سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار دانشجویی دانشگاههای استان

این بی تدبیری دکتر آجیلی در به کار بردن واژگان باعث شدکه سازمان سنجش کشور در اطلاعیه ای مخالفت خودرا با بومی پذیری صددرصدی دانشجویان خوزستانی اعلام کند و قطعا این اقدام سازمان سنجش برای کاهش حاشیه های اخیر باعث از بین رفتن حق خوزستانی ها شد. این در حالی است که بومی پذیری در دانشگاه های کشور امری عادی است که می توان آنرا بگونه ای منطقی تر مطرح کرد، مثلاً پیش تر شاهد این بودیم که دانشگاه علمی کاربردی قم و تهران اقدام به پذیرش صد در صدی دانشجویان قمی وتهرانی کرده بودند

خوزنیوز/ مریم شمسایی: متاسفانه در چند روز اخیر شاهد بروز حاشیه هایی توام با شیطنت هستیم که یک مسئله ساده را به مسئله قومیتی تبدیل کرده است و باعث شده که سوژه خوبی به دست شبکه های خبری بیگانه نظیر بی بی سی فارسی بیافتد. مدت زمانی است که مسئله بومی سازی یا بومی گزینی صددرصدی پذیرش دانشجو توسط دانشگاه ها مطرح شده و منتقدان از فواید و مضرات آن سخن گفته اند،این طرح در حال حاضر در دست بررسی است.

متاسفانه در چند روز اخیر شاهد ایجاد جنجال در زمینه بومی سازی پذیرش دانشجو در دانشگاه رامین خوزستان بودیم که با شیطنت یکی رسانه های داخلی شروع شد و حکایت از بی تدبیری یک مدیر دانشگاهی در خوزستان دارد.

شرح مسئله به زبان ساده ؛

دکتر عبد العظیم آجیلی رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، در نامه ای خطاب به دکتر سرورالدین معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش، خواستاربومی سازی پذیرش این دانشگاه برای دانشجویان خوزستانی شد ولی متاسفانه در این امر بی تدبیرهایی به خرج داده شد و باعث ایجاد واکنش های بسیاری شد. در این نامه نام سه استان ذکر شده است که دکتر آجیلی به دلیل مسائل قومی و نا امنی خواستار شده که پذیرش دانشجو از این سه استان تعدیل یابد.

بی تدبیری مسئولین؛ عامل سوء استفاده رسانه های بیگانه

با انتشار این نامه در رسانه های داخلی موجی از نارضایتی در بین یکی اقوام و سه استان نام برده ایجاد شد و این موضوع بسیار ساده، باشیطنت برخی رسانه های وبی تدبیری برخی نمایندگان مجلس رنگ و بویی سیاسی و قومیتی یافت.

زمانی بی تدبیری به اوج خود رسید که نمایندگان این سه استان در مجلس در نامه ای خطاب به وزیر علوم خواستار رسیدگی به این موضوع شده اند و حتی کار را به جای رسانندکه وزیرعلوم را تهدیدکردندکه اگر اقدامات لازم انجام نپذیرد وزیر علوم را در صحن مجلس استیضاح می کنند.
رسانه های بیگانه نیز که همیشه منتظر این چنین حواشی هستند تا فضای داخلی کشور را به چالش بکشنند سریع وارد عمل شده و بسیار ذوق زده و مشتاق به دامن زدن به این مسئله پرداختند، بطوری که بی بی سی فارسی که متعلق به استعمار پیر یعنی انگلستان است وارد عمل شد.

بی بی سی که همواره منتظر چنین موضوعاتی است با آوردن کارشناسانی به برنامه های خبری خود به تحلیل این موضوع ساده پرداخت وبه آن رنگ و لعاب سیاسی و قومی داد و در این امر آنقدر شتاب زده عمل کرد که دچار گاف بزرگی شد، تلویزیون بی بی سی فارسی مصاحبه ای را با شخصی که ادعا می کرد آجیلی است پخش کرد و این درحالی بود که آجیلی در نامه ای به تاریخ 21/6/91 انجام مصاحبه با بی بی سی را تکذیب کرد.

همچنین دکتر آجیلی در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره نامه ای که به گفته نمایندگان مجلس اهانت آمیز است، می گوید: این نامه‌ خردادماه به سازمان سنجش آموزش ارسال شده و مسئله داخلی دانشگاه با سازمان سنجش بوده است، وی ادامه داد: اصلا بحثی مانند قومیت در این نامه مطرح نشده است.

همچنین رئیس دانشگاه رامین در این مصاحبه گفته است: در جلسات آمایش آموزش عالی که به صورت مستمر در استان برگزار می شود یکی از مواردی که همیشه توسط مدیرکل آموزش پرورش استان خوزستان مطرح می شد این بود که دانش آموزان خوزستان شانس قبولی در دانشگاه های خودشان را ندارند و پذیرش دانشجویان استان های دیگر بیشتر از آنان است! وی ادامه داد: بنابراین نامه‌ای به سازمان سنجش نوشته و خواستار افزایش پذیرش دانشجوی بومی شدیم.

بی تدبیری رئیس دانشگاه رامین؛ تضییع حق دانش آموزان خوزستانی

این بی تدبیری دکتر آجیلی در به کار بردن واژگان باعث شدکه سازمان سنجش کشور در اطلاعیه ای مخالفت خودرا با بومی پذیری صددرصدی دانشجویان خوزستانی اعلام کند و قطعا این اقدام سازمان سنجش برای کاهش حاشیه های اخیر باعث از بین رفتن حق خوزستانی ها شد. این در حالی است که بومی پذیری در دانشگاه های کشور امری عادی است که می توان آنرا بگونه ای منطقی تر مطرح کرد، مثلاً پیش تر شاهد این بودیم که دانشگاه علمی کاربردی قم و تهران اقدام به پذیرش صد در صدی دانشجویان قمی وتهرانی کرده بودند.
شایان ذکر است در ایجاد این جریان، شیطنت ها و بی تدبیری های بسیار شده است از جمله باید از رسانه منتشر کننده پرسید چه لزومی دارد نامه تاریخ نامه تاریخ 7/3/91 را پس از چند ماه منتشر کرد؟ و مسئله دیگر بر می گردد به نمایندگان این سه استان در مجلس، زیرا که بسیار نکوهیده تر بود که این مسئله را از طریق مجاری اداری حل می کردند تا اینکه آنرا در بوق کرده و سوژه بدست رسانه های بیگانه بدهند.
در آخر خواستار این هستیم که با توجه به شرایط خاصی که کشور دارد(تحت فشارها و تحریم های خارجی برای ایستادگی بر حق مسلم خود در دارا بودن انرژی هسته ای و فشار اقتصادی بر مردم)، مسئولان و نمایندگان مردم با هوشیاری بیشتری رفتار کنند و از دادن خوراک خبری به رسانه های بیگانه خودداری کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد