سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتظامی استان

سفره خانه سنتی عرضه کننده قلیان درخرمشهر پلمپ شد
 
آبادان- سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: با آغازاجرای طرح پلمپ سفره خانه های سنتی عرضه کننده قلیان، تاکنون 12 سفره خانه متخلف دراین شهرستان تعطیل شده است.
 

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان دکتر ' فرشید بهشتی' روز شنبه دراین باره افزود: پلمپ کردن این سفره خانه ها با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی و مرکز بهداشت آبادان صورت گرفته است.
وی گفت: امید می رود تا پایان هفته بتوانیم سایر سفرخانه های سنتی عرضه قلیان را نیز شناسایی و پلمپ کنیم.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در ادامه گفت: عرضه قلیان در اماکن عمومی غیرقانونی است و بنا به مصوبه استانی شورای سلامت استانداری خوزستان با عرضه کنندگان قلیان برخورد قاطع می شود.
وی افزود: تصمیم به جمع آوری محل های عرضه قلیان با پیگیری های مکرر مرکز بهداشت خرمشهر در جلسات شورای سلامت شهرستان با توجه به اثرات و مضرات دخانیات به خصوص قلیان در میان خانواده ها و جوانان این امر محقق شده است.
در مقایسه با یک نخ سیگار ، دود قلیان مقدار بیشتری ارسنیک ، سرب و نیکل داردو 36 بار بیشتر از سیگار حاوی تار و 15 بار بیشتر از سیگار حاوی مونواکسید کربن است.
هرچقدر طول مدت یک وعده قلیان بیشتر باشد، نیکوتین و توکسین بیشتری وارد بدن می شود.
استفاده از قطعه مشترک دهانه قلیان ، احتمال انتقال بیماریهایی مثل آنفولانزا، عفونت ، هپاتیت ، سل و حتی تب خال دهانی را بیشتر می کند.
نشستن در فضایی که دیگران قلیان مصرف می کنند ، فرد را در معرض دود دست دوم قرار می دهد.
دود حاصل از قلیان حاوی مواد سرطان زا و سمی بی شماری است که باعث ابتلا به سرطان ریه، بیماری های قلبی، بیماری های تنفسی، آثار زیان بار دوران بارداری و انواع دیگر بیماری ها می شود.
محققان معتقدند: این که برخی مردم فکر می کنند ضرر قلیان کمتر از سیگار است یا آب موجود در قلیان به دلیل زرد شدن، زیان تنباکو را کم می کند، اشتباه است و مبنای علمی ندارد.
تنباکوهای میوه ای که امروزه از آن استفاده می شود، از بدترین و پست ترین نوع توتون تهیه می شود. کسی که قلیان می کشد با نیکوتین آشنا می شود و پس از مدتی بدن به نیکوتین معتاد می شود. خاصیت اعتیادآوری نیکوتین قلیان ده برابر هروئین است، به همین خاطر مصرف کنندگان قلیان خیلی زود به سیگار روی می آورند، سپس رفته رفته به مواد مخدری نظیر حشیش، تریاک و مرفین گرایش پیدا می کنند.

 

 

خودرو پراید درجاده اهواز- آبادان واژگون شد
 
اهواز- واژگونی خودرو پراید در پنج کیلومتری جاده اهواز-آبادان سه مجروح و یک فوتی برجای گذاشت.
 
به گزارش شنبه روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، در تاریخ 11 شهریورماه جاری در ساعت 24 دقیقه بامداد به سامانه 125 این سازمان اطلاع داده شد خودرو پراید واقع در پنج کیلومتری جاده اهواز- آبادان واژگون شده است.
آتش نشانان دراسرع وقت خود را به محل حادثه رساندند و با استفاده از ابزار و تجهیزات تخصصی مجروحان را از میان آهن پاره های خودرو بیرون آوردند.
بر اثر این حادثه یک نفر از سرنشینان خودرو فوت شد و سه نفردیگر مجروح شدند که به اور ژانس 115 جهت درمان تحویل داده شدند.
دراین عملیات 9 مامور آتش نشان به همراه یک خودروی امداد ونجات و دو خودروی اطفای حریق شرکت داشتند.

باند حفاران غیر مجاز در اطراف شوش دستگیرشدند
 
اهواز- با تلاش یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیرو های انتظامی و اطلاعاتی شوش باند حفاران غیر مجاز در هفته جاری در اطراف شوش دستگیر شدند.
 

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی، اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان این گروه طی سالیان گذشته دست به اقدامات حفاری غیرمجاز در اطراف شوش می زدند که دستگیر و به دادگاه معرفی شدند .
از سوی دادگاه برای این گروه احکامی صادر شده است و هم اینک مراحل تحقیقاتی جهت اطلاع از روش های نوع نفوذ آنها مورد بررسی قرار دارد.
گفتنی است بر اساس گزارش یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در مرداد ماه سال جاری سه حفار غیر مجاز و یک قاچاقچی اشیای عتیقه توسط این یگان و نیروهای انتظامی در استان خوزستان دستگیر شدند.

 

148 گرم طلای خارجی قاچاق درخوزستان کشف و ضبط شد
 
اهواز- کارشناس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد خوزستان گفت: حدود 148 گرم طلای خارجی قاچاق در بازار استان شناسایی و ضبط شد.
 
به گزارش شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان 'داریوش احمد زاده' اظهار داشت: در مرداد ماه سال جاری 41 مورد بازدید، بازرسی و نمونه برداری از واحد های صنفی طلا توسط کارشناسان این اداره کل در سطح استان انجام شده است .
وی طلا فروشان را به دلیل دقت نکردن به وجود کد شناسایی حک شده بر روی طلا ، در هنگام تحویل از بنکداران مقصر دانست .
این مقام مسوول بیان داشت:که تمام طلا فروشان استان موظف به هوشیاری و دقت کامل هنگام تحویل طلا از فروشنده های سیار سایر استان ها ( کیفی ها ) می باشند
کارشناس اداره امور آزمایشگاه ها اداره کل استاندارد استان افزود: در صورت مشاهده مصنوعات طلای فاقد کد شناسایی با طلا فروشان برخورد قانونی صورت می پذیرد .
وی همچنین تاکید کرد: این اداره کل با جدیت تمام نسبت به کنترل بازار و برخورد قانونی با متخلفان اقدامات لازم را صورت خواهد داد.

12 شکارچی متخلف پرنده حمایت شده در دزفول دستگیر شدند
 
دزفول - رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از دستگیری 12 شکارچی متخلف پرنده حمایت شده در دزفول خبر داد.
 
'فرهاد قلی نژاد' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این تعداد شکارچیان متخلف با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز شهرستان دزفول در شش گروه در شکارگاههای منطقه دز دستگیر و تعداد 25 قطعه پرنده دراج و 17قطعه پرنده کبوتر وحشی از آنان کشف شد.
وی تصریح کرد: در جریان دستگیری این شکارچیان متخلف هشت قبضه اسلحه شکاری کشف شد که به استناد ماده 14 قانون شکار و صید این اسلحه ها توقیف و پرونده متخلفین به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
قلی نژاد گفت : شکارچیان متخلف در 15 روز گذشته دستگیر شدند که طبق ماده 12 قانون شکار و صید این عمل آنان جرم محسوب شده و مبلغ 40 میلیون ریال به دلیل خسارت به طبیعت از این شکارچیان اخذ خواهد شد .
پرنده دراج از گونه های حیات وحش بومی استان خوزستان می باشد که به دلیل اهمیت و کاهش نسل آن در فهرست پرندگان حمایت شده قرار دارد و شکار آن ممنوع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد