صورت بگیرد و باید بدون تبعیض با فرزندان ایشان برخورد شود.

محسن هاشمی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جویای حال مهدی و فائزه است، گفت: ایشان از بازداشت مهدی و فائزه نگران نیستند؛حاج آقا به این بحران‌‌ها عادت دارند.

حاشیه‌های اقامت احمدی‌نژاد در نیویورک

تجمع تعداد انگشت شماری از اعضای گروهک تروریستی منافقین مقابل محل اقامت رئیس‌جمهور در نیویورک از نکات حاشیه‌ای حضور هیئت ایرانی در مقر مجمع عمومی سازمان ملل است.امسال هم با استقرار رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی در هتل تعیین‌شده در نیویورک، گروهی که بازماندگانش از عراق اخراج و برای اقامت در کشورهای دیگر سرگردان شده‌اند با پرداخت پول به شرکت‌های تبلیغاتی خواستار حمل پلاکاردهایی با مضمون توهین به رئیس‌جمهور کشورمان شده‌اند.

گفتنی است دو تن از افرادی که برای توهین به رئیس جمهور کشورمان پول دریافت کرده‌بودند در مصاحبه‌ای با خبرنگار ما به این کار اعتراف کرده و گفتند: ما یک کمپانی تبلیغاتی هستیم و برای هر شخص و یا نهادی تبلیغ می‌کنیم حتی اگر این تبلیغ با عقیده شخصی ما مغایرت داشته باشد.
نکته جالب این است که این صحبت‌ها وضعیت فعلی و آینده جوانان آمریکایی را نمایان می‌کند که در کشوری که دولتمردان آن مدعی قطب اقتصاد جهانی هستند، وضعیت حاکم بر آن سبب شده تا عده‌ای جوان آمریکایی به دلیل بیکاری و نداشتن شغل مجبور به پذیرش هر کاری حتی دریافت پول در ازای توهین به رئیس‌جمهور یک کشور شوند.

احتمال حضور خانم‌ها به عنوان کاندیدا

امیر خجسته اظهار کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری با قید یک فوریت و یا به صورت عادی تقدیم هیات رییسه می‌شود.وی در مورد تغییرات اعمال شده در قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت که عمده تغییرات در خصوص شرایط تحصیلی و سن کاندیدا‌ها است.
خجسته در پایان نیز این احتمال را داد که در این قانون شرایطی برای حضور خانم‌ها به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شود.

مهدی‌هاشمی بانظر بازپرس بازداشت شد

مهدی هاشمی که صبح امروز برای تفهیم اتهام راهی دادسرای امنیت (شهید مقدس) شده بود برای انجام مراحل بازپرسی به زندان اوین منتقل شد و بعد از بازپرسی با نظر بازپرس پرونده بازداشت شد.

پیش از این سید محمود علیزاده طباطبایی یکی از وکلای خانواده هاشمی گفته بود: براساس تبصره ماده 128 قانون آیین دادرسی کیفری اجازه حضور وکیل مدافع در هنگام بازجویی از متهم از اختیارات قانونی مسئولان قضایی است.


فائزه هاشمی نیز در شامگاه روز شنبه به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جهت اجرای حکم محکومیت خود بازداشت شد.به گزارش مشرق ، امروز با استناد به ده ها خبر و گزارش آشکار می توان اذعان داشت که مهدی هاشمی در عملیات فریب انگلیسی ها گرفتار شده است که تنها بخشی از آن را شب گذشته در استقرار دوربین های تلویزیونی بی بی سی در فرودگاه دبی و مصاحبه با مهدی هاشمی و سپس تکرار مداوم تصاویر، گزارش و تحلیل های مربوط به ورود مهدی هاشمی به تهران را می توان یادآور شد.

از یک هفته قبل، بی بی سی یا رسانه روباه پیر، آتش و تهیه خود را آغاز می کند. پس از سپری شدن سه سال از اقامت مهدی هاشمی در لندن، وی دیگر ظرفیتی برای التهاب و آشوب ندارد. مهدی باید در برهه ای حساس که می توان توماری از این حساسیت ها را به تصویر کشید، وارد تهران می شود.

دولت انگلیس تاکنون به مهدی هاشمی نه به عنوان یک فرد بلکه به عنوان یک سوژه و پروژه امنیتی و خرابکارانه نگاه کرده است و پس از اتمام تاریخ مصرفش در لندن ، با کمک و مساعدت برخی عوامل داخلی، وی را برای کلید زدن به توطئه ای پیچیده راهی پایتخت می کند.

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه در شرایطی که در محدودیت ارزی هستیم رفتن هیئت 120 نفره به نیویورک هیچ ضرورتی نداشت، گفت: اینگونه رفتارها از رئیس جمهوری که شعار عدالت طلبی سر می دهد دور از انتظار است.

تجمع تعداد انگشت شماری از اعضای گروهک تروریستی منافقین مقابل محل اقامت رئیس‌جمهور در نیویورک از نکات حاشیه‌ای حضور هیأت ایرانی در مقر مجمع عمومی سازمان ملل است.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این ظلم به انقلاب، نظام و کشور است که حق و حضور ایثارگران و رزمندگان را نادیده بگیریم و آنان را از صحنه‌های حساس کشور کنار بگذاریم.


در این که اصفهانیها مردمان حاضر جوابی هستند، حرفی نیست و از اهل ایران کمترکسی است که طعم زبان آنها را نچشیده باشد! و خوشمزه آن است که چه بسا این زهر زبان بقدری مطبوع و دلپذیر است که شنونده را نیز خوش می آید وخاطراتی برای او بیادگار میگذارد!


خانواده هاشمی و وکیلشان امروز در حالی با فائزه در اوین ملاقات کردند که او ترجمه کتابی را در زندان آغاز کرده است.

در حاشیه اولین روز حضور مهدی هاشمی در دادسرای امنیت فرصتی ایجاد شد تا خانواده هاشمی با فائزه هاشمی در زندان ملاقات کنند و این در حالی بود که پیش از آغاز بازجویی از مهدی هاشمی متنی از پیش نوشته شده توسط وکیلش در میان خبرنگاران پخش شد.

ماشین ترور دانشمندان عراقی در سوریه
در این عملیات قطعا از بهترین و نخبه ترین نیروهای تروریستی استفاده شده است و در این راستا کسی بهتر از وهابی های جهادگرا نمی تواند کارآیی داشت باشد، چرا که سطحی نگری و شدت تعصب این افراد آنها را وا می دارد که عملیات های اینچنینی را انجام دهند، مغزهای متفکر این عملیات ها که از عراق برگشته اند، از نزدیک عملیات مشابه در عراق را که منجر به قتل دانشمندان این کشور از هیئت صنایع نظامی عراق شده را دنبال کرده‌اند و الان نیز همین موضوع را علیه سوری ها به کار می گیرند.

خرید و فروش سلاح در عراق حرام شد

شماری از مراجع عراق برای جلوگیری از قاچاق سلاح به سوریه، خرید و فروش سلاح را حرام اعلام کردند.

ادغام سفارت خانه‌های کانادا و انگلستان
وزیر خارجه انگلیس اعلام کرده که هماهنگ ساختن ماموریت‌های دیپلماتیک موجب تقویت حضور انگلیس در عرصه‌های بین‌المللی خواهد شد.

پسر بارزانی از قمار در دبی تا قتل در ایتالیا
یک دادگاه ایتالیایی، پسر رئیس منطقه کردستان عراق را به اتهام قتل عمد یک دختر 19 ساله به حبس ابد محکوم کرد و همین امر دلیل اصلی سفر اخیر رئیس منطقه کردستان به رم بود.

عکس/هوگو چاوز مشغول نواختن گیتار



رایزنی صالحی و نبیل العربی در نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان با دبیرکل اتحادیه عرب در نیویورک درباره تحولات منطقه به خصوص سوریه بحث و رایزنی کردند.

کشف تونل یک کیلومتری در حمص

نیروهای امنیتی سوریه تونلی به طول بیش از یک کیلومتر را کشف کردند که گروهک‌های مسلح از آن برای نقل و انتقال سلاح و نیرو استفاده می‌کردند.

توصیه بان‌کی‌مون به احمدی نژاد در نیویورک

روزنامه الیوم السابع مصر امروز در گزارشی موضوع هسته ای ایران و تحولات سوریه را به عنوان اصلی ترین موضوعات گفتگوی دبیرکل سازمان ملل و رئیس جمهوری کشورمان در نیویورک دانست.

خالد مشعل کناره گیری می‌کند
منابع دیپلماتیک و سیاسی روز یکشنبه اعلام کردند خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس از چالش‌های سیاست خسته شده و به دنبال انتخاب مجدد به این سمت نیست.

مذاکرات صالحی برای ایرانیان ربوده شده
وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در نیویورک درباره آزادی ایرانیان ربوده شده در لیبی و سوریه و تلاش‌ها در این زمینه گفت‌‌وگو کردند.

اهانت به احمدی‌نژاد؛ ساعتی 15دلار!

در کشوری که دولتمردان آن مدعی رهبری و قطب اقتصاد جهانی هستند، وضعیت حاکم بر آن سبب شده تا عده ای جوان آمریکایی به دلیل بیکاری و نداشتن شغل مجبور به پذیرش هر کاری شوند،حتی به قیمت اهانت به رییس جمهوری یک کشور همچون ایران به بهای ساعتی 15 دلار.



قرضاوی به ایران دعوت شد
سفیر جمهوری اسلامی و رایزن فرهنگی ایران در قطر با یوسف قرضاوی دیدار کردند.

نتانیاهو از بان‌کی‌مون عذرخواهی کرد
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دبیرکل سازمان ملل به دلیل افشاء جزئیات مکالمات تلفنی وی با خود درباره برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران عذرخواهی کرد.

افشای توافقات محرمانه آنکارا و تل آویو

منابع آگاه از توافق سری مقامات ترکیه و رژیم صهیونیستی طی چند سال اخیر پرده برداشتند که بر مبنای آن سران فعلی آنکارا مامور اجرای طرح تجزیه کشورهای عربی شده اند.

شهادت 13نفر در زندان‌های آل‌سعود
فعالان حقوقی عربستان سعودی با اعلام اینکه 13 نفر در اثر شکنجه در زندان‌های سعودی جان باخته‌اند، خواستار روشن شدن جزئیات و علل مرگ این افراد شدند.

تقدیر از مواضع‌ ایران در توقف‌خونریزی‌ها
شرکت‌کنندگان در کنفرانس «نجات ملی سوریه» ضمن حمایت از برگزاری چنین کنفرانس‌هایی تاکید کردند که تنها راه‌حل بحران سوریه گفت‌وگو و مذاکره است و در این راه باید پیش از هر اقدامی خشونت‌ها متوقف شود.



با خودسوزی یک جوان 21 ساله، امروز تعداد اسرائیلی‌هایی که در 3 ماه گذشته اقدام به خودسوزی کرده‌اند، به 14 نفر رسید.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت که تل‌آویو در پی اختلافات با باراک اوباما سفیر خود را در واشنگتن فراخواند.

تلویزیون رسمی سوریه، ساعاتی پیش در خبری از طرح جدید شاهزاده «بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود»، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی پرده برداشت.


دهها هزار نفر با برگزاری تظاهراتی در شهر انطاکیه ترکیه علیه اردوگاههای سلفی و القاعده در این منطقه، خشم خود را از سیاستهای ضد سوری اردوغان نشان دادند.


نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دبیرکل سازمان ملل به دلیل افشاء جزئیات مکالمات تلفنی وی با خود درباره برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران عذرخواهی کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد