سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از آلودگی آب و هوای خوزستان

اینجا اهواز است با یک بوی خاص نامعلوم!
تنفس یک بوی بد در گرمای ۵۰ درجه!
 
کد مطلب : 4975
بهارنیوز-گروه جامعه: مردم اهواز باز هم مورد لطف بوی بد و واقعا آزار دهنده هوا در این شهرشان قرار گرفتند، بویی که علت آن هنوز حتی برای مسوولان این شهر مشخص نیست!

به گزارش بهارنیوز،در روز پنجشنبه بوی بد هوا در بیشتر مناطق اهواز به مشام می رسید،نکته جالب اینجاست که مردم اهواز در سالیان گذشته با مشکلات زیست محیطی فراوانی مواجه شده اند که اصلی ترین آن گرد و غبار است و مسولان و نمایندگان استان کماکان نتوانسته اند از پس این مشکل حاد استان برآیند.اما سوال ما از مسوولان این است که آیا مردم اهواز باید در کنار این همه چالشهای زندگی در این شهر این بوی زننده را هم تحمل کنند؟ اگر اینگونه است باید از این به بعد از ماسک های ۲ منظوره استفاده کنیم، ماسک هایی که هم جلوی گرد و خاک را بگیرند و هم بوی بد و زننده هوا!
چندی پیش یکی از نماینده های اهواز با توجه به این مشکل مردم گفت که بوی بد مذکور مربوط به تولید الکل از نیشکر است.
سید شریف حسینی معتقد است که باید سازمانهای متولی از مدتها قبل وارد این ماجرا می شده و منشا این بو را پیدا می کردند و متوجه شده ایم این بو شبیه همان بویی است که در خرمشهر متصاعد می شود و منشا آن الکل است و نتیجه پیگیری ها به این نتیجه ختم شد که این بو ناشی از فعالیتهای به دست آورن الکل از ساقه محصول نیشکر در جاده آبادن و خرمشهر است که بوی تند ناشی آن به مناطق مسکونی اهواز به خصوص آنهایی که به این جاده نزدیک هستند می رسد.

این در حال است که شرکت توسعه نیشکر خوزستان به عنوان متهم عامل ایجاد این بوی نامطبوع اینگونه این پاسخ را داده است؛
۱-نظر به اینکه جهت جریان بادی های غالب منظقه کشت و صنعت های توسعه نیشکر در جنوب اهواز، از غرب به شرق و یا از جنوب غرب به جنوب شرق بوده و بندرت جریان باد به سمت اهواز می باشد، لذا انتقال بو به شهر اصولاً منتفی است.

۲- ملاس کشت و صنعت های نیشکری در مخازن در بسته نگهداری می شود به طوری که در نزدیکی کشت و صنعتها و حتی نزدیک مخازن ذخیره ملاس نیز، بوی آن قابل استشمام نیست.

۳- در حال حاضر مخازن ذخیره ملاس کشت و صنعت ها به دلیل عدم فعال بودن کارخانه های شکر و به تبع آن عدم تولید ملاس از سویی و نیز فروش تمام ملاس ذخیره شده از سویی دیگر، خالی می‌باشد.
۴- بیش از ۱۰ سال است که کشت و صنعت های نیشکری در این منطقه در حال تولید شکر و بتبع آن ملاس هستند ولی تاکنون در اهواز و حتی در روستاهای نزدیک به این کشت و صنعت ها بوی ملاس استشمام نشده است.

در همین حال برخی از شهروندان اهوازی دلیل ایجاد این بو را مربوط به سوزاندن زباله در اطراف شهر می دانند اما جدای از همه این مسائل باید برای حفظ سلامت و آسایش مردم شهر خیلی سریع علت این موضوع مشخص شود و مسئولان بهداشت استان آزمایشات لازم بر روی هوا انجام داده و مانع از عوارض احتمالی آن بر سلامت مردم شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد