سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی ، هنری و ادبی

«شیمبار» با صدای محمدعلی منجزی آمد
فرهنگی و هنری 15:13:39 1391/07/03

917-3680-5 کد خبر

آلبوم «شیمبار» (شیرین بهار) با صدای محمدعلی منجزی پس از پنج سال انتظار اول مهر 91 به بازار موسیقی آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از خوزستا‌ن آلبوم "شیمبار" (شیرین بهار) با گویش بختیاری خوانده شده و اولین کار محمدعلی منجزی در زمینه خوانندگی است.این آلبوم با اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پس از پنج سال انتظار از یکم مهر 91 در سراسر کشور منتشر شد."آوای سپهر" شرکت پخش‌کننده آلبوم "شیمبار" (شیرین بهار) تهیه‌کنندگی این آلبوم را برعهده داشته است.شعر، آهنگ‌سازی و نوازندگی نی در این آلبوم را محمدعلی منجزی انجام داده است. خاطره نوروزی و سپیده هادیعلی‌جانون همخوانان او در اولین آلبومش هستند.حسین شکوفا (تنظیم، صدابردار و سنتور)، امین الماسی (تار و تارباس)، سید علی ابدی (نوازنده کمانچه)، مهران نیک منش (تمبک، دف و دهل)، محسن مالکی (ویولن ‌آ‌لتو) و موسی کایدخورده (نوازنده نی) کسانی هستند که در آلبوم "شیمبار" (شیرین بهار) با محمدعلی منجزی همکاری کرده‌اند.این آلبوم دارای هشت آهنگ است که تمامی آنها به گویش بختیاری هستند. شش قطعه از این آهنگ‌ها تصنیف و دوتای دیگر بدون کلام هستند.

موسیقی محلی دزفول ثبت ملی شدفرهنگی و هنری 10:7:58 1391/07/03

917-2680-5 کد خبر

یک کارشناس موسیقی گفت: در پنجمین همایش شورای سیاست‌گذاری ثبت آثار و میراث معنوی استان‌های کشور و به پیشنهاد یونسکو و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان موسیقی مقامی دزفول با عنوان «موسیقی 24 مقوم دزفول» ثبت ملی شد.

عبدالکریم پاک‌سیرت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان بیان کرد: کارشناسی و جمع‌آوری تمام گوشه‌ها، تهیه فرم برای تحویل به هیات داوران و تهیه سی‌دی‌ها را همراه با آثار صوتی قدیمی به هیات داوران ارایه دادم تا موسیقی محلی دزفول به عنوان موسیقی‌ که دارای پیشینه و قدمت است ثبت ملی شود.وی افزود: پرویز پورفرخی (مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان) موسیقی مقامی دزفول را برای ثبت به سازمان میراث فرهنگی ارایه دادند و هیات داوران پس از بررسی اطلاعات و اسناد و آثار صوتی و اجرا و توضیحات اینجانب از میان 400 پرونده این پرونده را جزو 10 پرونده اول تایید و ثبت کردند.این کارشناس موسیقی خاطرنشان کرد: شهرهای منطقه پارس پتانسیل‌های فرهنگی و تاریخی فراوانی دارند که روی آن‌ها کار نشده است. قدمت موسیقی دزفول به قدمت مردم این شهر و جغرافیای این منطقه است.مدرس موسیقی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی تهران اظهار کرد: سال‌های سال است که ارکستر‌های بزرگ کشور از این موسیقی استفاده می‌کنند ولی اسمی از آن نمی‌برند. هر کس آمده از این پیکر قطعه‌ای برده و به نام خودش ثبت کرده است. در صورتی که این مقامات هم در این شهر و در این منطقه جغرافیایی (دزفول، شوشتر، شوش و غرب دزفول) به وجود آمده‌اند. پاک‌سیرت ادامه داد: موسیقی مقامی دزفول ارتباط بسیار قوی با موسیقی ادواری ایران دارد. در کتب جامع علمی موسیقی اسلام عنوانی به نام ادوار (دوره‌ها) داریم. این ادوار شامل 24 دوره هستند و از طرفی موسیقی دزفول از زمان‌های گذشته به موسیقی 24 مقوم یا 24 دستگاه معروف است. به همین دلیل است که موسیقی مقامی دزفول در پنجمین همایش شورای سیاست‌گذاری ثبت آثار و میراث معنوی استان‌های کشور با عنوان «موسیقی 24 مقوم دزفول» ثبت ملی شد.

با حمایت استانداری

دانشکده خبر اهواز صاحب خانه شد

خبرگزاری فارس: دانشکده خبر اهواز با حمایت استانداری خوزستان، بالاخره صاحب خانه شد.

خبرگزاری فارس: دانشکده خبر اهواز صاحب خانه شد

رئیس دانشکده خبر اهواز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مرکز استان از استقرار این دانشکده در ساختمان قدیم مرکز آموزش و پژوهش استانداری خوزستان خبر داد.

مجتبی احمدی افزود: با دستور ویژه استاندار و حمایت حسینی معاون سیاسی اجتماعی، وحیدی مشاور استاندار و جمال‌پور مدیرکل بازرسی این دانشکده توانست پس از چهار سال، در یک فضای مناسب مستقر شود.

وی ادامه داد: آماده‌سازی و تجهیز ساختمان قدیم مرکز آموزش و پژوهش استانداری خوزستان (واقع در خیابان 24 متری) به عنوان محل جدید دانشکده خبر نیز با کمک استانداری از شهریور ماه آغاز شد و در حال حاضر فضای مناسب اعم از کلاس‌ها، واحد اداری و آموزش برای حضور دانشجویان آماده‌سازی شده است.

احمدی با اشاره به استقرار دانشکده خبر اهواز در دانشگاه شهید چمران در دو سال گذشته اظهار کرد: این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر، دانشکده نوپای خبر را در این مدت حمایت کرد و هیچگونه وجهی برای این اقامت دو ساله دریافت نکرد.

به گزارش خبرنگار فارس، مرکز علمی کاربردی خبر اهواز در سال 87 تأسیس شد و یکی از مشکلات این مرکز در این مدت، نداشتن محل دائمی برای استقرار بود. این دانشکده در چهار سال گذشته مکان ثابتی نداشته و در مرکز آموزش استانداری، یادمان شهدای خرمشهر، مرکز آموزش مخابرات و دانشگاه شهید چمران اهواز استقرار یافته است.

* 120 ورودی جدید

رئیس دانشکده خبر اهواز همچنین از آغاز به تحصیل 120 دانشجوی کار‌شناسی در این دانشکده از مهر ماه خبر داد و گفت: این دانشجویان نخستین ورودی‌های مقطع کار‌شناسی هستند که در رشته‌های روابط عمومی ترمی، روابط عمومی پودمانی و امور فرهنگی پودمانی مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی افزود: با احتساب 270 دانشجوی کاردانی در رشته‌های خبرنگاری، روابط عمومی، عکاسی خبری و امور فرهنگی، شمار دانشجویان این دانشکده به حدود 400 نفر می‌رسد.

احمدی با اشاره به پذیرش جدید این دانشکده در شش گروه در مقطع کاردانی، بیان کرد: حدود 200 دانشجو در چهار رشته پذیرفته شوند.

وی همچنین گفت: چهار رشته جدید در مقطع کار‌شناسی شامل خبرنگاری با گرایش سیاسی، خبرنگاری با گرایش اقتصادی، روابط عمومی الکترونیک و مدیریت برنامه‌ریزی فرهنگی نیز مصوب و تأیید شده‌اند که پذیرش دانشجو در این رشته‌ها احتمالا در دی ماه انجام خواهد شد.

به گفته وی دانشکده خبر هم اکنون از حضور 20 نفر از اساتید که همگی دارای کد تأیید صلاحیت از دانشگاه جامع علمی کاربردی هستند، بهره می‌برد.

احمدی در ادامه فارغ‌التحصیلان این دانشکده را در ارتقای فضای رسانه‌ای استان بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: هر چند ممکن است این تأثیر در بلندمدت خود را نشان دهد اما دانشکده خبر تلاش دارد در ارتقای سطح فرهنگی و رسانه‌ای استان نقش ایفا کند.

به گفته وی دانشجویان این دانشکده در جشنواره‌های برگزار شده در بخش عکس، فیلم، گزارش و مقاله موفق به کسب به مقام‌های استانی و کشوری شده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد