سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار اقتصادی استان

30 درصد کالاها از خوزستان به عراق یکسره حمل می شود

اهواز- خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان از حمل 30 درصد کالاهای صادراتی از استان به صورت یکسره به کشور عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل عامری گلستان شامگاه دوشنبه در کارگروه صادرات غیرنفتی استان خوزستان با اشاره به مزایای حمل یکسره کالا اظهار کرد: در این راستا 30 کامیون برای حمل کالاهای فاسد شدنی اعلام آمادگی کرده اند.

وی همچنین با اشاره به آمادگی 240 کامیون دیگر برای اجرای حمل یکسره کالا به کشور عراق، گفت: شرایط لازم برای حمل یکسره کالا که از پنجم مهرماه در استان خوزستان آغاز می شود کاملا مهیا است.

عامری گلستان تصریح کرد: در ابتدای اجرای این طرح 30 درصد کالاهایی که در مرزهای شلمچه و چذابه به عراق صادر می شوند، به صورت حمل یکسره از مبدا تا مقصد جابجا خواهند شد.

وی با بیان اینکه با این روند 70 درصد بار همچنان به صورت سنتی معامله می شود، گفت: براین اساس این روند تاثیر منفی بر اشتغال در دو مرز نخواهد داشت.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان در پاسخ به نگرانیهای ایجاد شده برای اشتغال در دو مرز چذابه و شلمچه پس از حمل یکسره کالا، تصریح کرد: روند اجرای حمل یکسره کالا به صورت تدریجی خواهد بود و تاثیری بر بیکاری در منطقه نخواهد داشت ضمن اینکه افراد در بخشهای جدید شاغل خواهند شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح علاوه بر آمادگی کشور عراق، اکثر دستگاههای مرتبط استان خوزستان نیز اعلام آمادگی کرده اند و مشکلی در روند اجرای حمل یکسره کالا وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد