سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار و تحلیل متنوع سیاسی و اقتصادی ایران و جهان

ارزیابی اطلاعاتی ارتش اسراییل: منطقه روز به روز بی ثبات‌تر و اسلامی‌تر می‌شود 

ایران هسته‌ای- ارزیابی اطلاعاتی سالانه ارتش اسراییل می گوید منطقه خاورمیانه روز به روز «بی ثبات تر» و «اسلامی تر» می شود.

آویو کوخاوی رییس سرویس اطلاعات نظامی اسراییل (امان) در گزارش سالانه خود که روز 7 شهریور 1391 به کنست و ژنرال بنی گانتس رییس ستاد ارتش اسراییل ارائه شده، آورده است: «شرایط آینده منطقه به گونه ای خواهد بود که باید به تعامل با یک سری از بحران های منطقه ای و داخلی که سطح حساسیت تمام طرفین را افزایش می دهد، بپردازیم. این بحران ها ممکن است بدون هیچ برنامه ریزی مقدماتی به یک انفجار تبدیل شود».به نوشته روزنامه جروزالم پست، ارزیابی جاسوسی سالانه به وسیله بخش تحقیقات اطلاعات ارتش و بر اساس اطلاعات جاسوسی جمع آوری شده به وسیله ارتش و جامعه جاسوسی اسرائیل در کل تهیه می شود. هدف از تهیه این گزارش، ارزیابی شرایط فعلی منطقه و برجسته سازی چالش های استراتژیک و عملیاتی است. این گزارش در اختیار کابینه رژیم صهیونیستی نیز قرار می گیرد.این ارزیابی نشان دهنده آن است که بر خلاف برخی تخمین ها در داخل کشور، اسراییل انقلاب های منطقه را به شدت به ضرر بحران های امنیت ملی خود ارزیابی می کند.
 
 
 
                                    دو سال جاسوسی آمریکا از توالت‌های ایران

سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی ناگفته های جالبی را از بازرسی از تاسیسات هسته ای ایران مطرح کرد.علی اصغر سلطانیه در حاشیه اجلاس وزرای خارجه در جمع خبرنگاران گفت: سال 2004 که ما پروتکل الحاقی را اجرا می کردیم همراه بازرسان آژانس به معدنی در بندرعباس رفتیم. وقتی بازرسی تمام شد مسئولان بازرسی آژانس گفت به ما اطلاعاتی داده اند که شما معدن اورانیوم دیگری هم دارید.وی با بیان اینکه ما گفتیم اگر سازمان سیا معدن پیدا کرده بیاید جایزه بگیرد افزود: یکی از بازرسان آژانس عکسی ماهواره ای را نشان داد و گفت دوسال سرویس ماهواره ای در این منطقه کار می کند و مستندات تصویری و جاسوسی زمینی شکی را باقی نگذاشته که که اورانیوم و غنی سازی در این منطقه وجود دارد.سلطانیه گفت: مطمئن بودیم چنین خبری نیست و کمال همکاری را داشتیم و قبول کردیم مطابق اطلاعات برویم و بازرسان از نزدیک منطقه مورد نظرشان را بازدید کنند. وی با بیان اینکه بعد از 3 ساعت به آن منطقه رسیدیم و دیدیم یه تابلوی یک شرکت خصوصی نصب شده و در آن منطقه سنگ استخراج می شود. بازرسان آژانس انرژی اتمی هرچه گشتند خبری از اشعه رادیواکتیو نبود. می گفتند در عکس ماهواره نشان داده می شد که ساختمان ساخته شده در این منطقه نگران کننده است. با این توجیه مجموعه مورد نظرشان را نیز بازرسی کردند و دیدند که آن ساختمان دوش و توالت کارکنان بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد